۷۵۱۰۲۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

عضو شورا: چمن‌کاری‌ها باید کاهش یابد

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه بخشنامه‌های ممنوعیت کاشت چمن اجرایی نمی‌شود با اشاره به طرح‌های ضعیف سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهردرای تهران گفت: ب قنات‌های تهران صرف شستن ماشین‌ها می‌شود و برخی کارکنان شهرداری با حق و حساب، اجازه این کار را می‌دهند.

ایلنا نوشت: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه بخشنامه‌های ممنوعیت کاشت چمن اجرایی نمی‌شود با اشاره به طرح‌های ضعیف سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهردرای تهران گفت: ب قنات‌های تهران صرف شستن ماشین‌ها می‌شود و برخی کارکنان شهرداری با حق و حساب، اجازه این کار را می‌دهند.

براساس اظهارات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ذخایر آبی این استان، پس از استان سیستان و بلوچستان در بدترین شرایط قرار دارد.

در این شرایط شهرداری تهران هنوز از همین ذخایر آبی برای آبیاری چمن‌ و فضای سبز استفاده کرده و پس از سال‌ها، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران نتوانسته طرح استفاده از آب پسماند برای آبیاری را به مرحله اجرا درآورد.

سیدآرش حسینی میلانی (عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر) در خصوص ممنوعیت چمن‌کاری در سطح شهر تهران به علت بحران آبی گفت: در این زمینه مصوبه و قانونی وجود ندارد، در گذشته بخشنامه‌ای در خصوص ممنوعیت چمن‌کاری توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز به مناطق ابلاغ شده اما اجرایی نشده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه راه‌حل کاشت گیاهان مقاوم در برابر خشکسالی است، افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در این خصوص طرحی دارد، اما طرح؛ قوی‌ نبوده و فقط در حد یک فهرست است و نمی‌تواند جایگزین چمن شود.

میلانی ادامه داد: باید به سمتی برویم که در یک برنامه زمان‌بندی شده سالانه میزان چمن‌کاری ۱۰ درصد کاهش یابد و سازمان فضای سبز و مناطق باید در خصوص "کاهش درصد چمن‌کاری" تعهد دهد.

عضو کمیسیون سلامت و خدمات و محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه آبیاری با آب شرب صد درصد غیرقانونی است، افزود: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران مدت‌هاست شبکه آبیاری خود را از آب شرب جدا کرده است.

شهروندان اگر جایی شاهد بودند با آب شرب فضای سبز را آبیاری می‌کنند، به ما سریعا خبر دهند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در خصوص شست و شوی غیرقانونی خودرو با آب قنات در برخی از مناطق شمالی تهران گفت: کارواش‌های غیررسمی در یوسف‌آباد از قدیم وجود داشته و آب قنات که داخل جوی‌های این محله روان است برای شست و شوی خودروها استفاده می‌شود.

برخی از اقشار محروم در این بخش به صورت سنتی به شست و شوی ماشین می‌پردازند و متاسفانه شاهد هستیم که ماموران شهرداری هم از آنها حق و حساب می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه عجب بالاخره فهمیدن . خیابون ها روغرق گل و چمن کردن ، انگار تو اروپا زندگی می کنیم

    • بدون نام

      ایا این چمن اب زیادمصرف میکنن یاوجود۱۶ملیون افغانی پرشدن کشوروهم بودجه ومنابع کشوروهم شغلامون اشغال کردن وهمه این شغلهابااب انجام میش ودراستیضاح وزیرکارنمایندگان مجلس گفتن یعنی چی که بیش از۴ملیون شغل وفقط توکارساختمانی اشغال کردن وبیکاروچندبرابران توشغلهای دیگه مشغولن اشغال کردندغیرقانونی وقتی استنداردجهانیدرروزبرای۱نفر۱۸۰لیترپس افغانیادرروزبالای۸میلیاردلیترمصرف روزانه ابشون میش وبرعکس هم وطنانمون بی ابی رنج ببرن این ظلم وناحقی وخداروخوش نمیادوقتی سیب زمینی۵۰لیترگوجه۳۰لیتر۱عددش۱کیلوگندم۳۰۰لیتروگوشت۸۰۰لیتروپس این افغانیا ازاینها مصرف نمیکنن وچقدرعوام فریبی اصل وول کردین به فرع چسبیدین وخواب زمستانی وخرگوشی پس حقمون هربدبختی سرمون بیادچراغی که به خانه رواس به مسجدحرام وازماست برماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج