۷۵۱۰۳۲
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

رهاسازی آب در دریاچه ارومیه اجرایی می‌شود

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه از رهاسازی ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب سدهای حوزه‌ی آبریز دریاچه ارومیه در فصل پاییز خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه از رهاسازی ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب سدهای حوزه‌ی آبریز دریاچه ارومیه در فصل پاییز خبر داد.

مسعود تجریشی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار کرد: میزان تراز دریاچه در دو روز گذشته ۱۲۷۰.۵۸ سانتی متر بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل دو سانتی‌متر افزایش یافته و نسبت به سال ۹۳ که ستاد احیا فعالیتش را آغاز کرد، ۲۳ سانتی متر افزایش یافته است.

رهاسازی آب در دریاچه ارومیه اجرایی می‌شود

تجریشی ادامه داد: حدود یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه وجود دارد و سطح دریاچه نیز تقریبا ۲۱۰۰ کیلومتر مربع است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی با اشاره به افزایش دما نسبت به طولانی مدت، اظهار کرد: معمولا در تیر و مرداد بیشترین میزان تبخیر را داریم و انتظار می‌رود حدود ۳۰ سانتی متر تراز دریاچه به دلیل تبخیر بالا افت کند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بارش‌ها در فصل زمستان به صورت برف، فصل بهار به صورت باران و فصل پاییز به صورت رگبار است، طبق پیش بینی سطح تراز دریاچه تا آبان ماه کاهش می‌یابد که بعد از آن با رهاسازی آب سدها و آغاز بارش‌ها وضعیت دریاچه بهبود می‌یابد.

تجریشی با اشاره به توافق انجام شده با وزارت نیرو برای آزادسازی آب سدها، گفت: بر اساس این توافق در فصل پاییز ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سدها به سمت دریاچه رها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه‌ی سال‌های گذشته رهاسازی آب پشت سدها تاثیر بسزایی در افزایش سطح تراز دریاچه دارد و امیدواریم در بهمن و اسفندماه نیز با بارش‌های خوب رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه را پیگیری کنیم.

مدیر دفتر برنامه‌ر یزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه صنعت کشاورزی از رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه آسیب ندیده چرا که در غرب دریاچه مشکل کمبود آب نداشته و دسترسی راحت به آب داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آیسل

      یک کمی اون عقلتون رو به کار بندازید اون آب رو هم حیف می کنید بریزید فردا اونم خشک میشه دست از سرش بردارید آب رو بیهوده با ریختن به دریا هدر ندین..سال به سال هوا گرمتر میشه ردی از دریاچه نخواهد موند چرا آب رو هدر میدین این وسط

    • بدون نام

      یکی نیست به این کارشناسان بی تجربه که توی کلشون به جای مغز کاه ریختن بگه تو کشوری که وجود آب آشامیدنی شرط ادامه زندگی به حساب میاد چه دلیلی وجود داره که آب شیرین به دریاچه شور ریخته بشه که هم بخار بشه و هم شور بشه و دیگه نشه از این آب شور استفاده کرد ، این یک خیانت بزرگ به ایران و ایرانی هست کسی که چنین طرحی رو پیشنهاد کرده خائن به منابع حیاتی مملکته و باید جوابگو باشه بیشتر باغات اطراف دریاچه از بی آبی خشک میشن بیشتر سدهای آذربایجان شرقی کمتر از ۴۰ درصد آب دارن و احتمالا در سال های آینده کلان شهر تبریز نیازمند آب شیرین باشه آنوقت این گونه آب رو هدر می دهین آن هم برای اینکه چند سانتی متر طراز آب دریاچه برای مدت کوتاه بالا بیاد ؟؟ برای احیای دریاچه راه های جامع تری رو باید پیدا کرد مشکل فعلی دریاچه حاصل سالها کوته فکری مسئولان این حوزه بوده و به این زودی و با این مسخره بازی ها حل نمیشه و در این شرایط خاص که کشور با بی آبی گسترده روبه رو هست و هر لیتر از آب سد ها می تونه زندگی تعداد زیادی از مردم رو نجات بده این احمقانه ترین و خیانت کارانه ترین طرح از طرف کارشناسان بی تجربه و بی مسئولیت هست که عواقب چنین طرحی رو در نظر نگرفتن

      پاسخ ها

      • دروغگو

        جناب آبسل و 13/25بهترین گزینه برای شما که اینقدر مؤدبانه صحبت میفرمایید و مردم کارشناس را این طوری خطاب می کنید واضح و مبرهن است که ممکن است باغدار یا گارگر باغداری باشید محترمانه بگم شما حتماً این مثل قدیمی را شنیده اید که میگن فکر نان کند خربزه آب است، شما فکر نان تان باشید و در حیطه کاری که به شما مربوط نیست دخالت نفرماييد چون این دریاچه از نان شب هم واجب تر است،

      • جواد

        کاملا درست فرمودید. لایک لایک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج