جاباما
۷۵۰۳۰۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی خود و تکرار آن برای سومین فصل متوالی کاری سخت را پیش رو دارد اما به آینده امیدوار است.

ورزش سه: پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی خود و تکرار آن برای سومین فصل متوالی کاری سخت را پیش رو دارد اما به آینده امیدوار است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از دستیابی به عنوان نائب قهرمانی لیگ پانزدهم، در دو لیگ بعدی توانسته‌اند سکوی قهرمانی را به تسخیر خود در بیاورند.

آنها اکنون نیز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل هجدهم محسوب می‌شوند حتی اگر ۵ بازیکن این تیم جدا شده باشند و برای حضور ستاره‌ها نیم فصل انتظار بکشند.

محرومیت نقل و انتقالاتی این باشگاه تا زمستان ادامه خواهد داشت و البته تدابیر خوبی برای آن اندیشیده‌اند و قادر خواهند بود ستاره‌های به خدمت گرفته شده را به لیست خود اضافه کنند. در ادامه به بررسی پست به پست این تیم خواهیم پرداخت تا مشخص شود آیا آنها قادر خواهند بود بار دیگر در کورس قرار گیرند یا خیر.

* کادرفنی

برانکو برای چهارمین فصل به همراه این تیم استارت خواهد زد. او بعد از اینکه تیم را در میانه راه فصل چهاردهم تحویل گرفت و آن را به سلامت از خطر سقوط نجات داد، در لیگ بعدی با بدشانسی از عنوان قهرمانی به دلیل تفاضل گل دور ماند. با این حال سکوی قهرمانی دو فصل شانزدهم و هفدهم را به تسخیر خود در آورد.

در کادرفنی پرسپولیس تنها کریم باقری ایرانی است و هافبک اسطوره‌ای فوتبال ایران همچنان فرد مورد اعتماد برانکو محسوب می‌شود. در کنار او زلاتکو ایوانکوویچ (دستیار اول)، ایگور پانادیچ (مربی دروازه‌بانان) و مارکو استیلینوویچ ( مربی بدنساز) حضور دارند. دکتر حقیقت و علیپور هم کادرپزشکی را تشکیل می‌دهند و فرزاد حبیب اللهی هم آنالیزور این تیم خواهد بود.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

* دروازه بان

بعد از سال‌ها ضعف در خط دروازه، اکنون دو فصلی است که این تیم در این نقطه از زمین به آرامش دست یافته است. بیرانوند در طول دو فصل اخیر بالاترین آمار کلین شیت را از آن خود کرده و این باشگاه موفق شده بعد از درخشش جالب توجه شماره خود در جام جهانی روسیه، او را متقاعد به ادامه همکاری کند.

بیرانوند با توجه به حضور در تیم ملی دیرتر به اردوی این تیم اضافه شد و سهم او از بازی های تدارکاتی پیش فصل تنها 45 دقیقه حضور مقابل شهرداری ماهشهر بود. در همین دقایق کوتاه هم او نمایش بزرگی از اعتمادبنفسش را به اجرا گذاشت.

بوژیدار رادوشوویچ، دروازه بان کروات پرسپولیس به عنوان ذخیره او در لیست قرار دارد و ابوالفضل درویش وند نیز دروازه بان سوم این تیم محسوب می‌شود.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

* دفاع میانی

در بازی های دوستانه برانکو تیمش را با همان زوج فصل گذشته به زمین فرستاد. سیدجلال حسینی فارغ از سن و سال همچنان رهبر بدون جانشین خط دفاعی محسوب می‌شود و در کنار خود شجاع خلیل زاده را دارد. هر چند شجاع خلیل زاده تمرینات پیش فصل را با مصدومیت از ناحیه گردن شروع کرد و حضورش در مقطع ابتدایی فصل در ابهام قرار دارد. در صورتی که خلیل زاده به هفته‌های لیگ برتر نرسد محمد انصاری با تغییر پست در دفاع میانی و در کنار سیدجلال حسینی حاضر خواهد شد.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

*دفاع راست

با جدایی صادق محرمی از جمع سرخپوشان که اکنون به دیناموزاگرب رفته، حسین ماهینی تنها مدافع راست تخصصی این تیم محسوب می‌شود. ماهینی که به تازگی قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرده، در فصل گذشته در تمام نقاط دفاعی و حتی هافبک دفاعی به میدان رفت تا نتواند آنطور که باید تمرکز خوبی روی وظایفش داشته باشد. با این حال او در فصل جدید امیدوار است بتواند با حضور در پست دلخواهش نمایش خوبی از خود به جا بگذارد.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

*دفاع چپ

برای این پست محمد انصاری و شایان مصلح در اختیار برانکو قرار دارند. انصاری که زیر نظر برانکو به ستاره این تیم تبدیل شده، با گذشت از پیشنهادات خارجی‌اش امیدوار به نمایش موفق در ترکیب این تیم در چهارمین سال حضورش در جمع سرخ‌هاست. مصلح هم زیر نظر برانکو توانایی حضور در چند پست را داراست و البته بیشتر برای پست دفاع چپ و ذخیره انصاری شناخته می‌شود.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

*هافبک تدافعی

احمد نوراللهی با انگیزه زیادی به دنبال درخشش در فصل جدید است و کمال کامیابی نیا هم که دیگر تفنگداران را جدا شده از این تیم می‌بیند، امیدوار است بتواند همچنان مورد اعتماد برانکو قرار گیرد. برانکو در فصل گذشته البته در مقطعی به کامیابی نیا فرصت تهاجمی بیشتری داد. در نهایت اما هر دو هافبک دفاعی پرسپولیس توانایی اضافه شدن به عنوان وینگرهای چپ و راست را دارا هستند تا سرمربی سرخ‌ها بتواند خواسته‌های خود را بهتر در زمین اجرا کند.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

*هافبک - راست

فرشاد احمدزاده به عنوان چهره اصلی این تیم در پست وینگر راست از جمع سرخپوشان جدا شده است. با این حال برانکو امیدوار به درخشش نفرات جدید در نظر گرفته برای این پست است. بشار رسن در دیدارهای تدارکاتی در این پست برای سرخ‌ها به میدان رفت و هرچند برخلاف فرشاد علاقه‌ای به اضافه شدن به باکس محوطه جریمه را ندارد اما پاس‌های تمام کننده‌اش مایه امیدواری بزرگی برای این تیم محسوب می‌شود.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

*هافبک - چپ

در سمت چپ هم برانکو دیگر ستاره تیمش را از دست داده است. وحید امیری با نمایشی موفق طی دو فصل حضورش در جمع سرخپوشان و در نهایت عملکردی دیدنی در جام جهانی، ترجیح داد فوتبال خود را در اروپا دنبال کند تا یکی از بهترین وینگرهای چپ سرخپوشان هم جدا شود. با این حال سیامک نعمتی که در فصل گذشته بیشتر در خط حمله به کار گرفته شد در این پست در دیدارهای تدارکاتی مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به نیمکت فقیر سرخپوشان تنها گزینه این تیم نیز محسوب می‌شود.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

*مهاجم نوک

آقای گل فصل گذشته همچنان در این تیم حضور دارد و با اضافه شدن امید عالیشاه آنها کمی نسبت به فصل گذشته تقویت هم شده‌اند. علی علیپور که امیدوار بود با گلزنی‌هایش جایی در ترکیب تیم ملی و در جام جهانی کسب کند، در روزهای پایانی حتی جواز حضور در اردو را به دست آورد اما در نهایت نتوانست نظر کی روش را جلب کند. او اکنون مطمئنا برای جام ملت‌ها استارت زده است. خداحافظی دو مهاجم تیم ملی که البته عدم بازگشت گوچی جدی‌تر به نظر می‌رسد انگیزه های او را بیشتر کرده و برای موفقیت دوباره در ترکیب پرسپولیس تلاش می‌کند تا شانس خود را افزایش دهد. امید عالیشاه هم که از سوی برانکو به عنوان زوج او معرفی شده بعد از یک سال و اندی دوری از فوتبال با انگیزه زیادی دیدارهای پیش فصل را پشت سر گذاشت و با بالاترین نمرات تست‌های برانکو را پشت سر گذاشته تا مورد اعتماد برانکو قرار گیرد. در کنار این دو بازیکن گادوین منشا به عنوان رزرو قابل اعتماد در لیست پرسپولیس قرار دارد. مهاجمی که بعد از یک فصل افول امیدوار است در بازار فوتبال ایران همچنان بتواند خریداری برای خود داشته باشد.

پرسپولیس؛ با اینا تابستونو سر می‌کنم!

*نقطه قوت: خط دفاعی پرسپولیس همچنان به عنوان نقطه قوت این تیم شناخته می‌شود. آنها طی دو فصل اخیر توانسته‌اند برترین آمار را از آن خود کنند. به نظر می‌رسد این شرایط همچنان برای آنها با حضور عناصری مثل سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، بیرانوند و کامیابی نیا ادامه داشته باشد.

*نقطه ضعف: نیمکت پرسپولیس را باید نقطه ضعف این تیم بدانیم. محرومیت نقل و انتقالاتی باعث شده تا در بهترین شرایط آنها دو بازیکن قابل اتکا روی نیمکت خود داشته باشند و دست‌شان از این حیث تا نیم فصل برای رقبا شناخته شده باشد. گادوین منشا و شایان مصلح دو بازیکنی هستند که به عنوان رزروهای فعلی این تیم شناخته می‌شوند. منشا تنها قابلیت حضور در پست مهاجم را داراست و تنها بازیکنی که برانکو قادر است با او ضعف‌ها و نیازهای تیمش را بپوشاند مصلح است. مصلح در دیدارهای تدارکاتی در پست‌های مدافع میانی، مدافع چپ، هافبک چپ و مهاجم برای این تیم به میدان رفت و مورد ارزیابی قرار گرفت!

*کاپیتان: سیدجلال حسینی به عنوان پرافتخارترین بازیکن لیگ با بازوبند کاپیتانی کار خود را بار دیگر با این تیم استارت خواهد زد. مدافع باتجربه و موفق پرسپولیس که در اتفاقی باورنکردنی جام جهانی را از دست داد، همچنان با روحیه بالا در تمرینات پیش فصل حضور یافت و امیدوار به بالا بردن آمار خود در فصل جدید است.

کاپیتان دوم پرسپولیس در فصل جدید همچنان حسین ماهینی خواهد بود و بعد از او نیز امید عالیشاه قرار دارد. احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا و محمد انصاری دیگر کاپیتان‌های این تیم خواهند بود.

*پدیده احتمالی: برانکو در طول حضور خود در پرسپولیس هر بار پدیده‌ای را رو کرده است. بعد از محمد انصاری و صادق محرمی او در فصل گذشته ربیع خواه را به عنوان ستاره بی نام و نشان رو کرد. اینبار به نظر می‌رسد در ترکیب پرسپولیس شایان مصلح و شاید آدام همتی این شرایط را دنبال کنند. برانکو در برنامه آماده سازی پیش فصل از آدام همتی که به عنوان مهاجم به این تیم پیوست در پست مدافع راست سود برد و به دنبال چهره کردن این بازیکن در این پست است.

*ورودی ها: مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شریفی، امید عالیشاه، مهدی شیری و سعید کریمی

*خروجی ها: فرشاد احمدزاده، صادق محرمی، محسن مسلمان و وحید امیری

*خریدهای احتمالی: تا نقل و انتقالات زمستانی احتمالا هیچ انتقال دیگری را نخواهند داشت.

*ترکیب اصلی پرسپولیس در لیگ هجدهم: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن، علی علیپور و امید عالیشاه

*نیمکت ذخیره‌ها: شایان مصلح، گادوین منشا، آدام همتی، حمید طاهرخانی، بوژیدار رادوشوویچ، ابوالفضل درویش وند، احسان علوان زاده، احسان حسینی، سعید حسین پور، شاهین عباسیان، محمد امین اسدی

* پرسپولیس به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات تا نیم فصل لیگ هجدهم قادر به سود بردن از خریدهای جدید خود نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعن نیمکت نداریم مگر اینکه از این بچه های جوان استفاده کنیم

    • پرسپولیسی شیش اتیشه

      با اینا تیم های لیگ رو یکی یکی جر میدیم

    • بدون نام

      مگه شیث و نصرتی هنوز هستن ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج