۷۵۱۷۷۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا استقلال با تیام به مشکل برخورده است؟

استقلال با وجود اینکه بازی نخستش در رقابت‌های لیگ برتر را انجام داده، هنوز به نظر می‌رسد به ترکیب اصلی‌اش نرسیده است.

روزنامه شزق: استقلال با وجود اینکه بازی نخستش در رقابت‌های لیگ برتر را انجام داده، هنوز به نظر می‌رسد به ترکیب اصلی‌اش نرسیده است. در این باشگاه تغییرات زیادی صورت‌گرفته و چندین مهره کلیدی رفته‌اند؛ نورافکن، امید ابراهیمی، مجید حسینی و جپاروف شاخص‌ترین آنها هستند. در آن سو بازیکنانی هم كه به این جمع اضافه شده‌اند (تا به الان)، چندان در حدواندازه‌های انتظارات هواداران این باشگاه نیستند.

البته کار برای آبی‌های تهران تمام‌شده نیست و این باشگاه همچنان در پی به‌خدمت‌گرفتن بازیکنان شاخصی است که بتوانند ورق را در این باشگاه برگردانند. در همین راستا موضوعی که دو، سه هفته‌ای است ذهن مسئولان استقلال را به خود درگیر کرده، شرایط مامه بابا تیام، ستاره سنگالی و مهاجم فصل پیش این باشگاه است.

تیام که در زمان اندک حضورش در جمع استقلال نشان داد مهاجم باکیفیتی است، به محض به‌پایان‌رسیدن رقابت‌های لیگ دیگر حوالی باشگاه استقلال آفتابی نشد؛ اگرچه استقلالی‌ها هر روز وعده می‌دادند که این بازیکن قرار است «فردا» به استقلال برگردد و درباره آینده‌اش صحبت کند ولی از قرار معلوم «فردا» آمدنی نیست. همین عصر روز گذشته بود که دوباره مدیربرنامه‌های این بازیکن که سابقه حضور در رقابت‌های سری A ایتالیا را دارد، به دیدار با تیم مدیریتی استقلال رفت تا رضایت‌نامه موکلش را بگیرد؛ موضوعی که دوباره به نتیجه نرسیده تا پرونده تیام و استقلال همچنان در بن‌بست باشد.

چرا استقلال با تیام به مشکل برخورده است؟

داستان مربوط به بندهای عجیب و جذابی است که در قرارداد تیام با استقلال گنجانده شده است؛ سه بند بحث‌برانگیز که هر روز ابعاد جدیدتری از آنها منتشر می‌شود. بند اول که همان بند اصلی این قرارداد است، می‌گوید تیام بعد از رقابت‌های فصل گذشته می‌توانسته با پرداخت ۲۰۰‌ هزار دلار قراردادش را با استقلال فسخ کند و به تیم دیگری برود. حالا تیام از مسئولان باشگاه استقلال شماره حساب خواسته تا ۲۰۰ ‌هزار دلار را بریزد ولی استقلالی‌ها می‌گویند به این سادگی‌ها نیست و این بازیکن برای جدایی باید رضایت‌نامه بگیرد.

استقلالی‌ها اتفاقا به بند سوم این قرارداد رجوع می‌کنند که جذاب‌تر هم است؛ بند دوم که در قرارداد گنجانده شده بود می‌گفت اگر شفر در استقلال نباشد، قرارداد این بازیکن فسخ می‌شود. بند سوم که استقلال به آن استناد کرده این است که با توجه به شروع رقابت‌های لیگ در فصل جدید، تیام همچنان بازیکن این باشگاه است و باید به تعهداتش عمل کند. در بند سوم قرارداد تیام گنجانده شده که این بازیکن در نیم‌فصل لیگ هجدهم، یعنی همین لیگ جاری، اگر پیشنهادی کمتر از ۴۰۰ ‌هزار دلار داشته باشد، می‌تواند بدون پرداخت هزینه استقلال را ترک کند.

اما موضوع مهم‌تر اینکه استقلالی‌ها می‌گویند بند جدایی تیام مبنی بر پرداخت ۲۰۰ ‌هزار دلار مربوط به قبل از شروع لیگ هجدهم بوده و حالا که لیگ شروع شده، تیام دیگر نمی‌تواند به آن بند استناد کند. در سوی دیگر تیام و مدیربرنامه‌هایش هم می‌گویند تقاضای آنها مبنی بر فسخ قرارداد به پیش از شروع لیگ برمی‌گردد و در نتیجه آنها هنوز هم می‌توانند با پرداخت ۲۰۰‌ هزار دلار از این تیم بروند. مورد مشخص درباره این پرونده الان عدم تفاهم بر سر پرداخت هزینه فسخ قرارداد است.

تیام می‌خواهد ۲۰۰‌ هزار دلار بدهد و استقلال هم می‌گوید با توجه به اینکه قرارداد تازه‌ای که این بازیکن می‌خواهد با هر باشگاهی ببندد، ارزشش بیش از ۴۰۰ ‌هزار دلار است، باید این بازیکن رقمی بیشتر از ۲۰۰ ‌هزار دلار بپردازد؛ موضوعی که فعلا محل اختلاف است. البته تیام هم با استفاده از بندهای همین قرارداد عجیب‌وغریب سعی در دورزدن قانون داشته (دارد).

از قرار معلوم او از باشگاه کویتی که خواهان این بازیکن است، خواسته رقم قرارداد ۳۹۹‌هزار دلار قید شود (! !) تا پولی به استقلال ندهد و بقیه رقم قرارداد را به شکلی دیگر به این بازیکن بپردازند؛ اگرچه هنوز با این درخواست تیام موافقت نشده ولی استقلالی‌ها با خبردارشدن از این جریان حالا می‌خواهند به تیام فشار بیاورند که در صورت جدایی از این باشگاه رقمی بسیار بالاتر از ۲۰۰ ‌هزار دلار برای جدایی‌اش بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • abitarim

      چون خبر ورزشی نگذاشت ، از طریق دلالهاش

    • مهرداد س

      همش تقصیر پرسپولیسه که با قهرمانیهاش اسدق لالیهارو عقده ای کرده تا چنین قراردادهایی ببندن خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج