جاباما
۷۵۰۷۲۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

ماهیت یک شاهکار هنری زیر سوال رفت

نتایج یک پژوهش ماهیت شاهکار هنری ادوارد مونک را زیر سوال برد.

انتخاب: گروهی از پژوهشگران دریافتند که احتمال دارد ابرهای موجود در تابلوی "جیغ" اثر ادوارد مونک بیش از آنکه جنبه هنری داشته باشد برداشتی آزاد از تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی باشد.

ماهیت یک شاهکار هنری زیر سوال رفت

تا پیش از این بسیاری از پژوهشگران تصور می کردند که این نقاشی نمایشی از آشفتگی روانشناختی درونی این هنرمند است. اما با توجه به یک مطالعه جدید، این آسمان پر سر و صدا(موجود در تصویر) می تواند بر اساس مشاهدات واقعی فیزیکی مونک ترسیم شده باشد.

آلن روبوک یکی از اعضای تیم مطالعاتی این پروژه در خصوص طراحی مذکور می گوید: در این نقاشی، "شخص فریاد نمی زند؛ آسمان فریاد می زند، درواقع این فرد دستهایش را بر روی گوشش می گذارد تا جلوی فریاد طبیعت را بگیرد."

روبوک و تیم بین المللی دانشمندان تلاش کردند تا مشخص کنند پدیده طبیعی می توانند به عنوان الگویی برای بیان احساسات نقاش نروژی در نقاشی قرن بیستم در نظر گرفته شوند.

ابرهای موجود در نقاشی مونک نوعی از ابرهای نادر است که در عرض های بالا در استراتوسفر،یعنی لایه دوم اتمسفررخ می دهد. آنها از یخ یا اسید نیتریک ساخته می شوند و در اثر نور خورشید یا غروب آفتاب، وقتی که از زیر افق با نور سبز روشن می شوند، قابل مشاهده هستند. نتیجه این پدیده، مشاهده یک آسمان رنگ آمیزی شده با انبوهی از رنگ ها است.

بسیاری از مورخان هنری می گویند "جیغ" محصول ذهنیت منحصر به فرد یک انسان است که در آستانه مشکلات روانی قرار دارد. اما به نظر می رسد این ادعا توسط فرضیه های علمی به چالش کشیده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خنکتر از این دانشمندان وجود نداره!؟ این تصویر غرش گوش خراش آسمون وسیلابی شدن رودخانه افراد نظارگر و قایق فتاده در طوفان گویای همه چیز بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج