۷۵۱۱۶۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نمایشگاه کتاب هنگ کنگ رکوردشکن شد

نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ ۲۰۱۸ در حالی که از نظر بازدیدکنندگان رکورد گذاشت، اما از نظر فروش کتاب به ازای هر فرد، اندکی از سال پیش پایین‌تر بود.

خبرگزاری مهر: به نقل از اِشیا وان، نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ که به عنوان یک رویداد فرهنگی میزبان طیف متنوعی از مردم از جوان تا خانواده‌های با بچه و دانشجویان بود سه‌شنبه به کار خود خاتمه داد.

این نمایشگاه با جذب یک میلیون و ۴۰ هزار نفر بازدیدکننده از نظر شمار بازدیدکنندگان رکورد گذاشت، اما میانگین هزینه بازیدکنندگان برای خرید کتاب در نمایشگاه برای دومین سال متوالی با کاهش روبه رو شد.

این نمایشگاه که از بزرگ‌ترین رویداد‌های کتاب در شرق آسیا محسوب می‌شود سال پیش نزدیک به یک میلیون نفر بازدیدکننده داشت، اما در حالی که امسال هر بازدیدکننده ۸۱۰ دلار هنگ کنگ (۱۰۰ دلار آمریکا) کتاب خرید، در مقایسه با سال پیش که این رقم برابر ۸۱۲ دلار هنگ کنگ بود، اندکی پایین‌تر بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۶ برابر ۹۰۲ دلار هنگ‌کنگ بود.

این در حالی بود که ناشران قیمت کتاب‌ها را تا ۵ دلار هنگ‌کنگ برای دو جلد کتاب در روز پایانی جشنواره پایین آورده بودند. در آخرین دقایق جمع‌آوری نمایشگاه این قیمت حتی پایین‌تر هم آمد و در مواردی یک کارتن کتاب حاوی ۴۰ عنوان کتاب مختلف، به این قیمت فروخته شد.

امسال در طول نمایشگاه بیشتر کتاب‌های ارایه شده با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف به دست علاقه‌مندان رسید. اما گاهی در حالی که قیمت یک کتاب ۱۰۰ دلار هنگ‌کنگ بود، علاقه‌مندان توانستند آن را به قیمت ۵ دلار بخرند.

یک بازدید کننده ۱۵ ساله گفت: بیش از ۱۰ کتاب را به قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار هنگ‌کنگ خریده است. با این حال خریدارانی هم بودند که معتقد بودند این کار به معنی نادیده گرفتن تلاش نویسنده در خلق کتاب است.

امسال بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ و دومین اکسپو ورزش هنگ‌کنگ همزمان برگزار شد. این نمایشگاه ۷ روزه علاوه بر فروش کتاب، با اقبال در بخش رویداد‌های جنبی شامل رویداد‌های فرهنگی همراه شد.

این در حالی بود که امسال ۹ درصد از بازدیدکنندگان این جشنواره، خارجی بودند.

۳۱۰ رویداد فرهنگی جنبی در این نمایشگاه برگزار شد که موضوع آن «تم سال: ادبیات رمانس» بود.

۶۴۰ برنامه نیز در ارتباط با نمایشگاه کتاب برگزار شد. برنامه کتابخوانی ماهانه با عنوان «جولای فرهنگی» به تنهایی میزبان ۳۰۰ هزار نفر بود.

حدود ۱۰۰ سمینار آنلاین نیز برگزار شد.

از میان ۸۲۰ بازدیدکننده‌ای که به طور تصادفی انتخاب شدند و در نظرسنجی شرکت کردند، بیشترشان کتاب‌های داستان، ادبیات و سفر را بیش از بقیه در فهرست مطالعه خود داشتند. حدود ۹۸ درصد پاسخ دهندگان حداقل یک عنوان کتاب چاپی را ماه پیش خوانده بودند و به طور متوسط ۲۲ ساعت در ماه صرف مطالعه کرده بودند. این آمار مشابه یافته‌های سال پیش است.

محبوبترین ژانر در میان این پاسخ دهندگان کتاب‌های داستان با ۶۴ درصد، ادبیات با ۳۹ درصد، کتاب سفر با ۳۳ درصد بود. خودآموز زبان، کتاب‌های مذهبی و فلسفی در رده بعدی جای داشتند. برمبنای این نظرسنجی ۶۰ درصد پاسخ دهندگان ماه پیش یک عنوان کتاب الکترونیک خوانده بود و حداقل ۲۰ ساعت صرف مطالعه الکترونیک کرده بود.

بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ از ۱۸ تا ۲۴ جولای برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج