جاباما
۷۵۱۲۹۸
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

استارت تخریب همتی، چند روز پیش از معارفه!

پس از کنار رفتن، ولی الله سیف و انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی، ویدیویی پرابهام در فضای مجازی منتشر شده که سوالات مختلفی را ایجاد کرده است.

پایگاه خبری انتخاب: پس از کنار رفتن، ولی الله سیف و انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی، ویدیویی پرابهام در فضای مجازی منتشر شده که سوالات مختلفی را ایجاد کرده است.

در این ویدیوی عجیب، کارناوال خودرو‌ها در حالی که پوستر دو نفری از همتی و روحانی را نصب کرده‌اند، شادی می‌کنند، گروهی در سطح شهر شیرینی پخش می‌کنند و این اتفاق را تبریک می‌گویند و یک گیتاریست شعری می‌خواند تحت این عنوان که «سیف رفت، همتی آمد، مدیری غیرتی آمد، برای ملتی آمد، تا دلار پایین بیاید»؟!

استارت تخریب همتی، چند روز پیش از معارفه!

انتشار این ویدیوی عجیب و مشکوک، شروع کار همتی را با یک حاشیه ناخواسته روبرو کرد و در فضای مجازی و برخی رسانه‌های رسمی، علیه این فیلم کوتاه انتقادات تندی نگاشته شد. چنین اقدامی برای فردی که در آغاز کار خود، نیازمند آرامش برای تصمیم گیری درست است، قطعا یک اتفاق ناخوشایند به شمار می‌رود.

اما درباره این ویدیو، نکات قابل تاملی وجود دارد.

اول - منشأ ساخت و توزیع این ویدیو مشخص نیست. در فیلم توزیع شده هم هیچ نشانی از سازندگان و توزیع کنندگان آن وجود ندارد. همین موضوع به خودی خود تردید‌ها درباره هدف از انتشار این ویدیو را بالا می‌برد.

دوم - با فرض اینکه ویدیو واقعا پس از حکم رییس جمهور برای همتی ساخته شده باشد - که درباره آن تردید جود دارد - این موضوع که بلافاصله و تنها ساعاتی پس از این حکم و چند روز پیش از معارفه، پوستر‌هایی از روحانی در کنار همتی چاپ شده و در اختیار مردم قرار بگیرد کاملا اقدامی مشکوک، قابل تامل و تخریبی است.

این در حالی است که بعید است برای اخبار این چنینی در ساعات اولیه، غالب مردم متوجه آن شده باشند.

بحث فعالان سیاسی و اقتصادی متفاوت است؛ آن‌ها اخبار را لحظه به لحظه پیگیری می‌کنند و برای هر تحولی ممکن است تحلیل خاص خود را داشته باشند، اما اینکه ادعا کنیم چنین انتصابی بدون درنگ چنین واکنشی بین مردم عادی داشته باشد، اندکی تردید آمیز و غیرقابل قبول است.

سوم - اینکه بلافاصله انتصاب مذکور، به صورت شعر درآمده و توسط یک گیتاریست ناشناس خوانده شود، بیش از آنکه نشان دهنده ابراز شادی از این انتصاب باشد، نوعی استهزاء کل ماجراست. البته سایه این استهزاء به نوعی در تمام لحظات ویدیوی منتشرشده نیز قابل مشاهده است.

چهارم - بانک مرکزی که در یک سال اخیر به دلیل برخی تصمیمات، مورد انتقاد شدید کارشناسان اقتصادی قرار گرفته و از دیدگاه آنان اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین علت اوضاع نامساعد اقتصادی در حوزه ارز و سکه به شمار می‌رود؛ حواشی فراوانی نیز در حوزه مدیریت این نهاد وجود داشت.

طبیعی است که در دوران مدیریت مدیر جدید یعنی عبدالناصر همتی، انتظار زیادی وجود دارد که این حواشی از میان رفته و این بار با تصمیمات کارشناسی، شرایط سامان یابد.

در چنین فضایی، انتشار این ویدیو، این تردید را به وجود می‌آورد که عده‌ای در پی ایجاد مانع و حاشیه بر سر اه مدیریت جدید بانک مرکزی هستند. چه بسا منافع این افراد با مدیریت جدید از بین رفته که از همین ابتدا، نمی‌خواهند رییس جدید بانک مرکزی موفق شود.

قابل تامل اینکه همتی در کارنامه کاری خود مدیری بی حاشیه و کاملا به دور از جنجال‌ها و سروصدا‌های رسانه‌ای بوده و مخالفان و تخریب کنندگان او، احتمالا به تمام این قضایا واقفند که چنین سناریویی برای وی چیده اند.

پنجم - آنچه گفته شد، نشان می‌دهد ساخت و انتشار چنین ویدیویی به صورت کاملا تصنعی که تا به حال کسی مسئولیت آن را به عهده نگرفته و حتی فاقد هیچ لوگویی است، ان شالله کار رقبای پیشین و پسین رییس جدید بانک مرکزی نیز نباشد و البته نمی‌تواند کار موافقان راستین دولت و انتصاب اخیر باشد؛ چراکه هر فرد مبتدی در حوزه رسانه و یا اقتصاد نیز می‌داند چنین اقدامی، جنبه تخریبی خواهد داشت نه وجه حمایتی. تمسخر این انتصاب، بالا بردن انتظارات جامعه مانند کاهش دفعی قیمت دلار و سامان یافتن اوضاع ارزی کشور به صورت فوری، جلوگیری از ایجاد آرامش در بازار، تخریب چهره رییس جدید بانک مرکزی و وارد کردن این نهاد به یک حاشیه در دوران جدید کاری خود تنها اهدافی است که می‌توان برای اچنین اقدامی متصور بود. از این رو، این فرض که ویدیوی مذکور از سوی مخالفان دولت برای تخریب دولت روحانی و ناکام گذاشتن تغییر اخیر در بانک مرکزی انجام شده باشد، نه تنها غیرمنطقی نیست، بلکه کاملا با واقعیات ذکرشده همخوانی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت اصلاحات دولت شعار و تبلیغاته خب، پلاک ماشینایی که شادی میکردنو بردارین و تحقیق کنید میبینید دارو دسته ی خودشونن

    • کاردوک

      خودشونم میدونن قرهر نیست با اومدن همتی اتفاق خاصی بیفته از الان دارن جم و جورش میکنن که انتظاری کسی نداشته باشه، ما هم مطمئنیم که هیچ اتفاقی نمیفته . بحث تفکر شخص رئیس جمهور و تیم همراهشن که سر جاشه حالا چند نفرم عوض شن اتفاق خاصی نمیفته، تا وقتی که این تفکر و نگاه و9ود داشته باشه هیچی درست نمیشه .
      یا حسن باید عوض شه یا فکر و ذهن حسن.
      این انتصابام واسه بیرون رفتن از زیر فشاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دارید چرن میگی ... اگر این رییس جمهور سر کار نبود جرات داشتی اینقدر پرویی کنید

      • بدون نام

        شما وطن فروش هستی البته کم عقل گول میخورید که بر عایه کشور خود حرف برنید فرقی نمی کند رییس جمهور کی باشد

    • بدون نام

      رانت خواران و دزدان سعی می کنند وجهه ی آدم های درست را خراب کنند مسوول قبلی بانک مرکزی هم آدم درستی بود همین دزدان فشار آوردند که عوض شود آقای همتی هم نمی تواند کاری بکند در طی چهل سال ، دولتها با چاپ اسکناس بی پشتوانه و ازبین بردن تولید باعث این حجم عظیم نقدینگی شده اند از آقای همتی چه توقعی می توان داشت؟ راه اشتباه چهل ساله را در چند روز درست کند؟ الان نارضایتی مردم از دزدان بیت المال است و سکوت قوه ی قضاییه که آنها هم به تازگی دارند دانه درشتها را دستگیر می کنند اگر درست محاکمه شوند و مفسدان اعدام شوند و دانه درشت هم باشند مردم تسکین پیدا می کنند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید مفسدان اعدام شوند وگرنه هیچ فایده ای ندارد

    • بدون نام

      بنظرم ی سری ب بیوگرافی همتی بزنید تا ببینید دست کمی از سیف نداره... بدتر از سیف نباشه بهتر نیست.. آقای روحانی همه رو داره بازی میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرن نگو ...

    • سرباز ۴۰۲سومار

      اینجانب مدت سی سال خدمت در سیستم بانکی کشور مان را داشته ام در این مدت سی سال خدمت با مدیران گوناگون خدمت کرده ام خدمت در سیستم بانکی کشور شرایط خاص خود را دارد در تعجبم از کار رئیس جمهور. که با بودن کسانی مثل دکتر بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی و توحیدی راد از مدیران شجاع سیستم بانکی کشور باز هم لج بازی میکند و دکتر همتی نصف نامبردگان تجربه ندارد رو رئیس کل بانک مرکزی منصوب کرد یعنی با بودن طلای ۲۴عیار نقره رو انتخاب کرد باز همان کاسه و همان آش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفربن کاش بگردی یک فامیل پیدا کنید

      • بدون نام

        خووت تنهای فکر کردی.با شوهر عمه کمک کرد

    • بدون نام

      خوب معلومه که مردم این شزایطو مسخره می کنن. الان توی همون فضای مجازی پخش شده که زن و بچه های سیف چندناه پیش اقامت استرالیا گرفتن و از ایران رفتن، خودشم حتما قصد دررفتن داشته که کرسی ریاست رو ترک کرده. حتما تا چندوقت دیگه توی همین برترینها تیتر خروج سیف از کشور و ورودش به یه کشور توپ رده خواهد شد.
      یه نفر دیگه (همتی) میاد تا جیبهای خودش و اطرافیانش رو پر کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب شما همیشه همه فضول تشریف داریی و نان فضولی خوردی

      • بدون نام

        بدون نام که زیر کامنت همه داری در افشانی میکنی دهنتو ببند بوش از پشت کامپیوتر کشت مارو

    • بدون نام

      خوب شما ترویج ندهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج