۷۵۰۶۴۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

چراغ سبز ترامپ برای پایان جنگ تعرفه‌ها

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در کاخ سفید میزبان ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی بود و تعرفه‌های وضع‌شده بر واردات کالا مهم‌ترین موضوع روی میز مذاکره دو طرف بود.

روزنامه شرق نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا امروز در کاخ سفید میزبان ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی بود و تعرفه‌های وضع‌شده بر واردات کالا مهم‌ترین موضوع روی میز مذاکره دو طرف بود.

دونالد ترامپ با وجود تأکید بر صحیح‌بودن سیاست اعمال تعرفه بر واردات از اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که آمریکا و اتحادیه اروپا تمام تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی یکدیگر را حذف کنند.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: «رئیس کمیسیون اروپایی برای مذاکرات تجاری به واشنگتن می‌آید و یک پیشنهاد برایشان دارم. اتحادیه اروپا و ایالات متحده تمام تعرفه‌ها، موانع تجاری و یارانه‌ها را حذف کنند. بازار آزاد و تجارت منصفانه دقیقا همین است. ایالات متحده آمادگی کامل را برای انجام این کار دارد اما بعید است اروپایی‌ها چنین کاری کنند». یونکر نیز پیش از دیدار با دونالد ترامپ گفته بود «خوش‌بینی بیش از حدی» به این دیدار ندارد.

بااین‌حال هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در واکنش به توییت‌های متناقض ترامپ نوشت: «ایالات متحده از کاخ سفید بزرگ‌تر است و ترامپ هر اندازه توییت کند نمی‌تواند در این واقعیت تغییری ایجاد کند».

سیسیلیا مالستروم، کمیسر بازرگانی اتحادیه اروپا هم در آستانه این مذاکرات از آمادگی اتحادیه اروپا برای اعمال عوارض ۲۰درصدی بر خودروهای وارداتی از ایالات متحده در صورت ادامه سیاست‌های واشنگتن در اعمال تعرفه واردات از اتحادیه اروپا خبر داد. «امیدواریم این اتفاق نیفتد و مجبور به اقدام متقابل نباشیم.

اما اگر اعمال تعرفه‌ها ادامه یابد کمیسیون اروپا فهرست بلندی از بسیاری محصولات آمریکایی را برای اعمال تعرفه تهیه کرده که حدود ۲۰‌ میلیارد دلار را شامل می‌شود».

رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز در آستانه سفر یونکر به واشنگتن در اقدامی که می‌تواند نشانه جدیت او در ادامه جنگ تعرفه‌ای با اتحادیه اروپا و چین باشد، اعلام کرد به منظور جبران خسارت کشاورزان آمریکایی از مقابله‌به‌مثل این کشورها در برابر افزایش تعرفه‌های وارداتی آمریکا، ۱۲‌ میلیارد دلار به آنها کمک خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم از رییس جمهور باهوش که خیلیا میگن عالیه و قبولش دارن. ولی کم کم باید نتیجه تندروی و احمق بازی هاش رو ببینن و شاهد تاثیر منفی و یک دنده بازیش رو توی جامعه امریکا باشن.

    • علی

      از اروپا یاد بگیرید

    • امیر

      ترررررررررررررررامپ نه به اون شور نه به این بی نمکی کله موزی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج