۷۵۱۳۷۰
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش نگرانی‌ها از ملاقات پوتین و ترامپ

محتوای مذاکره روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی مکتوم مانده است. وزیر دفاع آلمان می‌گوید پوتین با ایفای نقش بازیگری جهانی، می‌خواهد ضعف‌های اقتصاد کشورش را بپوشاند اما هدف یا برنامه ترامپ مشخص نیست.

خبرگزاری ایسنا: محتوای مذاکره روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی مکتوم مانده است. وزیر دفاع آلمان می‌گوید پوتین با ایفای نقش بازیگری جهانی، می‌خواهد ضعف‌های اقتصاد کشورش را بپوشاند اما هدف یا برنامه ترامپ مشخص نیست.

اورسولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان به نشریه "اشپیگل" گفته که هیچ استراتژی روشنی از سوی ترامپ پس از ملاقات با رئیس جمهور روسیه دیده نمی‌شود.

نمایندگان کنگره آمریکا خواستار اطلاعاتی در این زمینه شده‌اند که آیا ترامپ به پوتین امتیازاتی داده یا نه. وزیر دفاع آلمان نیز به همین خلاء خبری اشاره می‌کند و در گفت‌وگو با "اشپیگل" می‌گوید: «مشکل دیدار هلسینکی این است که هیچکس نمی‌داند این دو مقام درباره چه صحبت یا توافق کرده‌اند.»

ترامپ و پوتین هفته گذشته در هلسینکی دیداری دوجانبه داشتند که پشت درهای بسته انجام گرفت و تنها مترجم‌های طرفین اجازه حضور در این ملاقات را یافتند.

جهان به ملاقات پوتین و ترامپ در پایتخت فنلاند چشم دوخته‌ بود. در کنار بحران اوکراین، دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا و نیز موضوع ایران و سوریه جزو این گفتگوها بود اما طرفین در کنفرانس خبری مشترک تنها به کلیاتی از این دست اشاره کردند.

فون در لاین هم‌چنین انتقادهای تند ترامپ از آلمان را ناشی از دیدگاه او نسبت به زنان دانسته است. وزیر دفاع آلمان به "اشپیگل" گفته که ترامپ احتمالا هیچ تصوری از یک رئیس دولت معتبر و مجرب مثل آنگلا مرکل در ذهن ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا بارها به دولت آلمان تاخته است. او بیش از همه، از سیاست پناهندگی آنگلا مرکل انتقاد کرده و از جمله در توئیتی نوشته که بزهکاری در آلمان به خاطر پذیرش پناهجویان افزایش داشته است.

ترامپ سه هفته قبل نیز در حاشیه اجلاس ناتو، در سخنانی تند و بی‌سابقه آلمان را "بنده" روسیه خواند. این حمله متوجه طرح خط لوله گاز "نورد استریم ۲" و برنامه واردات گاز آلمان از روسیه بود. صدراعظم آلمان در پاسخ به ترامپ تاکید کرد که آلمان سیاست مستقلی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزیر دفاع آلمان می‌گوید پوتین با ایفای نقش بازیگری جهانی، می‌خواهد ضعف‌های اقتصاد کشورش را بپوشاند

    • بدون نام

      چه خر تو خریه! مگه پوتین با ایران نیست؟ پس چرا دوستش ترامپ داره پدر ما رو در میاره؟ مرده شور ببره هر چی سیاست و جنگ قدرته .

      پاسخ ها

      • رضا

        دوست عزیز در سیاست هیچکس با هیچکس نیست همه با مملکت و مردم خود شون هستند و این یک اصل پذیرفته در عرف بین‌المللی است کشورهای که به دنبال ایدولوژی خاصی هستند به فکر اون ایده هستند روابط بین‌الملل ی مثل روابط دو مرد نیست( )مرد به عنوان رایج() که مثلاً شوما به من فلان قول را دادید حتما باید عمل کنید اگه هر حرفی زده بشه بعد به هر دلیل خلاف منافع اون کشور باشه همین خلاف منافع بهترین دلیل بر هم زدن آن قول است و همه کشورها این مسئله رو میدونن

    • بدون نام

      اونایی که تا حالا از سباست های غلط کشورها میلیارد میلیارد سود میکردن حالا نگران توافق دو کشور بزرگ شدن ...خخخ

    • بدون نام

      بابا همش بازیه ماسر کاریم روسیه باآمریکا هست

    • بدون نام

      بابا همش بازیه ماسر کاریم روسیه باآمریکا هست

    • جواد

      روسیه هم بنده آمریکاست چون تحریم میشه. بابا باید همه قبول کنند آمریکا کدخداست هرکس میخواد ملتش پیشرفت کنه ودرآسایش کامل زندگی کنند باید باید از او تبعیت کنند و گرنه میشه کره شمالی یا ایران ویا ونزوئلا با تورم 1 میلیون درصد. حتی چین هم احتیاط میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج