۷۵۰۷۱۶
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

غلظت غبار در زابل به ۳۷ برابر حد مجاز رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شمال این استان صبح امروز/پنجشنبه/ به ۳۷برابر حد مجاز رسید.

خبرگزاری ایرنا: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شمال این استان صبح امروز/پنجشنبه/ به ۳۷برابر حد مجاز رسید.

رضا آزاد منش حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و ۶۷۳ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

غلظت غبار در زابل به ۳۷ برابر حد مجاز رسید

وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 112 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستان های زهک و زابل را به 500 و 700 متر رساند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در شمال این استان تداوم دارد به طوری که علاوه بر کاهش کیفیت هوا اختلال در تردد جاده ای را نیز به همراه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط توفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان افراد به ویژه بیماران، افراد میانسال و کودکان از منزل خارج نشوند.

آزادمنش اظهار داشت: غبار محلی و وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هامون

      اره اره
      همیشه حتی با خبر بیچارگی ملت هم میشه پز داد.
      چند درصد عمران کشور نه عمران تهران شامل این استان شده

      پاسخ ها

      • هامون

        باقیش متنم کو قیچی ب دست؟

    • بدون نام

      وقتی افغانستان عقب مونده حق ابا ایران ونمیدنتیجش این میش هیلمن وهامون سیستان بلوچستان خشک کردن وگردخاک واسم وسرطانی وخشک کردن وعوضش ایران بهشون بودجه ومنابع کشوروهزینشون میکنا وشغلامونم اشغال کردن واین تعدادافغانی درسال به هرایرانی بالای۳۰۰ملیون ضررمیزنن ودرروزبالای۸میلیاردلیتراب مصرف میکنن استانداردجهانی ۱۸۰لیتردرروز وضربدر۱۶ملیون کنیدوبه قول نمایندگان مجلس یعنی چی که بیش از۴ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلاای دیگه واین شغلهایی که اینهامشغولن همه بااب انجام میش وقتی ۱عدگوجه ۳۰لیر ۱عددسیب زمینی ۵۰لیترو۱کیلوگندم۳۰۰لیتروگوشت۸۰۰لیترمگه افغانیاازاینهانمیخورن واگه افغانیابرن مجبورنیستن هم وطنان ازبیکاری وفقرکشاورزی کن ایران کشورخشک وبی اب نبایدکشاورزی کنن وهمش به خاطرافغانیاس تنهاراهشاخراج کنید

    • بدون نام

      مردم صبورم !خدا مگر چاره کند...

    • سیستانی

      دولتهایی که دراین چند سال اخیر اداره این مملکتو به عهده داشتن افراد بی عرضه ای بودن باور کن دیگه نمیشه این منطقه زندگی کرد اون آقای ظریف که باصدای بلند در مجلس گفت ما چند بسته تعهدنامه داریم که یکیش بحث حقابه هست که دولت افغانستان باید پایبند باشه چرا پس حرکتی از طرف وزارت خارجه صورت نمیگیره مگه سیستان جزو ایرا نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج