۷۵۱۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خیز ایران برای میزبانی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می گوید حضور سپ بلاتر یک بزنگاه تاریخی برای فوتبال ایران است.

خبرآنلاین: مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می گوید حضور سپ بلاتر یک بزنگاه تاریخی برای فوتبال ایران است.

مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال به تشریح دلایل سفر رئیس فیفا به ایران و فرصت هایی پرداخت که این سفر می تواند برای کشورمان ایجاد کند. او ابتدا با اشاره به برنامه فشرده سپ بلاتر در ایران گفت:«اساسا سفر ایشان بر اساس دعوت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی انجام گرفته است ، ایشان این دعوت را پذیرفتند و به ایران می آیند تا در کمتر از یک روز اقامت شان در تهران دومین همایش بین المللی علم و فوتبال را افتتاح کنند، در مراسم افتتاحیه فستیوال فوتبال پایه شرکت داشته باشند ، از برنامه های کشورمان در پروژه «گل» که زیر نظر فیفا انجام گرفته است ، بازدید کنند و البته دیدارهایی را هم با مقامات عالی دولت و ورزش کشور برگزار کنند .»

اما او در پاسخ به اینکه این سفر فشرده چه دستاوردی برای فوتبال مان خواهد داشت؟ می گوید:« ایران تاریخی یکصد ساله در فوتبال دنیا دارد و قاعدتا در این تاریخ فراز و نشیب های خاص خودش را داشته است. اما حالا اساسا به مرحله ای از ساختار رسیدیم که می توانیم در آسیا بین برترین ها باشیم . هم از لحاظ زیرساخت ها و هم در بعد علمی فوتبال ، کشورمان می تواند یک قطب و یک مرکز هدایت کننده در فوتبال قاره باشد به همین دلیل هم هست که ما اعتقاد داریم از این پتانسیل خوبی که فوتبال مان دارد می توانیم استفاده کنیم و ایران را به عنوان دفتر مرکز توسعه فوتبال در «آسیای مرکزی» معرفی کنیم. این قدرت اجرایی و علم فوتبال در کشورمان هست و ما نیاز به حمایت فیفا داریم تا بتوانیم به این مهم دست یابیم. در زمان حضور رئیس فیفا یکی از مهمترین اهدافی که ما در مذاکرات مان خواهیم داشت ، همین است. امیدواریم با حمایتی همه جانبه بتوانیم این مسئولیت را بر عهده بگیریم و در رشد فوتبال کشورهای همسایه موثر باشیم.»

غیر از رسیدن به دفتر مرکز توسعه فوتبال که هم اینک در هندوستان است و خیلی نتوانسته موفق عمل کند ، ایران می تواند از این فرصت بدست آمده استفاده کند تا برای میزبانی بازی های فوتسال جام جهانی و جام ملتهای آسیای ۲۰۱۹ شانسش را افزایش دهد:« بی شک یکی از افق های پیش روی ما میزبانی بازی های جام جهانی ۲۰۲۰ است. ما یکی از ۴ قدرت اول فوتسال دنیا هستیم و فیفا می تواند این بازی ها را به ایران بدهد . بی شک نظر مثبت آقای بلاتر می تواند در این روند موثر باشد. او حتی در صورت ابراز تمایل و حمایت از ما برای میزبانی بازی های جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۹ هم می تواند کمک شایانی به فدراسیون در دستیابی به این سمت داشته باشد. »

فدراسیون همچنین به دنبال مطالبات بلوکه شدنش در بانک های آمریکایی هم هست. پول هایی که می توان به فیفا برگردند و از مسیری دیگر به فوتبال ایران داده شود . بحثی جدی که کفاشیان ، نبی و دیگر اعضای فدراسیون درباره اش با بلتر سخن خواهند گفت. نبی می گوید:« این بحث مهمی برای ماست و آقای بلاتر هم برای حلش نظر مثبت دارند. البته ما به دنبال رایزنی در بحث افزایش کرسی های بین المللی مان و همچنین توسعه فوتبال بانوان هم هستیم.»

نبی درباره همایش بزرگ علم و فوتبال هم می گوید:« دوره قبل هم آقای بن همام برای همایش ما آمده بودند ، این بار هم برای دومین همایش شخص رئیس فیفا به تهران می آیند. آمدن ایشان در دومین همایش کمک می کند به ثبت مجدد این همایش در تقویم فیفا و ما در سال ۲۰۱۸ سعی می کنیم سومین همایش را با قدرت و محتوایی بالاتر برگزار کنیم و این همایش بخشی از تقویم فیفا شود. به هر حال در قیاس با دیگر همایش های علمی که همه ساله در آسیا برای فوتبال برگزار می شود ، همایش ما یک کنفرانس علمی متفاوت با غنی بالای علمی است . در این دو دوره مقاله های بسیار خوبی به این اجلاس ارائه شده و سخنرانی های جنبی این کارگاه آموزشی هم سرشار از اطلاعات مثبت و مفید هستند.تلاش ما برای پویانمایی فوتبال مان خیلی کمک می کند به افزایش سهم ایران از روابط بین المللی فوتبال دنیا. در جام جهانی نوجوانان ، در یک کنفرانس مطبوعاتی بین این همه کشور و عضو ، آقای جرومی والکه دبیر کل فیفا از ایران تعریف و تمجید می کند که فوتبال ما درر رشد فوتبال پایه اثر بسزایی داشته و این یعنی فیفا ما را رصد می کند. حالا حضور شخص رئیس در تهران و بازدید از توسعه فوتبال پایه می تواند فوتبال ایران را در سر تیتر اخبار فوتبال دنیا قرار دهد و این یک فرصت بزرگ برای ماست.»

او در ادامه با اشاره به اینکه فیفا مسیر فوتبال ایران را تائید کرده است ، گفت:« در سال های گذشته فوتبال پر فراز و نشیب بوده. ما در این سال ها در بحران های زیادی طی مسیر داشتیم اما توانستیم مشکلات را مدیریت کنیم. نتایج مان نشان می دهد که به وطر نسبی موفق بودیم . این نتایج نشان می دهد عملکرد ما اتفاقی نبوده و برایش زحمت کشیده شده است . اساسا ما تمرین می کنیم برای اینکه به ساختار مطلوبی در فدراسیون فوتبال برسیم. یک الگو برای موفقیت پایدار در فوتبال. در این دوره جدید اشکالاتی هم به ما وارد است و این اشکالات را خودمان قبل از دیگران می پذیریم . ولی تخریب ها را نمی پذیریم چون خارج از انصاف است ، موفقیت های ما در تاریخ فوتبال ثبت شده است. در جهت پایداری این موفقیت ها ، اینکه در سالهای آینده فدراسیون هرچه مطلوب تر و ایده آل تر اداره شود ، باید بستر سازی کنیم. تا روزی که فدراسیون فوتبال به لحاظ ذاتی بر عهده ماست . باید از سیاست گذاری در مجمع فدراسیون و سیاست های اتخاذ شده در هیات رئیسه فدراسیون و عملیاتی کردن این سیاست گذاری ها به طور تمام وقت تلاش کنیم. در کنارش نیاز هست تا جامعه فوتبال نظرات سازنده شان را به ما ارائه کنند و البته موفقیت های فدراسیون را هم با دیده مثبت و نظر بلند شان به عنوان موفقیت خانواده فوتبال تلقی کنند و حمایت های خودشان را از این مجموعه دریغ نکنند .»

او در پایان با اشاره به دیدارهای سیاسی بلاتر در تهران هم گفت:« قاعدتا این ملاقات ها به فوتبال ایران کمک می کند. در هر صورت فدراسیون فوتبال ایران وظایفش را انجام می دهد و حمایت هایی که با حضور مقامات کشوری انجام می گیرد در نظر مجریان فیفا اثری مثبت خواهد داشت. فیفا به عنوان یک نهاد بزرگ در تمام جوامع بشری اثرگذار است. برای مثال وقتی جام جهانی در کشوری برگزار می شود تقریبا از همه دنیا در این جشنواره جهانی ، حاضر می شوند. می شود گفت غالبا مردم مختلف دنیا ، دو ماهی را با هم زندگی می کنند . اساسا در آنجا موقعیت جغرافیایی یک کشور مهم نیست و یک زندگی اجتماعی شکل می گیرد که همه با هم زندگی می کنند. این موقعیتی است که اگر در برزیل می توانیم برای نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی به کار بگیریم.هرچه با برنامه تر به لحاظ بحث فرهنگی در این رویداد بزرگ شرکت کنیم ، اثرگذاری مان اثرگذارتر می شود . باید باور کنیم که جام جهانی همه چیزش فوتبال نیست و بلکه یک فضای مناسب است برای حضور موفق و پر ثمر کشورمان . باید نهایت استفاده را برای حضوری موفق در این رویداد داشته باشیم و این نیاز به حمایت همه جانبه از سوی دولتمردان و تصمیم سازان ورزش کشورمان دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج