۷۵۰۷۸۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

جهش تحصیلی در کدام پایه‌ها امکان‌پذیر است؟

هر ساله آزمون هوش و سنجش دانش آموزان داوطلب جهش تحصیلی در دوره ابتدایی برگزار می‌شود؛ فرآیند ثبت نام و آزمون جهش تحصیلی سال جاری نیز از خردادماه شروع شده و حداکثر تا ۱۵ مرداد به اتمام می‌رسد.

خبرگزاری ایسنا: هر ساله آزمون هوش و سنجش دانش آموزان داوطلب جهش تحصیلی در دوره ابتدایی برگزار می‌شود؛ فرآیند ثبت نام و آزمون جهش تحصیلی سال جاری نیز از خردادماه شروع شده و حداکثر تا ۱۵ مرداد به اتمام می‌رسد.

جهش تحصیلی به این معنا است که دانش‌آموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی کند. در واقع جهش می‌تواند در زمره اقدامات آموزش و پرورش برای تیزهوشان باشد و اگر با بررسی‌های کارشناسی دقیق جلو برود مفید واقع شود.

طبق اظهارات قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال تحصیلی گذشته ۹۰۰۰ دانش آموز درخواست جهش تحصیلی ارائه کرده بودند که از این میزان با درخواست ۴۷۰۰ دانش آموز موافقت شد.

ما امکانات سنجش دانش آموزان برای جهش تحصیلی را در اختیار داریم و طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هر ساله این کار را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه اگر هزینه هر دانش آموز حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزارتومان تمام شود، می‌توان گفت که جهش تحصیلی باعث صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد تومانی می‌شود گفت: یکی دیگر از مزیت‌های جهش تحصیلی کاهش تراکم دانش آموزی است.

هرچند باید دقت شود تست هوش جهش تحصیلی با دقت و کمترین ضریب خطا صورت گیرد تا در آینده دانش آموز را دچار آسیب و فشار روحی نکند. از سوی دیگر بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از شرایط ایده‌آل برخوردار نیستند و با شرایط حداقلی مراجعه می‌کنند.

بنابراین خانواده‌ها باید توجه کنند جهش تحصیلی صرفاً برای دانش‌آموزانی است که از لحاظ بهره هوشی سرآمد باشند اینکه وی درس‌خوان باشد و تنها با فشار خانواده‌ها اقدام به این کار کند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

طبق دستورالعمل جهش تحصیلی فرآیند ثبت نام از مدارس شروع می‌شود و مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی باید با رعایت ضوابط و مقررات از طریق سامانه سنجش نسبت به ثبت اطلاعات فردی خانوادگی و عملکرد درسی دانش آموزان اقدام کرده و سپس جهت نوبت گیری به پایگاه‌های اولیه تخصصی معرفی می‌کنند.

ارزیابی دانش آموزان از خرداد سال ۹۷ پس از صدور کارنامه نهایی شروع و تا پایان نیمه اول مرداد به اتمام خواهد رسید و تاریخ فوق قابل تغییر نیست.

مدارک لازم جهت ارزیابی اصل شناسنامه دانش آموز عبارتند از یک قطعه عکس، اصل کارنامه پایه تحصیلی فعلی و کپی کارنامه سوابق سنوات گذشته (همه دروس و در همه پایه‌ها کسب رتبه «خیلی خوب» الزامی است.

پس از دریافت نوبت از طریق پایگاه‌های اولیه یا تخصصی، ارزیابی هوشی متقاضیان با مقیاس‌های اعلام شده به ادارات آموزش و پرورش استثنایی انجام می‌شود و انجام بدو نوبت سنجش ممنوع است.

اما کدام دانش آموزان می‌توانند در فرایند جهش تحصیلی شرکت کنند؟ ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم انجام می‌شود و جهش برای بار دوم با رعایت شرایط بخشنامه انجام می‌شود.

همچنین دانش‌آموزانی که سال‌های گذشته متقاضی جهش بوده و حداقل امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند در صورت تقاضای مجدد در سال جاری با پرداخت وجه مطابق دستورالعمل می‌توانند بار دیگر مورد ارزیابی قرار بگیرند. گفتنی است هزینه تست هوش جهش تحصیلی، ۷۵ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا مدرک بدین با پول! تو کشور مدرک به دست آوردن ساده نبود، اما سالهاست با پول تا دکترا مدرک میگیری! وای به حال آینده کشورمون!

    • حرف تو حرف

      اقای وزیر اموزش و پرورش جهش درسی کاری بسیار اشتباه می باشد مگر دانش اموزی در سطح نابغه باشد بچه ها ممکن است هوش معمولی داشته باشند ولی خانواده واطرافینشان تحصیلات عالیه داشته باشند و اینگونه بچه ها اطلاعات خوبی در ان مقطع دارند وکارشناسان دچار اشتباه می شوند ودانش اموز در سال های بعد دچار مشکل خواهد شد

    • بدون نام

      پسر من سال سوم ابتدایی جهشی خوند، به نظرم همین روال عادی بهتر هست،
      بچه در شرایط سنی همکلاسی ها نیست.

    • بدون نام

      از اون روزی که دانشگا ههای حرفی بغیر از دانشگاه دولتی و آزاد رو باب کردن یا مدرک کیلویی و پولی میدن کشور روزش رفت وحق بچه درسخونارو هم ضایع کردن که امیدوارم خدا لعنتون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج