۷۵۱۴۳۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کدام نمایش‌ها به جیب‌تان می‌خورد

عده‌ای معتقدند تئاتر از ابتدای شکل‌گیری متعلق به طبقه اشرافی بوده و همچنان نیز این اعتقاد هست. در کشور ما نیز تئاتر از این قاعده مستثنا نیست. کمتر پیش آمده که یک نمایش بتواند تا طبقات پایین جامعه رسوخ کند و آن طبقه نیز برای آن اثر پول خرج کند.

روزنامه فرهیختگان:

پایین‌تر از 20 هزار تومان

نمایش «ناتمام» به کارگردانی پیمان یاحقی و پیمان می‌آبادی در خانه نمایش اداره تئاتر تا هفت مرداد روی صحنه می‌رود. بهای بلیت این نمایش ۱۵ هزار تومان است و بازیگر معروفی نیز در آن حضور ندارد. البته نمایش «مترسک» به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای که در خانه موزه استاد انتظامی در قیطریه روی صحنه رفته و تا انتهای مرداد هم ادامه دارد بلیت‌های پنج و ۱۰ هزار تومانی دارد. نمایش‌های دیگری نیز با این رقم‌ها دیده شد که متاسفانه اجراهای‌شان روز گذشته به پایان رسید.

بین 20 تا 30 هزار تومان

مخاطبانی که از تعداد کم نمایش‌ها در میانگین قیمت بالا رنجیده شده‌اند اینجا می‌توانند کمی خوشحال باشند. با این میانگین هزینه، نمایش‌هایی مانند «بلبشو» به کارگردانی میثم مرادی و آرش شیرعلی با هزینه ۲۰ هزار تومان در تماشاخانه «شانو» قابل رویت است.

نمایش « هتل ایران» را نیز با بلیت ۲۰هزار تومانی و به کارگردانی سهیل پورجعفر می‌توان در تالار ناصرخسرو دید. دیگر نمایشی که می‌توانید با ۲۱ هزار تومان تماشا کنید «مرگ بر مرگ» به کارگردانی مهران سلگی است که در سالن تئاتر باران تا ۱۰ مرداد روی صحنه است.

بین 30 تا 50 هزار تومان

این محدوده قیمت، میانگین هزینه‌کرد برای تئاتر در کشور ماست. با این هزینه شما هم می‌توانید تئاتر خوب ببینید و هم می‌توانید چهره‌های معروف را نیز از نزدیک تماشا کنید و حتی از آنها امضا هم بگیرید.

نمایش «ضیافت شبانه‌ای برای شبنم» به کارگردانی روزبه روحی‌پور در سالن یک عمارت نوفل‌لوشاتو و با بلیت‌های ۳۵ و ۴۰هزار تومانی قابل تماشاست. «تناسخ۳ تا ۳۵ تومن» نمایش دیگری به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی نبویان است که در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز تا ۲۶ مرداد روی صحنه می‌رود.

در این نمایش که هومن حاجی‌عبداللهی و بهار نوروزپور حضور دارند بلیت‌های ۳۰ و ۳۵ هزار تومانی عرضه شده است.

نمایش «خاموشی دریا» توسط نیما دهقان کارگردانی شده و تا ۲۶ مرداد در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی ایرانشهر با بلیت‌های ۳۵ و ۴۰ هزار تومانی اجرا می‌شود. در این نمایش شهرام حقیقت‌دوست و خاطره اسدی حضور دارند. تئاتر دیگری که می‌توانید با هزینه ۴۰ هزار تومانی تماشا کنید «زهرماری» است.

این اثر توسط علی احمدی کارگردانی شده و تا ۳۱ مرداد در تالار حافظ اجرا می‌شود. لیندا کیانی و علی شادمان در «زهرماری» ایفای نقش می‌کنند.

تئاتر «بی‌تابستان» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی در سالن استاد سمندریان ایرانشهر تا ۲۷ مرداد اجرا می‌رود. با ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان می‌توانید این کار را با بازی لیلی رشیدی و سعید چنگیزیان ببینید.

«روز بیست‌ویکم» عنوان نمایشی است که نیوشا محرابی نوشته و کارگردانی کرده و تا ۲۰ شهریور در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است. در این نمایش که با پرداخت مبلغ ۳۰هزار تومان قابل دیدن است، بازیگرانی مانند ایوب آقاخانی و سولماز غنی بازی کرده‌اند. ‌‌

نمایش «آهواره» توسط احسان گودرزی نوشته و کارگردانی شده و تا ۳۰ مرداد نیز در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز اجرا خواهد داشت. نگار جواهریان و الهام کردا بازیگران این نمایش ۴۰ هزار تومانی هستند.

نمایش «فیلک» به کارگردانی حسن معجونی تا ۱۴ مرداد در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود و برایش بلیت‌های ۴۰، ۴۵ و۵۰ هزار تومانی درنظر گرفته‌اند. در نمایش «فیلک» نوید محمدزاده و ستاره پسیانی حضور دارند.

بین 50 تا 100 هزار تومان

این محدوده قیمت در تاریخ نمایش ما وجود داشته اما کم. نمایشی مانند «الیورتویست» تا ۱۴۰هزار تومان نیز بلیت فروشی شد. نمایشی که البته در تبلیغات با حضور نوید محمدزاده آمده بود اما در اجرا شاهد حضور اندک او در این نمایش بودیم.

با نگاهی به فهرست نمایش‌های روی صحنه متوجه می‌شویم که تنها نمایش «ریچارد» نوشته و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از ۳۰ تا ۹۵ هزارتومان بلیت فروشی شده است.

این نمایش که دو ساعت و پنج دقیقه زمان دارد تا ۲۶ مرداد در تالار وحدت اجرا خواهد داشت و حامد کمیلی و شقایق فراهانی در آن ایفای نقش می‌کنند. با نیم‌نگاهی به این گزارش متوجه می‌شویم که هنوز هم می‌توان تئاتر دید و دوستان اگر می‌خواهند کمکی به مردم بکنند از دستمزدهای خودشان بگذرند تا نگرانی‌شان به دل همین مردم هم بنشیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدبخت

      پول نداریم نون بخوریم میگی پیاز بهور اشتهات وا بشه . جمع کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج