جاباما
۷۵۰۶۰۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به تبلیغ داروهای ترک سیگار می‌کنند، حواشی و پشت پرده‌های این موضوع را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: سیدعلی جواد موسوی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره شیوع مصرف سیگار گفت: متأسفانه در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از جمعیت کشور ما استعمال دخانیات دارند که باید برای حل این معضل اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: بهترین فردی که می‌تواند به شخصی که سیگار مصرف دارد کمک کند پزشک مورد اعتماد وی خواهد بود به طوری که مطالعات نشان داده است که اگر روزانه پزشک ۵ دقیقه با فرد مصرف‌کننده سیگار در خصوص عوارض آن صحبت کند انگیزه ایجاد ترک در فرد موردنظر به وجود خواهد آمد.

وی افزود: کلینیک‌های ترک سیگار نیز زمانی می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری در این زمینه داشته باشند که فرد با پزشک مورد اعتماد مشورت داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی اقدام به تبلیغ برخی از داروهای ترک سیگار می‌کنند، گفت: این اقدامات در راستای برخی منافع سودجویانه صورت می‌گیرد و این گونه داروها تأثیری بر ترک سیگار ندارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای ترک سیگار از آدامس‌هایی که تأثیر ۲۰ درصدی دارند و برچسب ترک نیکوتین و برخی از داروهایی که با تجویز پزشکان صورت می‌گیرد می‌توان استفاده کرد اما شرط اصلی برای ترک سیگار خواستن خود فرد است.

موسوی ادامه داد: اسپری‌های ترک سیگار نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد اما در کشور ما هنوز این اسپری‌ها وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج