۷۵۱۳۱۳
۳ نظر
۵۰۵۴
۳ نظر
۵۰۵۴
پ

ماکو؛ شهری که در آن قاچاق انسان هم می‌شود!

ماکو قرار است به عنوان بزرگ‌ترين منطقه آزاد خاورميانه و البته ايران، به يكی از بزرگ‌ترين محل حضور سرمايه‌گذاران داخلی و خارجی تبديل شود اما هنوز هم خبری از پلاك‌های شهری در آن نيست.

اعتماد: ماکو قرار است به عنوان بزرگ‌ترين منطقه آزاد خاروميانه و البته ايران، به يكی از بزرگ‌ترين محل حضور سرمايه‌گذاران داخلی و خارجی تبديل شود اما هنوز هم خبري از پلاك‌های شهری در آن نيست.

ماکو؛ شهری که در آن قاچاق انسان هم می‌شود!

به جهت نزديكی با تركيه و مرز بازرگان يكي از اصلی ترين شغل مردم ماكو تا پيش از افزايش عوارض خروج از كشور، خروج از مرز و واردات پوشاك و فروش در سطح گسترده در بازار مرزي ماكو و ارسال به شهرهای ديگر بوده است.

مردم محلی گلايه مند از وضع عوارض خروج ٢٢٠ هزار توماني و ٣٣٠ هزار توماني هستند و وضع اين عوارض را مخل فعاليت و كسب و كارشان می دانند.

مي‌گويند: «سفر به تركيه براي مردم ماكو تجارت بود نه تفريح؛ از زماني كه عوارض خروج از كشور افزايش يافته است اصلا سفر به تركيه و واردات پوشاك صرفه اقتصادي ندارد. نمي‌ارزد كه بخواهيم هر بار هزينه گزافي را بابت خروج از كشور بدهيم و بعد هم به خاطر محدوديت‌هاي وارداتي نتوانيم جنس‌هايی كه مورد نظرمان است را بياوريم.»

می گویند: «اين روزها خيلي‌ها سعی مي‌كنند در نيسان و پژو... ١٥-١٠ نفر افغان را از مرز به صورت غيرقانونی عبور دهند كه هيچ كدام ماكويی نيستند چرا كه ماكويی ها به خوبی می دانند عبور از مرز بعد از ديواركشی ترك‌ها، بسيار پرريسك است آن هم براي خودرويی كه حداقل ٢٠ نفر را در خود جای داده است.

خارج از ماكو از مرز بازرگان قاچاق انسان انجام مي‌شود. حتي بعضا مي‌بينيم كه نيسان‌هايي كه عده‌اي افغان را مي‌آورند و در ماكو پياده مي‌كنند و مي‌گويند اينجا تركيه است و پول‌شان را مي‌گيرند و مي‌روند. موارد زيادي هم بوده كه در مرز دستگير شدند و به پاسگاه برده شده‌اند. من كمتر شنيده‌ام كه ماكويی ها به سمت قاچاق انسان بروند ما دنبال امرار معاش هستيم همان طور كه تا پيش از اين بوديم و تنها مي‌خواهيم مشكلات جديدمان رفع شود.

در همين حال مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو در مورد مذاكرات در مورد صادرات نفت صحبت نمی كند اما يكي از مديران منطقه آزاد ماكو از برنامه‌ريزي براي صادرات روزانه نفت ايران از اين منطقه خبر مي‌دهد و می گويد: «مذاكرات خوبي هم در اين زمينه انجام گرفته و قابليت صادرات روزانه ٢٠٠هزار بشكه فعلا وجود دارد و با توجه به جذابيت منطقه و البته نياز سوخت در تركيه و اختلاف قيمت شايد بتوان حتي مذاكرات را براي صادرات سوخت هم گسترش داد.»

بنا به گفته اين مدير، ماكو با توجه به وسعت و شرايط خاصش مي‌تواند هاب صادرات سوخت ايران باشد و حتي امكان صادرات نفت و سوخت به اروپا نيز از اين طريق وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها همه چیز را نابود کردند خدا نابودشان کند انشالله

    • بدون نام

      دست نکبت زاده ها به اونجا نرسه شانس اوردید هرچند مثل بختک افتادند رو مردم ایران و ول کن نیستند

    • خلیلی قوشچی

      چطوریه که هر کی یه چیزی علیه اینا میگه رو فوری میگیرن ولی نمیتونن با اینهمه پاسگاه و گشت و پلیس یه راه رو کنترل بکنن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج