۷۵۰۳۳۶
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

آیا «گیلانی» دو فرزند خود را اعدام کرده بود؟

درگذشت مهندس عباس امیر انتظام معاون نخست وزیر و سخن‌گوی دولت موقت که با حکم آیت الله محمدی گیلانی به اتهام جاسوسی محکوم به حبس‌ابد شد و در اجرای آن ۱۷ سال زندانی یا تحت نظر و بقیه عمر در مرخصی استعلاجی بود، موجب شده بار دیگر نام آیت الله محمد محمدی گیلانی برسر زبان ها بیفتد.

وب سایت «تاریخ ایرانی» نوشت: درگذشت مهندس عباس امیر انتظام معاون نخست وزیر و سخن‌گوی دولت موقت که با حکم آیت الله محمدی گیلانی به اتهام جاسوسی محکوم به حبس‌ابد شد و در اجرای آن ۱۷ سال زندانی یا تحت نظر و بقیه عمر در مرخصی استعلاجی بود، موجب شده بار دیگر نام آیت الله محمد محمدی گیلانی برسر زبان ها بیفتد.

حاکم شرع سابق اما به خاطر یک موضوع دیگر نیز شهرت داشت زیرا درباره اش می‌گفتند که شخصا حکم اعدام دو فرزند خود را صادر کرده بود. موضوعی که پیش از این بارها تکذیب شده است.

آیا «گیلانی» دو فرزند خود را اعدام کرده بود؟

ماجرا از این قرار است که دو فرزند آیت الله کشته شدند اما نه با اعدام که در خانۀ تیمی. روایت است که وقتی به محمدی گیلانی خبر می‌دهند دو فرزند شما هم در خانۀ محاصره شده هستند و با آنان چه کنیم؟ فقط پاسخ می‌دهد: مانند دیگران.

پس از سال‌ها اما حالا محمد جواد صراف زاده - نوادۀ آیت‌الله محمد‌ی گیلانی توضیحات دقیق‌تری داده و نوشته است: "داستان محکومیت فرزندان به اعدام و حتی اجرای آن توسط خود پدر هم در راستای تخریب آیت‌الله گیلانی ساخته و پرداخته شد و متاسفانه علیرغم توضیحات مکرر خانواده و دوستان و همراهان نظیر آنچه جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای نیری قائم‌مقام وقت ریاست دادگاه‌های انقلاب اسلامی در روزنامه جمهوری اسلامی هشتم مهر ۱۳۹۱ به آن پرداختند، هنوز هم به دلایل خاص سیاسی این دروغ بزرگ روایت می‌شود.

در حالی که حقیقت ماجرا کاملا در تضاد با داستان ساخته و پرداخته شده مذکور می‌باشد. حضرت آیت‌الله گیلانی در پاسخ به این پرسش که در صورت مواجهه با فرزندان شما در خانه تیمی و یا درگیری چه عکس‌العملی نشان دهیم؟ گفته بودند همان کاری که در حال انجام وظیفه و در موارد مشابه انجام می‌دهید بدون اینکه در نظر بگیرید طرفتان فرزند چه کسی است.

در نهایت هم عمر فرزندان آیت‌الله به محاکمه نرسید تا حکمی صادر شود و اعدام شوند و هر دوی آنان در درگیری مسلحانه کشته شدند.

از سوی دیگر در صورت دستگیری هم بسیار بعید بود که توسط پدر محاکمه شوند چراکه پیش از آن و در قضیه سعادتی به دلیل دوستی وی با فرزندانشان و دوری از هرگونه شائبه به پیشنهاد شهید آیت‌الله قدوسی محاکمه وی توسط شخص دیگری انجام شد.

این واکنش به حق و عادلانه اما توسط دشمنان و حتی دوستان انقلابی برای دستیابی به اهداف خاص تحریف و مقلوب گردید."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب پدری بوده که برقی بین فرزندش و دیگران قائل نشده درود بر او

    • شهرآشوب

      آقایان مسئول در دولت یا مجلس سر مشق بگیرند

    • بهروز

      درود بر شرافت چنین انسانی که در عدالت همه را یکسان دید,به نظر من باید یک روز از هفته قوه قضایه با نام این انسان عادل مزین ونام گزاری شود که مسولین بدانند فونداسیون این انقلاب را چه کسانی پی ریزی کرده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود درود بر این عدالت مسیولین یاد بگیرن

    • شهرام

      مسئولین محترم فعلی عبرت بگیرن .

    • بدون نام

      تو عمق قضیه بروید بخاطر عدالت دو فرزندش را داد اما الان در برابر عدالت حاضر نیستند مال نا مشروعشان را بدهند

    • بدون نام

      اگرحکم به اعدام فرزندان خودش داده وفرقی بین انهاوکسان دیگرقایل نشده گذشته ازروحانی بودن انسان شریف وعادلیست ودراین برهه کنونی هم ازلحاظ اقتصاد به چنین گسانی نیازه. بنظرمیرسددزدیهای کلان دست فرزندان مسولین رده های بالای حکومتی درکارباشه. انسانی چون ایت الله نیازه. تابدون اغماذ دست انهاراکوتاه کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج