۷۵۱۳۱۶
۲۹ نظر
۵۰۱۲
۲۹ نظر
۵۰۱۲
پ

انفعال دولت روحانی، عاملی برای مانور احمدی‌نژاد

حسن‌روحاني كه در سال‌هاي منتهي به انتخابات ۹۶ هر شعاري براي به دست آوردن دل مردم به زبان آورده بود، از همان فرداي انتخابات يا بهتر بگوييم شبي كه انتخابات در حال اجرا بود و به ميزان آراي مد نظر خود براي پيروزي رسيد، راي مردم را ناديده گرفت.

روزنامه قانون: بیداری مردمی در خرداد ۹۲ برای پایان دادن به ادعا‌های بی‌اساس و اقدامات بی‌فایده سبب شد تا جریانی که مدت‌ها کشور در دستان آن بود از قدرت کنار برود. این اتفاق مبارک هم‌زمان شد با روی‌کار آمدن طیفی نوین در عالم سیاست ایران که مخلوطی از تمام جریان‌های سیاسی ایران غیر از افراطیون راست‌گرا بود.

در آن زمان ملت از همه جا بی‌خبر تصور می‌کردند منجی‌ای به نام شیخ حسن روحانی پیدا شده است تا گَرد تمام مشکلات داخلی و بین‌المللی را که ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند از چهره کشور بزداید ولی حیف که سرابی بیش نبود.

انفعال دولت روحانی، عاملی برای مانور احمدی‌نژاد

ضربه روحانی به امید

حسن‌روحانی که در سال‌های منتهی به انتخابات ۹۶ هر شعاری برای به دست آوردن دل مردم به زبان آورده بود، از همان فردای انتخابات یا بهتر بگوییم شبی که انتخابات در حال اجرا بود و به میزان آرای مد نظر خود برای پیروزی رسید، رای مردم را نادیده گرفت. او که مدعی بود با آرای اندک خود در انتخابات سال ۹۲ نمی‌تواند اقداماتی خاص را انجام دهد، سال ۹۶ که بیشترین رای را به دست آورد نیز نتوانست قدم از قدم بردارد و حتی وضعیت خراب‌تر شد و هر روز مردم نسبت به آینده ناامیدتر شدند.

توهم‌های خاص

برخی اطرافیان روحانی نیز همواره بیان می‌کردند که این فرد بر آرمان‌های خود ایستادگی دارد و بر عهدی که با مردم بسته، متعهد است ولی شواهد و وضعیت کشور به گونه‌ای دیگر شهادت می‌داد.

عده‌ای که توهم همه مسائل خوب است را همیشه دارند نیز سعی می‌کنند در سر مردم فرو کنند که روحانی پشت‌پرده برای بهبود وضعیت مردم تلاش می‌کند، برای رفع حصر کوشش دارد، برای ماندگاری برجام برنامه تنظیم کرده است ولی اگر خدا بیامرز هاشمی نتیجه‌ای از این دولت دید، مردم ایران نیز دیدند.

هاشمی که اگر نبود شاید روحانی به عنوان رییس دولت در کار نبود؛ در همان روز‌های پایانی عمرش مدام از بی‌کفایتی مسئولان انتقاد می‌کرد و حتی گفته بود که اعضای کابینه به اظهارات و راهنمایی‌های او نیز توجهی نمی‌کنند و این فقط مختص به هاشمی نبود و بسیاری از دلسوزان و کارشناسان همین نظر را داشتند.

این موضوع را بیان کردیم تا اعلام کنیم که اگر دولت احمدی‌نژاد به تفکر برخی جمع‌ها توجهی نمی‌کرد، روحانی و دولتش به تفکرجمعی اعتقادی ندارد و این موضوع می‌تواند آسیب‌های فراوانی به کشور وارد کند. زیرا مردم سال ۹۲ امیدی برای تغییر در وضعیت کشور داشتند ولی رویه عملکرد روحانی به گونه‌ای است که ملت دیگر امیدی به تغییر ندارند و تنها از خدا می‌خواهد فردی بیاید که وضعیت را به روز‌های قبل از آمدن روحانی بازگرداند!

درهمین حال هستند کسانی که ادعای مدیریت‌های کلان را دارند ولی در عمل بی‌شک نمی‌توانند اقدامی انجام دهند و این روز‌ها تلاش می‌شود آن‌ها را به عنوان گزینه اصلی بعد از روحانی به جامعه معرفی کنند. برای مثال از کاندیدای نظامی سخن به میان می‌آید یا برخی می‌گویند که شکست‌خوردگان دوره‌های قبل می‌توانستند مشکل مردم را حل کنند که به طور حتم جز توهم خروجی دیگری ندارد.

احتمال بازگشت بهار

اما نمی‌توان از حضور یک فرد که این روز‌ها به تکاپو افتاده است چشم پوشید و او را نادیده گرفت؛ محمود احمدی‌نژاد فردی که بسیاری سعی کردند وی و جریانش را از کشور حذف کنند ولی نتوانستند، گزینه‌ای که سال ۹۶ وی را به بهانه دوقطبی شدن جامعه کنار زدند و در نهایت با تقویت رئیسی جامعه را به دوقطبی افراطی تبدیل کردند، این روز‌ها سعی دارد قدرت نمایی کند و بدنه اجتماعی حامی خود را که دلزده از روحانی و سیاست‌های کلان هستند به رخ بزرگان بکشد.

حرکت راهبردی آن مرد

احمدی‌نژاد مناطقی را که از لحاظ اجتماعی و معیشت محروم و ضعیف هستند یا بنا به دلایلی گرفتار برخی تبعیض‌های شده‌اند برای مناسبت‌های مختلف شناسایی می‌کند و با حضور در میان آن‌ها نمایش می‌دهد که می‌تواند امید را همچنان در میان مردم زنده‌نگه دارد. این فرد با حمایت از اصل انقلاب و با حمله مبهم به شخصیت‌هایی که اداره کشور در اختیار آن‌هاست سعی می‌کند که خود را به نوعی ناجی نشان دهد و می‌داند که اقشار مختلفی در کشور هستند که همچنان به سیاست‌های او اعتقاد دارند.

از دستاورد ملموس تا ادعای پوچ

بی‌شک انتقاد‌های فراوانی به احمدی‌نژاد و دوران ریاستش وارد است ولی این فرد و دولت نهم و دهم دست‌کم برای برخی اقشار دستاورد‌هایی داشت که این روز‌ها اگر حمایتی از جانب آن‌ها می‌شود نتیجه آن دورانی محسوب می‌شود که برای آن‌ها زحمت کشیده است، اما روحانی و دولت‌منت‌گذارش جز برای اطرافیان خود هیچ ثمره خاصی برای ملت ایران نداشته است. اگر احمدی‌نژاد به گفته برخی یارانه‌های ناقص، مسکن‌های پوشالی مهر، سود ناچیز سهام عدالت و ... را به جا گذاشته و توان این را دارد که از آن‌ها سخن بگوید، این جماعت اعتدالی اگر تکانی به خود ندهند، جز کوهی از شعار و مشکل دستاورد دیگری برای مردم ایران به جا نخواهند گذاشت.

خزان امید، تکراربهار

این خزان امید در میان مردم، گذشته از آن‌که زندگی را برای ملت سخت کرده است، می‌تواند ایران را در آینده گرفتار موضوع دیگری به عنوان تَکرار بهار کند؛ رویدادی که شاید برای بسیاری از افراد و جریان‌های حاضر در ایران خوشایند نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      دولت روحانی همه روفلج کرده بی فکرترین دولت که تابحال دیده بودم خوبه که ر أی ندادم

    • رضا

      ببخشید به نخودا

    • بدون نام

      برترین ها این نظر شماست؟

    • همان

      من که تابحال رای ندادم میدونم هرکی بیادازقبلی بدتره غلط بکنم که رای بدم اینابفکرمردم نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب نظر پخته ای !!!
        پس رأی ندادن بهترین گزینه است بشیم افغانستان و سوریه

      • بدون نام

        واقعا فک میکنی با رای ندادن میشیم مثل سوریه ؟؟!!! , یکی از کلک های مسعولان ترسوندن مردم از سوریه شدن , یادتون نمیاید بیست سال پیشم میگفتن اگه رای ندین انگلیس میاد ایرانو میگیره؟!!!

    • بدون نام

      کلید سازان !

    • بدون نام

      دولت روحانی سر کلافچه گم کرده نمی داند چکار کند

    • بدون نام

      روحانی خراب کرد ولی این دلیل نمیشه مردم گند کاریهای احمدی نژاد را یادشان رود

      پاسخ ها

      • مردم

        بله دقیقاً همینطور هست مردم زمان احمدی نژاد را هيچوقت فراموش نمی کنند که قبل از احمدی نژاد چه کشور خوبی داشتیم و چجوری زندگی آرام بدون تورم داشتیم و این آدم اومد همه چیز را خراب کرد که ديگه هیچکس نميتونه درستش کنه

    • بدون نام

      باتشکر وامابهترین وپاکترین فردوخادم مخلص مردم وتهییج هیجان بازارورونق بااشتغال توام باتورم سفره های مردم مناسب بوداما دولت زورنیرنگ وتوچالی توخالی وپوشالی جزنفرت خیانت تهمت وناکارامدی یک کار مثبت نداشته بایدمحاکمه شود زیراازخط رهبری وخون مقدس شهدا فراتر رفت لعنت خدا به کذابان

    • بدون نام

      روزنامه ی عزیز ! از فردای انتخاب دکتر روحانی شما و هواداران شما که امکانات رسانه ای دارید تبلیغات علیه روحانی را شروع کردید .

      پاسخ ها

      • ایران

        بدون نام ۲۴ : ۹ واقعا اینهمه بی تدبیری و افلیج اقتصادی و تورم و گرانی و دربدری مردم را تونمیبینی ؟؟؟ عجب قومی هستید شما؟؟؟

    • بدون نام

      مردم بایدهوشیار باشند، حکمتی که اژه ایدرمورداحمدی نژادکفتند، همین آمدن دوباره ایشان است، چه حیف که مردم برره ازتاریخ عبرت نمی گیرند..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود خدا وسلام خداوند بر احمدی نژاد شما حساب کنید از زمان آدم وحوا تا آخر دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد هر دلار ۳۲۰۰۰ ریال بود ولی این دولت ...در این ۶سال به ۱۰۰۰۰۰ریال ده هزار تومان رسانده است خدا لعنتش کند درود بر احمدی نژاد

    • بهار

      این نکته رو هرگز فراموش نکنید: زمستان رفتنی ست، بهار می آید.........

    • بدون نام

      به امید یه بهار پایدار ...

    • بدون نام

      کاش روحانی و دولتش اینقدر منفعل و بی فکر عمل نمی کرد
      دردی که از مردم دوا نشد هیچ ،الان دیگه باید معجزه بشه که اوضاع خوب بشه

    • بدون نام

      احمدی نژاد را کل ملت ایران میخوان بجز چند نفری ..... این دوره احمدی نژاد بیاد ببینید مردم چطور میخواهنش و با یک رای بالا میاد همه مردم فقط احمدی نژاد بر لبشون هست چون به فکر مردم بود و واقعا کار کرد برا این ملت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی از یکی دیگه بدتر

      • مردم

        امیر کبیر در تبعید گفت ابتدا فکر می کردم مردم ایران پادشاه دانا میخواهند بعد فکر کردم وزیردانا میخواهند حالا متوجه شدم که ایران مردم دانامیخواهد!!! ملت ایران لیاقتشان همین احمدی نژاد و داروسته او و روحاني و داروسته او هست که در این چند سال کشور را نابود کردند و متاسفانه يه عده هنوز از این ها طرفدار ی میکنند!!!

    • بدون نام

      مقصر مردمن ک فک میکنن باید بین بد و بدتر بد رو انتخاب کرد

    • بدون نام

      نمیدونم چرا همه دست به دست هم دادن تا روحانی تایید شود هم کشور هم خودشون رو به نابودی ببرد .نه مسکن مهر مشکل داشت نه یارانه ها که تا الان باید سه برابر میشد چون دریافتی دولت از پول آب برق گاز حداقل چهار برابر شده چه بخواهید چه نخواهید احمدی نژاد بیشترین رای در بین مردم داره نه به واسطه سخنانش بلکه به واسطه عملکردش وضف شدید دولت روحانی که کشور رل به ماقبل تاریخ برگرداند بهتری را و تنها ترین را تعویص مسولین با نیروهای جون انقلابی وپاکدست است تا کشور در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و انقلابی که هزاران شهید داده تا باقی بماند

    • مردم

      خدا لعنت کند احمدی نژاد و داروسته او و روحاني و داروسته او را که این دو نفر کشور را به نابودی کامل کشاندند

    • مردم

      خدا لعنت کند احمدی نژاد و داروسته او و روحاني و داروسته او را که این دو نفر کشور را به نابودی کامل کشاندند

    • بدون نام

      درود خدا و خاندان پاکش بر احمدی نژاد واقعا خدمت کرد علی الخصوص برای قشر ضعیف جامعه شما حسابش کنید قیمت دلار از زمان آدم وحوا تا پایان دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ۳۲۰۰۰ ریال بود ولی از زمان روی کار آمدن دولت فریبکار روحانی که ۶ سال میباشد دلار به ۱۰۰۰۰۰ ریال معادل ده هزار تومان رسیده است درود بر احمدی نژاد

    • بی نام

      سلام ودرود خداوند بر احمدی نژاد قیمت دلار از زمان آدم وحوا تا پایان دوره آقای احمدی نژاد ۳۲۰۰۰ ریال از زمان دولت بی تدبیر وفریب تا الان که ۶ سال است ۱۰۰۰۰۰ ریال معادل ده هزار تومان درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      باعث تاسف با وجود این همه مشکلات توی این چند سال بازم سنگ احمدی نژاد رو به سینه میزنید، مرده شور یارانه رو ببرند که الکی با نام اون، مبلغ زیادی روی قبض های آب و به و برق و گاز رفت... اونم با اونم مسکن مهر که در زمان زلزله متوجه شدن چقدر چرته... خداوند بهمون رحم کنه..

    • بدون نام

      کاش به جای بمب بر سر خاورمیانه کتاب می ریختند !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج