۷۵۰۹۷۹
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

دلیل کمبود برق امسال، کاهش بارندگی است

پیام باقری نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق با اشاره به قطعی برق در کشور، اظهار کرد: تولید برق در کشور متناسب با تقاضا نیست، در حالی که رشد تقاضای برق سالیانه ۷ درصد است، میزان تولیدبرق در کشور طی سال‌های گذشته کمتر از ۳ درصد بوده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: پیام باقری نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق با اشاره به قطعی برق در کشور، اظهار کرد: تولید برق در کشور متناسب با تقاضا نیست، در حالی که رشد تقاضای برق سالیانه ۷ درصد است، میزان تولیدبرق در کشور طی سال‌های گذشته کمتر از ۳ درصد بوده است.

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق با اشاره به مصرف بالای برق در کشور تصریح کرد: بر اساس آمار‌های بانک جهانی، سرانه مصرف برق در دنیا حدود ۹۰۰ کیلووات در ماه است که این رقم در ایران ۲۹۰۰ مگاوات است که نشان از بدمصرفی انرژی در کشور دارد.

وی با اشاره به کاهش سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه‌های برق، گفت: در سال‌های گذشته برای افزایش ظرفیت تولید برق در کشور، سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گرفت، اما با شروع تحریم‌های ظالمانه در سال ۹۰ و کاهش درآمد‌های نفتی، منابع مالی کمی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت و سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش یافت.

باقری با بیان اینکه قیمت برق باید واقعی شود، تصریح کرد: هزینه تولید برق برای وزرات نیرو به ازای هر کیلوات ۱۱۰ تومان هزینه دارد که با فروش آن به قیمت ۷۰ تومان، تراز مالی این وزراتخانه منفی شده است.

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق با اشاره به افزایش ۷ درصدی قیمت برق، اظهار کرد: افزایش ۷ درصدی قیمت برق معادل ۴۶ ریال است که نزدیک به ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای وزرات نیرو آورده دارد، اما در مقابل بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه به پیمانکاران و بانک رقم ناچیزی است.

به گفته وی؛ سهم هر مشترک از افزایش قیمت برق در ماه کمتر از ۱۲۰۰ تومان است.

باقری با اشاره به فرسودگی نیروگاه‌های تولید برق اذعان کرد: هر ساله در زمستان بخشی از نیروگاه‌های تولید برق حرارتی برای تعمیر از مدار خارج می‌شوند، حدود ۳ هزار مگاوات از این نیروگاه‌ها عمری بالاتر از ۴۰ سال دارند و با وجود تعمیر، بازدهی بسیار کم و اثرات منفی زیست محیطی فراوانی دارند.

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق با اشاره به کاهش تولید انرژی برقابی در کشور، افزود: با کاهش بارش در سال گذشته میزان تولید انرژی برقابی ۵۰ درصد کاهش داشته است و بخشی از خاموشی‌های کشور به این موضوع باز می‌گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی کفایتی مدیران و مسولینه

    • بدون نام

      دروغه

    • کامبیز

      پس نیروی صلح آمیز هسته ای که اینقدرسنگش رابه سینه می زدندچه شد!؟برای تولید برق وبیماریهای خاص و....یادروغ می گفتند یاجناب ظریف اینم راتو ب جام به باد داد؟گروه تدبیروامیده!

    • سعید

      میلیاردها میلیارد پول ریختید جیب روسها که نیروگاه اتمی برامون بسازن گفتید تحریم و جنگ و تنش با دنیا رو میخریم چون انرژی هسته ای حق مسلم ماست .پس کجاست بهره این همه بدبختی ما؟ چرا مشکل برق هنوز پابرجاست مگه به قول خودتون وارد باشگاه اتمی نشدید؟

    • بدون نام

      حرف مفت نزنید بی لیاقتی مسولین است .

    • بدون نام

      پارسال که بارندگی کمتر بود.احیانا به خاطر امضای توافقنامه پاریس توسط اقای روحانی نیست؟

    • غلامحسین قائدی

      واصلامسولین محترم که این سالها در ایجاد منابع جدید برق بی فکری کرده اند زره ای مقصرنیستند .فاعتبرویااولی البصار

    • ع

      #چی ازجان ملت میخواین اخه من یکی که مخالفم چراهمش چکش میزنید برای قیمت واقعی بودن برق واب وگاز هم میخوان پرمصرف تصاعدی بکنن چه بهانه ای دارین خدا همه کس لعنت کنه که ازصبح بلند میش اذیت میکنن فقط بلدین دل بشکنید الان برق امده 100هزار تومان که هیچ وقت این موقع نمیومدبس سیل فرار کردرفت

    • جوان بی کار افسرده

      کمتر پول بیت‌المال وبودجه رو بدزدید به جاش نیروگاه‌ها ی برق رو توسعه بدید؟ شماها دیگه ارزشی برای مردم نذاشید

    • بدون نام

      به همین بهانه دوباره قیمت برق گران کنین غلط کردین که کمبود برق بخاطر کم آبی هست پس برق هسته ای و نیروگاههای گازی چی هست پلن خورشیدی استفاده کنید از حرکت ماشین ها حتی توی خیابون و بزرگراهها چرا استفاده نمیکنید توربین های باد چرا استفاده نمیکنید بجای ریخت و پاش اضافی اینها رو درست کنین خودتون هم الحمدلله نیروی با سواد ندارین هر چی بچه تنبل هست استخدام میکنین مناقصه برگزار کنین از بین شرکتهای داخلی انتخاب کنین که هم تولید اشتغال بشه هم ارز داخل کشور بمونه هم احتیاجات برطرف بشه

    • بدون نام

      گره زدن برق با بارندگی در کشوری که میزان بارندگی کم است دور از منطق است.

    • بدون نام

      شاخ در اوردم

    • بدون نام

      عاملش حجم صادراته .ملت رو چی فرض کردید

    • بدون نام

      عوام فریبها دلیلیش حدود۱۶ملیون افغانی اگه نباشن همین مصرف تقسیم ملت ایران میش که حقشون نه این مفت خورای عوضی بودجه ومنابع وشغلامون مصرف میکنن واشغال کردن ....پس حقمون برقامون برواب کم بیاریم وبعدشم ایران به محیط زیست جهانی تعهددادازاون مقداربیشترنبایدمصرف کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج