جاباما
۷۵۱۶۴۷
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی؛ این بار در بازار لوله و پروفیل

روند معاملاتی قیمت ورق گرم B به‌عنوان مواداولیه تولید لوله و پروفیل در بورس کالا در سال۱۳۹۶ نشان می‌دهد قیمت این محصول با ۳۰درصد رشد از ۱۹۹۶ تومان در پایان سال به ۲۶۱۹تومان رسیده؛ اما در همین دوره قیمت لوله و پروفیل با ۴۱درصد رشد از ۲۲۰۰تومان به ۳۱۰۰تومان رسیده است.

خبرگزاری ایلنا: ماجرای رانت دلار ۴۲۰۰تومانی بعداز فروش موبایل و خودرو‌های لوکس این بار به فروش لوله و پروفیل رسیده که مواد تولیدی‌شان را با ارز ۴۲۰۰تومانی می‌خرند اما محصولات‌شان را با ارز آزاد می‌فروشند.

از همان اول که قرار شد دلار با نرخ رسمی ۴۲۰۰تومانی فروخته شود اقتصاددانان به تشکیل رانت حول قیمت ۴۲۰۰تومانی دلار هشدار دادند با این حال دولت تحت‌تأثیر مضیقه‌های اقتصادی این نرخ رسمی را تصویب و اجرا کرد و حتی بازار اصلی دلار را که سال‌هاست در ایران جریان دارد، عملا تعطیل کرد.

این رویه موجب شد همه رانت‌خواران دست به‌کار شوند تا از این خوان نعمت نصیبی ببرند و با دریافت دلار‌های ۴۲۰۰تومانی و فروش محصول با قیمت ارز آزاد از این تفاوت قیمت سود سرشاری به‌دست بیاورند.

در تازه‌ترین رویداد، پس از آنکه مشخص شد وارد کننده‌های خودرو و موبایل ارز ۴۲۰۰تومانی را دریافت کرده‌اند اما محصولات‌شان را گران‌تر فروخته‌اند این بار از ماجرای فروش لوله و پروفیل که ورق فولادی را با نرخ ۴۲۰۰تومانی می‌خرند اما محصولات‌شان را با قیمت‌های بسیار بالاتر می‌فروشند پرده‌برداری شد.

گرانفروشی محصولات لوله و پروفیلی در ماه‌های اخیر باعث شد تا کارگروه تنظیم بازار هم در دستورالعمل جدید تنظیم بازار محصولات فولادی ۲بند مهم را به تولیدکنندگان لوله و پروفیل اختصاص دهد و این محصولات را درصورت عرضه نشدن در بورس کالا، مشمول قیمت‌گذاری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      سلام
      قربون خدا برم
      دولت مردان عزیز چه قدر برای ملت ما کارسازن.
      دمشان گگگگگگرم.

    • گرگانی

      خدا وکیلی اینایی که ارز دولتی به اینا میدن هدفشون چیه . حالا موبایل وارد نشه ماشین وارد نشه لوله موله وارد نشه چی میشه . بابا بجاش وسایل ضروری مردم رو وارد کنید . مرغ تخم مرغ اینا واجبه

    • بدون نام

      بسه دیگه.خواهشا چیزی نگید.بذارید نفهمیم.حداقل اغصابمون راحت تر هست.ما که .....خداقل چیزی نگید دهنمون صاف شد

    • بدون نام

      کلیه فسادها موجود جامعه ، ناشی از رها کردن این بخش از نظارت قانونی است که اگاهانه توسط باندهای مافیا گونه صورت میگیرد ، بازار شاید زمانی نقطه قوت بوده باشد ولی الان نقطه شکست است .

    • حسین

      بنظر می رسد‌این سیاست خود دولت بود که ارز را با قیمت 42000ریال روانه بازار کند اولا"نسبت به نرخ قبل که کمتر بود یک‌سود عاید میشود وثانیا"قسمتی با‌قیمت بیش از 8000تومان توسط واسطه ها روانه‌ بازار شد ثالثا"با رصد وپیگیری دریافت کننده ها ضمن مطالبه سود بظاهر خلاف با‌جریمه سنگین مبلغ کلانی واریز خزانه میشود وکسریهای دولت تامین میشود ساده انگاری است تصور شود بدون مطالعه این اتفاقات رخ داده است
      که اگر غیر باشد باید بحال خ دمان واین دولت گریست

    • بدون نام

      خدا ریشتونوخشک کنه که هرجابشه ودستتون برسه خون مردم تو شیشه میکنید ....

    • کامبیز

      والا اینقدری اینها خیانت دارند می کنند وکسی حرف نمی زنه بنی صدرکرده بود!؟

    • یعقول

      کارخانه فولاد چه دارند تولید میکنند که لوله ورق اهن وارد میکنیم خجالت بکشید دروغگوها

    • یعقول

      کارخانه فولاد چه دارند تولید میکنند که لوله ورق اهن وارد میکنیم خجالت بکشید دروغگوها

    • بدون نام

      آقا از این به بعد اگر چیزی هست توش رانت نشده خبر بزنید ... اگر باشه ... بقیه را میدونیم

    • بدون نام

      چقدر مردم دشمن دارند
      چقدر آدم خوار دور و برمان هست
      خدا به این امت چطور رحم کند که به هم رحم نمی کنن

    • بدون نام

      به خاطر بی تدبیری چقدر دیگه مردم تاوان حماقت بعضی ها را بدهند . دلار باید یک نرخ اون هم متناسب با وضعیت مردم حدود۲۵۰۰تومن. راهکار ساده اینکه با اخذ مالیات صحیح از همه بدون استثنا به راحتی میشه کشور را اداره کرد مالیات واقعی یعنی اداره اقتصاد کشور و برقراری عدالت در جامعه . بستن راههای فرار از مالیات.اگر یک نظام اداری قوی و قانون محکم داشته باشیم هیچ مشکلی بوجود نمیاد و این همه تورم و گرونی بوجود نمیاد . فعلا فقط مالیات صحیح را حقوق بگیران دارن میدن . وقتی ارز را دولت گرون میکنه به دلایل واهی مثل واردات کالاهای لوکس و وارد کردن کالاهایی که در داخل تولید میشه اونوقت کمر کل مردم بی بضاعت را میشکنید . راهکار اینه که جلوی واردات اجناس بنجل و عدم نیاز را بگیره ولی در عوض با گرفتن مالیات واقعی فاصله طبقاتی گرفته میشه.وقتی ارز چند نرخی هر روز ی فساد بزرگ گندش در میاد . وقتی دلالها مثل اب خوردن و بدون اینکه برخورد محکم باهاشون بشه ،به ثروتهای نجومی میرسن و یک ریال هم مالیات نمیدن هیچکس رغبت نمیکنه که برا تولید سرمایه گذاری کنه و اینطوری اقتصاد و کل کشور نابود میشه باید رودرواستی را کنار گذاشت قبل از این که دیر بشه

    • بدون نام

      یه طوری میگید رانت خواران انگار از کره ماه امدن .همشون هم مشخصن ادم کور میدونه کین حالا دولت با این همه قدرتش نمیدونه کین .بسه دیگه این مسخره بازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج