جاباما
۷۵۰۷۸۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مذاکرات مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با طالبان

وال استریت ژورنال گزارش داد که مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا اخیرا با مقام‌های طالبان گفت‌وگو کرده است و این بخشی از تلاش‌های احیاء شده برای بنیان گذاشتن مذاکرات صلح بالقوه به حساب می‌آید.

ایسنا نوشت: وال استریت ژورنال گزارش داد که مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا اخیرا با مقام‌های طالبان گفت‌وگو کرده است و این بخشی از تلاش‌های احیاء شده برای بنیان گذاشتن مذاکرات صلح بالقوه به حساب می‌آید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آلیس ولز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا ریاست هیات آمریکایی به قطر را برای دیدار با اعضای کمیسیون سیاسی طالبان برعهده داشت.

براساس گزارش وال استریت ژورنال یک مقام وزارت خارجه از تایید دیدار آلیس ولز با مقام‌های طالبان در دوحه امتناع کرد، اما گفت که او با خالد بن محمد العطیه، معاون نخست وزیر قطر و سایر مقام‌های قطری برای گفت‌وگو درباره روند صلح تحت رهبری افغانستان دیدار داشته است.

این مقام گفت: ایالات متحده عربی در حال بررسی همه مسیرها برای پیشبرد یک روند صلح با توجه به رایزنی نزدیک با دولت افغانستان است. هرگونه مذاکره‌ای درباره آینده سیاسی افغانستان میان طالبان و دولت افغانستان خواهد بود.

وابسته مطبوعاتی دفتر قطر به درخواست‌ها به اظهارنظرها پاسخی نداده است. دولت افغانستان و طالبان ماه گذشته آتش بس سه روزه‌ای به مناسبت عید فطر اعلام کردند.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد: دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا با مقام‌های طالبان با هدف تداوم آن آتش بس بوده تا بلکه راه برای مذاکرات صلح هموار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایالات متحده عربی یا امریکا خخخخخ

    • بدون نام

      لعوت به افغان وافغانستانی بیشترمشکلات کشورمون به خاطروجوداین بی غیرتهابی عرضهاجنایتکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج