جاباما
۷۵۱۲۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

احتمال افزایش دما در مناطق غربی کشور

دمای هوا در نیمه غربی کشور در ۲۴ ساعت آینده افزایش خواهد یافت و این وضع در جنوب غرب بارزتر خواهد بود.

خبرگزاری مهر: محمد اصغری با اشاره به پیش بینی‌ها بر اساس نقشه‌های هواشناسی گفت:​ در نیمه شرقی نیز به علت وزش باد‌های شمالی کاهش دما خواهیم داشت که البته وزش باد با گرد وخاک همراه است. در مناطقی مانند شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان کاهش دما همراه با گرد وخاک و در برخی مناطق نیز با طوفان شن همراه است.

اصغری افزود: در مناطقی مانند نهبندان، طبس، زابل، نیمروز، هیرمند و هامون میزان سرعت باد بارز و قابل توجه است. در جنوب شرق نیز در بعدازظهر رگبار و رعد وبرق در ارتفاعات پیش بینی می‌شود و در هرمزگان و مناطقی مانند بشاگرد، حاجی آباد، کهنوج، بافق و ارتفاعات زرند نیز همین شرایط حاکم است.

اصغری افزود: آب‌های جنوبی کشور مواج خواهد بود و در سواحل لاوان وکیش ارتفاع موج ممکن است تا ۱ و نیم متر نیز برسد. پدیده مشترک در خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان انتقال گرد و غبار از آن سوی مرز‌ها خواهد بود و این وضع در استان‌های مرکزی، همدان و لرستان نیز حاکم خواهد شد البته با توجه به ابری شدن هوا، دمای کمینه در این سه استان بارز است.

اصغری افزود: پدیده مشترک در قم، جنوب تهران، قزوین، البرز، جنوب سمنان و شمال اصفهان هم وزش باد است و شاخص کیفیت هوا در این مناطق از شرایط استاندارد خارج می‌شود.

وی گفت: برای شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و ارتفاعات گیلان و مازندران نیز رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. برای گلستان هم کاهش دما همزمان با وزش باد پیش بینی می‌شود و در خراسان رضوی، یزد و کرمان نیز وزش باد پدیده غالب است. شرایط برای شنا در دریای خزر مساعد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج