۷۵۰۵۴۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

شاه‌حسینی:

پرسپولیس هنوز قهرمان سوپرجام نیست!

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید ماهیت ماجرای اخیر مربوط به سوپرجام ایجاب می‌کند کمیته انضباطی درباره آن اظهار نظر کند و سازمان لیگ تحت هیچ شرایطی در جایگاهی نیست که در این باره نظر بدهد.

خبر ورزشی: عبدالرحمن شاه‌حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرورزشی درباره پرونده انضباطی سوپرجام و قهرمانی بدون مسابقه پرسپولیس به نکاتی اشاره کرد که شاید بتواند در صدور رأی نهایی پرونده مورد نظر تأثیرگذار باشد.

*کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی داد سوپرجام ۳ بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد. این رأی صحیح است؟

قبل از هر چیز باید گفت: فدراسیون فوتبال متولی برنامه‌ریزی مسابقات این رشته در کل کشور است. این مقدمه اصلی برای رسیدگی به این موضوع است.

*ادامه بحث را چطور می‌توان تحلیل کرد؟

دو موضوع مهم در این بحث به‌وجود می‌آید که یک مسابقه برگزار نشود. اول اینکه پیش از موعد برگزاری مسابقه یکی از دو تیم اعلام کند که بنا به هر دلیلی قادر به حضور در مسابقه نیست. در آن‌صورت یک مقام صاحب امضا باید با حضور در فدراسیون این مطلب را کتبی به مقام ذیصلاح ارائه داده و در آن‌صورت مسابقه ۳- صفر به سود تیم مقابل تمام می‌شود.

*موضوع دوم چیست؟

دوم این است در روز مسابقه یکی از دو تیم باز به هر دلیلی از حضور در محل برگزاری آن سر باز بزند. در این حالت هم نتیجه همان می‌شود.

*به چه ترتیب باید به این موضوع رسیدگی کرد؟

این موضوع از جمله مصادیقی است که ماهیتش ایجاب می‌کند کمیته انضباطی درباره آن اظهار نظر کند. از این رو سازمان لیگ تحت هیچ شرایطی در جایگاهی نیست که در این باره نظر بدهد و یا نتیجه‌ای اعلام کند که هفته قبل شاهد بودیم این موضوع به غلط اتفاق افتاد.

*حالا درباره این پرونده چه رأیی می‌توان داد؟

با توجه به محتویات پرونده که بنده آن‌ها را در اختیار ندارم مرجعی که ماهیتاً می‌توانسته درباره اش تصمیم‌گیری کند کمیته انضباطی است که آن نیز به این نتیجه رسیده براساس شواهد، قرائن و مستندات تیم فوتبال استقلال با اعلام انصراف یا اقدامی که به منزله انصراف تلقی می‌شده از حضور در این دیدار صرفنظر کرده و این رأی درست است که نتیجه را ۳- صفر به سود پرسپولیس کنند.

*بدون جریمه؟

ماده ۶۱ آیین‌نامه انضباطی جریمه‌ای را هم برای این موضوع در نظر گرفته است که البته ظاهراً در این رأی در این مورد به استقلال تخفیف داده شده که این از اختیارات کمیته انضباطی است.

*استقلالی‌ها می‌گویند انصراف ندادند و تاریخ دیگری را درخواست کرده‌اند.

هیچ باشگاهی حق ندارد برای فدراسیون فوتبال تعیین تکلیف کند. همه باید از قوانین فدراسیون تبعیت کنند.

*این حکم قطعی است؟

باشگاه استقلال تا یک هفته فرصت دارد به این رأی اعتراض کند و تا وقتی این فرصت هست قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست. استقلال می‌تواند به کمیته استیناف اعتراض کند. اگر اعتراض کند باید منتظر رأی کمیته استیناف ماند که آن رأی دیگر فصل‌الخطاب است و اگر هم اعتراض نکرد بعد از یک هفته این رأی به شکل قطعی اعلام و پرسپولیس به عنوان برنده دیدار سوپرجام معرفی می‌شود.

*چرا این اتفاق از سوی باشگاه استقلال رخ داد؟

دلیل اصلی اش این است که پیش از این فدراسیون به خیلی از تیم‌ها در موارد متفاوت باج داده و این تلقی برای همه ایجاد شده که می‌توانند هر کاری خواستند بکنند. فقط امیدوارم این سفت و سختی که در این پرونده وجود داشت در آینده برای همه تیم‌ها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این تیکه آخرشو قشنگ گفت:
      امیدوارم این سفت و سختی برای همه تیم ها باشه
      امیدوار نباش اینا زمانی سفتو سخت اند که طرف مقابل لنگ نباشه

    • فرزاد

      اقای شاه حسینی چراباوجود انصراف کتبی خونه به خونه نتیجه سه بر صفر نشد؟

    • مهرداد س

      خبرها حاکی از این است که بخاطر ۱ هفته به تعویق افتادن قرمانی پرسپولیس کیسه کشان در سزاسر کشور به خیابانها ریختن و شادی کنان از فدراسیون و سازمان ثبت اسناد تقاضا کردن اجازه بدن ستاره سوم رو بچسبونن خخخخخخخخخ

    • ح

      استقلال همینکه جریمه نشدوخسارت ارش گرفته نشدکلاهشوبنداره هوا هرتیم دیگه ای بود دوبرابر جریمه وخسارت ازش میگرفتن استقلال نورچشمیشون است

    • بدون نام

      معلومه کیسه کشی دااااااش

    • محسن

      آقای عزیز بهتره شما هم چون از محتوای پرونده خبر نداری دیمی حکم صادر نکن.البته اینم راهیه برا رسیدن به یه پستی

    • بدون نام

      جرات داشته باشید و استقلال را بازنده اعلام کنید اگر یه تیم بدبخت بود این همه حرف حدیث نداشت

    • پرسپولیس

      چه فایده وقتی که طرفداران اندک کیسه تنان بااینکه میدونن ولی باهوچی گری وبی منطقی میخان که بادادوبیدادوفحش وتهمت اهداف موردنظرخودشونوپیش ببرن التماس تفکرازکیسه کشان تاژمکتب

    • 44446666666

      قابل توجه کیسه کشای بیشعور

    • صالح

      اقای حسینی میشه ... بگیری ؟!

    • ناشناس

      همه چیه ما همینطوره شصت تا مدیر و پایگاه نون در آوردن یه رای و دو تا تیم و یه لیگ و یه فوتبال در پیت پنجاه مکان بتید نظر رد بشه یکی میگه بدوش اون یکی میگه چرا دوشیدی یکی میگه اصلا مگه نر نبود ای روزگار شما ببین چند نفر چه پولی میخورن برا همین مسخره بازیها

    • M. f

      آخه به توچه تو سر پیازی ته پیازی کیسه کش مثلا باید چیکار میکردن که قطعی بشه تیمی که تو زمین حاضر نمیشه یعنی باخت این کمیته انضباطی رفتنشم اشتباه بود اون موقع که سرکار بودی از الان هم افتضاح تر بود

    • mmm

      خخخ بابا جامو بدید برن اینا کلا عادت به حق خوری دارن. بازم زیرمایین لنگیا تا ابد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج