۷۵۰۴۸۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

توسعه یک کلاه ایمنی برای افزایش عملکرد مغز

دانشمندان چینی در حال توسعه یک کلاه ایمنی برای افزایش عملکرد مغز از طریق نظارت و تنظیم امواج مغزی هستند.

ایسنا: دانشمندان چینی در حال توسعه یک کلاه ایمنی برای افزایش عملکرد مغز از طریق نظارت و تنظیم امواج مغزی هستند.

توسعه یک کلاه ایمنی برای افزایش عملکرد مغز

"وی پنگفی"(Wei Pengfei) از "موسسه فناوری پیشرفته شنژن"(SIAT) آکادمی علوم چین گفت: من و دیگر محققان در حال توسعه یک سیستم تقویت عملکرد مغز با هدف بهبود توانایی مغز برای انجام وظایف پیچیده و تنظیم احساسات ناهنجار هستیم.

این کلاه ایمنی را می‌توان برای آموزش پرسنل ویژه در سرعت بخشیدن به افزایش حافظه و مهارت و کاهش اضطراب ناشی از تنش آنها استفاده کرد.

محققان امیدوراند بتوانند از این فناوری برای کمک به کودکان مبتلا به "اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی"(ADHD) و افرادی که دچار افسردگی، بیماری آلزایمر، "زبان پریشی"(aphasia) و بیماری پارکینسون هستند، استفاده کنند.

فناوری تحریک عمیق مغزی در ابتدا در دهه 1960 ظاهر شد. در ابتدای این قرن، دانشمندان فناوری "الکتروانسفالوگرام"(electroencephalogram) و فناوری واسط مغز و کامپیوتر را توسعه دادند.

توسعه یک کلاه ایمنی برای افزایش عملکرد مغز

وی گفت: این کلاه ایمنی در حال توسعه بر اساس تحریک مغزی غیر تهاجمی و "فناوری تنظیمی"(regulation technology) است. کلاه ایمنی مذکور از سنسورهای الکترود انعطاف پذیر برای شناسایی امواج مغزی در هنگامیکه مغز در حال انجام کارهای مختلف است، استفاده می‌کند. الکترودها نیز پس از انتشار پالس‌های جریان ضعیف که می‌توانند به مناطق خاصی از مغز ارسال شوند، امواج مغزی را تغییر داده و وضعیت نورون‌ها را تنظیم می‌کنند. از آنجایی که بافت مغز بسیار پیچیده است، ابتدا باید یک مدل کامپیوتری را توسعه داده و سپس ناحیه و پارامترهای مورد نظر برای تحریک را تعیین کنیم.

وی در ادامه افزود: از طریق آزمایشات بر روی حیوانات، ما مناطق خاص مغز مرتبط با "شناخت توجه"(attention cognition)، تنظیم عواطف، اضطراب، اعتیاد به مواد مخدر، استرس و بیماری صرع را بررسی کرده‌ایم.

این تیم همچنین آزمایشاتی را برای توانایی شناختی نیز توسعه داده است.به عنوان مثال، شرکت‌کنندگان می‌بایست این کلاه ایمنی را برای حدود ۱۵ دقیقه روی سر خود می‌گذاشتند و پس از آن موظف بودند به سرعت یک ردیف از اعداد، حروف انگلیسی یا کلمات را حفظ کنند. این آزمون برای درک میزان متوسط دقت حافظه آنها طی دو ساعت طراحی شده بود.

وی در انتها افزود: درحال حاضر ما تنها پیش نمونه این کلاه ایمنی را توسعه داده‌ایم و علاوه بر آن ما تاکنون فقط حافظه کوتاه مدت افراد را مورد آزمایش و بررسی قرار داده‌ایم و بنابراین قصد داریم که حافظه طولانی مدت آنها را نیز طی آزمایشات بعدی مورد بررسی قرار دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج