جاباما
۷۵۱۰۹۸
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

دلایل غیرممکن بودن دیدار روحانی و ترامپ

باربارا اسلاوین در axios نوشت: یکی از مهم ترین سوالات پس از نشست سنگاپور این است که آیا پرزیدنت ترامپ می تواند به چنین پیشرفت مشابهی در مقابل ایران دست پیدا کند.

انتخاب: باربارا اسلاوین در axios نوشت: یکی از مهم ترین سوالات پس از نشست سنگاپور این است که آیا پرزیدنت ترامپ می تواند به چنین پیشرفت مشابهی در مقابل ایران دست پیدا کند.

در ادامه این نوشتار آمده است:

احتمال برگزاری چنین نشستی همانند نشست مشترک ترامپ - کیم جونگ اون بی سابقه خواهد بود: هیچ رئیس جمهور آمریکایی پس از انقلاب ایران نتوانسته با رئیس جمهور ایران دیداری داشته باشد.

حتی باراک اوباما که دولت وی موفق به امضای توافق هسته ای با ایران شد؛ هنگام عبور از راهرو سازمان ملل، رئیس جمهور ایران از دست دادن با وی خودداری کرد. بنابراین به دلائل زیر امکان شکل گیری چنین دیداری تقریبا غیرممکن است:

در حالی که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به ایران پیشنهاد توافقی را می دهد که در ازای معکوس سازی سیاست خارجی ایران، تحریم های اولیه آمریکا لغو می شود و عادی سازی روابط شکل می گیرد.

اما آمریکا هیچ استراتژی مشخصی برای از سرگیری مذاکرات جدید با جمهوری اسلامی ایران ندارد. آن ها در عوض بیشتر بر تشدید فشار اقتصادی بر ایران برای وادارسازی تهران به نقض توافق هسته ای تمرکز کرده اند.

ایرانی همچنین هیچ تمایلی ندارد با رهبری که به طور یکجانبه از برجام خارج شده ، دیپلماسی در سطح ارشد برگزار کند. در حالی که ایران به این توافق پای بند بوده است.

ایران همچنان به این توافق پای بند است و در عوض برای نجات برجام و مقابله با تحریم ها به همکاری با شرکای تجاری اروپایی و آسیایی خود قدم برداشته است.

متحدان منطقه ای آمریکا به طور خاص اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی به شدت با برگزاری چنین نشستی مخالف هستند در حالی که بر خلاف آن ها کره جنوبی و تا حد کمتری ژاپن ، ترامپ را به برگزاری نشست با کیم جونگ اون تشویق کردند تا از شروع جنگی که شمال شرق اسیا را ویران می کند جلوگیری کنند.

نوع تصمیم گیری در ایران بر خلاف کره شمالی به صورت واحد نیست. تصمیمات نه توسط یک فرد که از طریق فرایند اجماع سازی میان نخبگان سیاسی و امنیتی اتخاذ می شود.

روابط بین آمریکا و ایران برای عبور از موانع و شکاف های موجود تابع یک عکس نیست بلکه هر گونه تحول و پیشرفت در روابط بین دو کشور به مذاکرات دقیق و اقدامات اعتماد ساز نیاز خواهد داشت.

به همین دلیل دولت اوباما چند سال طول کشید تا بتواند به برجام دست پیدا کند. این دستاورد تا زمانی که رئیس جمهور مخرب ( ترامپ) در قدرت باشد تکرار یا بهبود پیدا نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الیاس

      ما راضی نیستیم ملاقات انجام شود همان طوریکه سردار گفت.

      پاسخ ها

      • علی

        تو که فرانسه هستی ....

    • کامبیز

      روحانی برای دیدار باهرکس ومیهمانی دادن درهرصورات آماده است!؟

    • بدون نام

      با امریکا ارتباط برقرار کردن لیاقت میخواد.

    • م

      برانجات مردم هم که شده دیدار کنید بابا پدرمون درامد ازاین گرانیها ...چکار کنیم دیگه نونم نمیتونیم بخوریم

    • بدون نام

      هیچ چیزی غیرممکن نیست،به جزء مرگ.

    • بدون نام

      یک دیپلمات قوی هیچ گاه پل های پشت سر را خراب نمی کند ، قبل از خروج آمریکا از برجام دلواپسان هیچ تمایلی به مذاکره با آمریکا نداشتند حالا می گویند اگر ترامپ به شرایط توافق برجام برگردد امکان مذاکره فراهم می شود .!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج