جاباما
۷۵۰۶۵۰
۶ نظر
۵۲۶۱
۶ نظر
۵۲۶۱
پ

بررسی ساعات کاری در کشور‌های مختلف جهان

یکی از نظرسنجی‌های دولتی در انگلستان نشان داده است که ۷۷ درصد مردم این کشور، انتخاب شغل را مهم‌ترین تصمیم‌ زندگی خود می‌دانند. با توجه به اینکه مشاغل در دنیای مدرن نقشی پراهمیت دارند، دستیابی به تعادل کار - خانواده به موضوعی مهم تبدیل شده است.

روزنامه دنیای‌ اقتصاد: یکی از نظرسنجی‌های دولتی در انگلستان نشان داده است که ۷۷ درصد مردم این کشور، انتخاب شغل را مهم‌ترین تصمیم‌ زندگی خود می‌دانند. با توجه به اینکه مشاغل در دنیای مدرن نقشی پراهمیت دارند، دستیابی به تعادل کار - خانواده به موضوعی مهم تبدیل شده است.

قوانینی برای محدود کردن حداکثر ساعات کاری هفته در قریب به ۸۰ درصد از کشورهای جهان وضع شده است. در دهه‌های اخیر حقوق کارگران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در انگلستان کارگران نباید بیش از ۴۸ ساعت در هفته کار کنند، مگر آنکه رسما اعلام کنند متقاضی چنین شرایطی هستند. (میانگین ساعات کاری در ۱۷ هفته متوالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.) با وجود این بسیاری از افراد شاغل با چالش انجام کار در خارج از محیط کاری خود دست به گریبان هستند.

۴۳ درصد از افرادی که در دفاتر مشغول به کارند، ناچار می‌شوند در طول ساعات غیر‌کاری ایمیل‌های خود را بررسی کنند و نیمی از کارکنان هم ناگزیرند پس از اتمام ساعت کاری در محل کار خود بمانند. پایگاه خبری منابع انسانی انگلستان (HRnews)، با تحلیل آمار ساعت‌های کاری در کشورهای مختلف که از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO) منتشر شده است، به نتایج جالبی دست یافت.

در این پژوهش ساعت‌های کاری در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد هلند رکورددار کمترین زمان کاری در جهان است. کارمندان و کارگران هلندی در هفته تنها ۳۲ ساعت کار می‌کنند. در استرالیا زمان کاری هفته ۳۳ ساعت است.

شاغلان دانمارکی ۳۴ ساعت در هفته مشغول به کارند. کانادا، غنا و نروژ هم با ۳۵ ساعت کار در طول هفته در رتبه‌های بعدی قرار دارند و زمان کاری در کشورهای اتریش، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، موزامبیک، سوئد و انگلستان هم ۳۶ ساعت در هفته است. بیشترین ساعات کاری در هفته نیز در کشور نپال ثبت شده است.

کارگران نپالی در هر هفته ۵۴ ساعت کار می‌کنند که ۲۰ ساعت بیشتر از میانگین ساعت کار در اغلب کشورهای اروپایی است. میانمار و قطر با ۵۱ و ۵۰ ساعت کاری در هفته در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در این بررسی مشخص شد اغلب کشورهای آسیایی در مقایسه با کشورهای غربی ساعات کار طولانی‌تری دارند.

کشور قزاقستان با ۳۷ ساعت کار در هفته کوتاه‌ترین زمان کاری در آسیا را ثبت کرده است. کشور آمریکا با ۳۹ ساعت کار در هفته در میانه جدول واقع شده است. ساعات کاری هفته در این کشور نسبت به سال ۲۰۰۰ تقریبا یک ساعت کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارگرا کشور خودمون چند ساعت کار میکنن خوب یه مقایسه و تحقیق کنید

      پاسخ ها

      • امیردعابد

        کشور ما ک روز ۹ ساعت حداقل کار میکنیم در هفته میشه۶۳ ساعت با حقوق کم البته الان ک ی سال اواره کاریم

    • سمانه

      کیفیت مهمه. وگرنه باید کشورهایی که ۵۰ ساعت کار می کنن، جهان اولی بودن.

    • ناشناس

      کشور هایه دیکه به مردومشون آزادیم .،دادن و هر کی میاد تو کشورشون نمیگیرنش بفرستن اوین حال کنه ، و حجاب ندارن، و هر کی آزادانه هر کاری میخواد. میکنه و کار بسیاره و زندگی ها خوبه ولی اینجا چی ؟؟

      پاسخ ها

      • سلام

        داداش تو آزادی ابن دیگه هر چی دلت میخواد از مملکتت میگی.
        تو تلگرامت هر .... میخوری و کسی باهات کاری نداره. یکمی هم غیرت ملی نداری.
        ولی همین ادبیات رو تو کشورهای دیگه بزنی میکننت تو گونی داداش.
        آزادی مد نظر شما لختی بودنه ولی اصل آزادی به آدم بودنه.

    • بدون نام

      تو خیلی از شرکت های خصوصی رسما برده داریه نه صبح تا هفت شب شش روز در هفته ماهی یک میلیون و نیم تا دو میلیون! و تورم...! تقریبا 60 ساعت در هفته
      تقریبا تمام ساعت کاریشون در حال کار هستند
      معلوم شد غیر از ژاپن کشورهای دیگه ای هم قابل مقایسه هستند فقط نمی دونم چرا رسانه های رسمی در یک جدول ساعت کار ایران و این کشور ها رو با لحاظ تورم و دستمزد و قدرت خرید مقایسه نمی کنند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج