جاباما
۷۵۱۵۰۲
۲۴ نظر
۵۰۰۴
۲۴ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال حذف رانت ارز مسافرتی تا چند روز آینده

با توجه به رانت ارز مسافرتی و استفاده عده ای خاص از این رانت، به نظر می رسد تا چند روز آینده دولت و بانک مرکزی تصمیم جدیدی برای ارز مسافرتی بگیرند.

خبرگزاری تسنیم: برآوردهای تازه از تصمیم رئیس کل جدید بانک مرکزی و دولت نشان میدهد که احتمالاً طی چند روز آینده رانت ارز مسافرتی که تنها عده ای خاص از آن بهره مند شده اند، حدف خواهد شد.

مجلس به صورت جدی دنبال حذف رانت ارز مسافرتی است و از بانک مرکزی و دولت خواسته تا مانع هدررفت منابع ملی از طریق پرداخت ارز مسافرتی با قیمتی ارزان به گروهی خاص شوند.

طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی در ماه های اخیر و همزمان با افزایش اختلاف ارز مسافرتی با ارز در بازار آزاد، مسافرت به کشورهای ترکیه، تایلند، چین و هند افزایش چشم گیری داشته است.

در حال حاضر میزان ارز مسافری نسبت به قبل بیشتر هم شده و به‌ این‌صورت از طریق مابه‌التفاوت قیمتی که این ارز با بازار آزاد دارد، وضعیتی ایجاد شده که آن تعداد از افراد هم که در گذشته علاقه‌ای به سفر خارجی نداشتند، به‌ این سفرها علاقه پیدا کرده‌اند.

در هفته های اخیر حجم تقاضا از سوی مردم برای دریافت گذرنامه و خرید بلیط به منظور دریافت ارز مسافرتی افزایش چشم گیری داشته است.

بانک مرکزی اعلام کرد برای سفرهای خارجی به افرادی که قصد خروج از کشور را دارند ۵۰۰ و ۱۰۰۰ یورو به عنوان ارز مسافرتی پرداخت میشود.

بعد از افزایش چشم گیر قیمت ارز در بازار قاچاق، اختلاف ارز رسمی و غیر رسمی نیز به طور چشم گیری افزایش یافت و همین شد تا عده ای از مردم با خرید بلیط هواپیمای خارجی و فروش ارز مازاد از سفر در بازار آزاد، سفرهای خارجی بسیار کم هزینه ای را تجربه کنند.

در همین راستا مجلس از بانک مرکزی و دولت خواسته است تا تغییراتی را در روال پرداخت ارز مسافرتی اختصاص دهند تا نیازمندان واقعی از جمله بیماران و دانشجویان سهمیه ای مشخص داشته و سایرین نیز با سیاست های جدید و کاملتر مشمول دریافت ارز شوند اما با اختلاف دو برابری در بازار آزاد.

بنظر می رسد در روزهای آینده بانک مرکزی و دولت، محل تامین ارز مسافرتی را به بازار ثانویه ارز منتقل کرده و مسافران را به این بازار هدایت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی..

      بنظرمن هم عوارض خروج ازکشور وهم ارز مسافرتی دولتی را باهم خذف کنید..شما دلتون میخواد فقط ارز مسافرتی حذف شود..یعنی فقط بفکر منافع خودتون نباشید..چه معنی داره که عوارض خروج ازکشور420هزارتومن باشه..مگه دولت بابت عوارض چه خدماتی میده؟؟یاباهم خذف بشه یا هیچکدوم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا دلار 4500رانته وخیلی ارزون

      • بدون نام

        احسنت
        چطور اینقدر برای ارز مسافرتی ناقابل صداتون در می یاد ولی با بی ندبیری تمام عوارض خروج شده 4-5 برابر ساکت بودین!!!!

      • بدون نام

        220هزار تونان براز بار اول

      • بدون نام

        قطعا از حجاج باید زودتر قطع بشه چون ثروتندن که به مکه میرن

      • بدون نام

        گداها میرن ترکیه و تایلند 1000 یورو ارز میگیرن

    • بدون نام

      هرچه زودتر این قانون ارز مسافرتی مسخره رو باطل کنید

      دیگه بسه عشق و حال و عیاشی یک عده
      دولت باید هرچه سریعتر این قانون مسخره رو برداره
      هرچه زودتر
      ارز مسافرتی مسخره ترین کاری است که توانستند بکنند

      پاسخ ها

      • ساغر

        این قانون مسخره حذف شه دقیقا چی به مردم فقیر اضافه میشه ؟؟؟ فقط جیب یک عده بیشتر پر میشه پس حرص نخور

      • بدون نام

        حداقل چیزی ازشون کم نمیشه یه عده پولدار با پول فقرا نمیرن هرزگی

    • ساغر

      کشتید خودتونو با این ارز مسافرتی، قطع کنید که سر مردمو خوب گرم کردید، طاقت خدمت به مردم رو نداشتید چرا تصویب کردید. هزار جور دارید می چاپید این که به مردم می رسه خار شده به چشمتون

    • بدون نام

      بجای اینکه وضع ارز درست بشه تو فکر اینن ارز مسافرتیو قطع کنن نمیگن این وسط اژانس مسافرتی از کجاش باید نون در بیاره به یک کارگر افغانی جهت اداره کشور نیازمندیم

    • بدون نام

      زیاد عجله نکنید بزارید یک خورده ارز هم به هدر بره بعد

    • حرف حق

      میگن.. کجای دنیا یارانه ارزی به مسافر میدن.. بله هیچ جای دنیا دولت ارز را در بازار آزاد ده برابر قیمتی که دولت اعلام کرده نمیفوشند

    • س

      این مملکت شده دارالمجانین . اون هم مجانینی که همشون خودشون رو در سطح البرت انشتین می دونن.

    • بدون نام

      عدم توانايي دولت در سر و سامان به اين وضعيت حكايت از ناكارامدي تيم اقتصادي و بخصوص برنامه ريزي داره كه نميدونم به چه علت اينقدر سرعت عكس العمل دولت نسبت به وضعيت كشور كند و مبهمه

    • بدون نام

      زودتر قطع کنید
      چاپیدن بیت المال دیگه بسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منتظر دستور شما بودن

      • بدون نام

        چاپیدنو خوب اومدی...چه کسی مانع چاپیدن شما شده که داری حرص میخوری.سربازی نرفتی یا ممنوع الخروجی

    • رضا

      آخه ارز دادن هم منت داره خدایی ؟ به اینم میگن رانت ؟ یه خدمتی هم به مردم میکنید اسمش میزارید رانت ؟ ارز هم شده جر منابع ملی ؟ مگه ملی نیست خب چرا واسه سفر مردم نباشه ؟ مردم جز این منابع ملی نیستن ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا رضا چند دلار از ابن ارز ارزان تا حالا گرفتی؟

    • بدون نام

      تا ۵۰۰ دلار بدن بقیشو بفرستن بازار ثانویه

    • بدون نام

      ارز ارزان در اختیار عده ای که فقط برای گشتن به سفر میروند چه ضرورتی داره در این زمان که دلار وارد ایران نمیشه در ضمن آژانسهای مسافرتی تور گردشی را در خود ایران انجام دهند ضمنا کسانی که میگن این ارز پولش که به ما نمبرسه پس بدهند به مسافر مگه قراره پولش را نقدی در خونه های مردم بدهند؟

      پاسخ ها

      • ابوالفضل

        چقدر کوته فکرو کوچک نظری....چقدر دنیای کوچک و دید محدودی داری...و چقد تعصب کور کورانه،و زبانی عجول داری که کوچکترین تابعیتی از مغذت که البته اطلاعاتی درونش نیست،ندارد

    • مرتضي گلواني

      ما ميخواستيم جلوي خروج أرز را بگيريم در حالي كه همه رو تشويق به مسافرت و خروج أرز كرديم در مقابل اين همه أرز مسافرتي أيا بهتر نبود به هتل داران داخلي سوبسيد ميداديم تا هر إيراني سالي يكبار امكان استفاده رايگان از هتلهاي إيراني به مدت ٣روز ميكرديم كه قابل ذكر است در اينصورت أرز از ايران خارج نميشد گردشگري در داخل رونق ميگرفت پول ملي هم در گردش بود و بازار هم رونق داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج