۷۵۱۰۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حاشیه‌ های‌ مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان

مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»(۱۳ آبان) صبح روز دوشنبه هم‌زمان با تهران در بیش از ۷۷۰ شهر و شهرستان سراسر کشور برگزار شد.

خبرآنلاین: مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»(۱۳ آبان) صبح روز دوشنبه هم‌زمان با تهران در بیش از ۷۷۰ شهر و شهرستان سراسر کشور برگزار شد.

برگزاری این مراسم در تهران با حواشی همراه بود که در ادامه به نقل از خبرگزاری‌ها می آید:

فارس نوشت:

*در مسیرهای منتهی به این مراسم بیلبوردهای صداقت آمریکایی نصب شده بود. راهپیمایان تهرانی همچنین ضمن سرداد شعار مرگ بر آمریکا پرچم‌های سه رنگ کشورمان را حمل می‌کنند.

*عده‌ای از جوانان با بر تن کردن کفن‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود ما تا آخر ایستاده‌ایم و بر مبارزه با استکبار جهانی تاکید داشتند و برخی از آنها نیز پلاکاردهایی با مضمون ۱۳ آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا را در دست داشتند.

*حمل آدمک باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا توسط دانش‌آموزان و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «آمریکا پینوکیویی است که آدم نخواهد شد» برائت خود را از دولت آمریکا اعلام کردند.

*حضور خبرنگاران خارجی از کشورهای آسیای شرقی و اروپای غربی که برای مصاحبه با مردم در مراسم ۱۳‌آبان حاضر شدند از دیگر نکات مراسم امروز است.

*شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ایرانی می‌میرد سازش نمی‌پذیرد»، «دانشجو می‌میرد سازش نمی‌پذیرد» و ... سرمی‌دهند.

*حاضرین در این مراسم نماد سانتریفیوژهای ایرانی را در دست داشتند. بر روی سانتریفیوژ‌ها نوشته شده بود «ثمره مقاومت در برابر تحریم، ۱۸ هزار سانتریفیوژ فعال در ایران» البته شرکت‌کننده در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان تصاویر شهدای هسته‌ای را نیز در دست داشتند.

*در راهپیمایی بزرگ دانشجویی ۱۳ آبان تابلوهای بزرگی که بر روی آن عکس اوباما و نام آمریکا و پرچم آمریکا بر روی آن نقش بسته بود، وجود داشت که دانشجویان به صورت نمادین مراسم رمی جمرات را اجرا کرده و به سمت این تابلوها سنگ و تیر پرتاب کردند.

* سرود «مرگ بر امریکا» توسط حامد زمانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به مناسبت یوم‌الله ۱۳آبان اجرا شد. این آهنگ روزگذشته طی مراسمی در لانه جاسوسی آمریکا رونمایی شده بود.

*دراین مراسم اقلیت مذهبی از جمله کلیمیان و آشوری‌ها همراه با سایر اقشار مردم حضور داشتند.

*در این مراسم صندوق‌هایی از سوی کمیته امداد برای کمک به محرومان و مستضعفان در نظر گرفته شد که حاضرین در این مراسم کمک‌های نقدی خود را به مستضعفان اهدا می‌کردند.

*در این مراسم محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و فرجی‌دانا وزیر علوم تحقیقات و فناور حضور داشتند. سجادی وزیر پیشنهادی وزرات ورزش و جوانان نیز در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان حضور داشت.

ایسنا نوشت:

*عده‌ای پلاکاردهایی که بر روی آنها سخنان و عکس‌هایی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نقش بسته بود در دست داشتند. در پلاکاردهایی دیگر این جمله نوشته شده بود "که چرا شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم؟ به دلیل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ملت ایران، عملیات تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و ساخت فیلم‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی."

*عده‌ای از جوانان که در مقابل لانه جاسوسی آمریکا تجمع کرده بودند نوشته‌هایی که در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود "سلامت و صلح جهانی بسته به انقراض مستکبرین است". هم‌چنین تعدادی از نوجوانان مدرسه‌ای کاریکاتورهایی از اوباما به دست داشتند که حاکی از دروغگو بودن آمریکا‌یی‌ها بود.

*آدمک‌های به دار آویخته شده که کلاه بر سر آن‌ها تصویر پرچم آمریکا و بازوبندش پرچم رژیم صهیونیستی در دست برخی از تظاهر کنندگان بود.

مشرق نوشت:

*یک جفت پوتین غول پیکر، توسط یک طراح خوش ذوق با وانت به داخل خیابان آورده شد و جمعیت مردم را به خود جلب کرد.

*یک آگهی ترحیم بزرگ از مراسم ختم باراک اوباما در میان جمعیت رونمایی شد. در این آگهی تحریم آمده بود: با نهایت شادی و مسرت، به درک واسل شدن مزدور بزرگ، دوزخ مکان باراک اوباما را به اطلاع کلیه ظالمین و مستکبرین جهان می رسانیم.

*غرفه های مختلفی از جمله "معرفی بازی های رایانه ای، آمریکا شناسی، ایستگاه پذیرایی" و... در قسمت های مختلف مسیر راهپیمایی برپا شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج