جاباما
۷۵۲۰۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جلالی: امسال با شفر مشکلی نداشتم

پیکان در اولین هفته لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برابر استقلال به تساوی رسید اما بعد از بازی نسبت به نحوه بازی این تیم انتقاداتی شد.

ورزش سه: مجید جلالی سرمربی پیکان بعد از تساوی برابر استقلال در هفته اول به خاطر سبک بازی تیمش با انتقاداتی مواجه شد.

برخی کارشناسان معتقد بودند این تیم با توجه به مشکلات و کمبودهایی که استقلال برای این مسابقه داشت می توانست با اتخاذ روشی تهاجمی تر صاحب سه امتیاز شده و بازی پرحادثه تری را رقم بزند.

یک امتیاز برای پیکان از یکی از مدعیان اصلی لیگ برتر در ورزشگاه آزادی نتیجه خوبی برای این تیم است که در دو فصل اخیر در میان شش تیم بالای جدول قرار دارد.

مجید جلالی در دو فصل قبل پیکان را که به لیگ یک هم سقوط کرده بود باردیگر تبدیل به یکی از تیم های خوب لیگ برتر کرد و امسال نیز با خرید چند بازیکن مطرح می تواند باردیگر با بالانشینان رقابت کند. با او گفت وگویی انجام داده ایم که می خوانید:

*لیگ برتر هجدهم هم آغاز شد. برای شما و تیمتان این هفته چطور بود؟

هفته اول بود. هر تیمی که تغییراتی در ترکیبش ایجاد می شود همیشه در بازی های ابتدایی ناهماهنگی هایی دارد. با این وجود و روی هم رفته برای ما شرایط بد نبود اما نمی توانم بگویم که خیلی خوب هم بوده است.

*بعد از بازی با استقلال انتقادات زیادی از پیکان شد.

یک چیزی که خیلی جالب است این که همیشه یک تیم بزرگ مثل استقلال مشکلاتش خیلی قوی تر و بیشتر دیده می شود تا تیم هایی مثل تیم ما. در حالی که همین مشکلات می تواند برای ما آزار دهنده تر هم باشد.

می گویند استقلال هفت، هشت بازیکنش نبوده اند و تنها ۵ بازیکن گرفته است اما خب این دقیقا همان شرایطی است که تیم ما هم داشت. در پیکان هم ۸ نفر رفته اند و ما تنها ۵ بازیکن گرفته ایم و مثل هر تیم دیگری بازیکنان جدید هنوز با قدیمی ها به هماهنگی کامل نرسیده اند.

*انتقادهایی که از پیکان و شما بعد از این بازی شد این بود که با توجه به مهره های خوب و بازیکنان سرشناسی که پیکان داشت می توانست بیشتر استقلال را تحت فشار بگذارد. با این موضوع موافق هستید؟

ببینید ما بازیکنانی را در این فصل گرفتیم که در راستای بودجه مان بوده و سعی کردیم که تیممان را ترمیم کنیم. با توجه به شرایطی هم که داشتیم باید تصمیم می گرفتیم که چگونه بازی کنیم؟ شاید می توانستیم جور دیگری بازی کنیم و شاید انتهای بازی نتیجه بهتری رقم می خورد اما ما با توجه به برنامه ریزی که برای یک فصل داریم به میدان رفتیم و انتخابمان این بود.

واقعیت این است که ما در پیش فصل روی بخش دفاع تیم کار کردیم و در این زمینه هم خوب بودیم اما در حمله خوب نبودیم. تغییرات زیادی در خط جلو و بخش تهاجمی در تیم ما به وجود آمده و در این مدت هنوز در این بخش به هماهنگی نرسیده ایم.

*شاید دلیل این انتقادها این باشد که توقع از پیکان و شما بالاتر است.

بله به هرحال اینکه از پیکان توقع دارند در اولین بازی فصل استقلال را در آزادی ببرد نکته مثبتی است و به نظرم به خاطر شخصیت تیم ما است.

*با این موضوع موافق هستید که می گویند پیکان در نقل و انتقالات بازیکنان سرشناسی گرفته و تیم پرمهره ای شده است؟

ما سعی کردیم بازیکنانی بگیریم و در راستای بودجه مان که بودجه متوسطی است عمل کردیم. بازیکنان خوبی گرفتیم و حتما در آینده تیم بهتری خواهیم شد.

*ترکیب و روش بازی شما به گونه ای است که در هر بازی 6 بازیکن تدافعی و 4 بازیکن تهاجمی دارید و این یک روش تدافعی به حساب می آید.با این روش چه اهدافی را در لیگ امسال دنبال می کنید؟

اگر در طول ادوار مختلف نگاه بکنید هرتیمی بهتر دفاع کرده در نهایت موفق تر بوده است. شاید استثناهایی باشد و من هم می پذیرم اما به طور کلی اینگونه بوده و طبیعی است که من هم سعی می کنم ساختار دفاعی تیم را قوی تر کنم.

*پیش از آغاز فصل صحبت زیادی از پیوستن سروش رفیعی به پیکان بود آیا شما این بازیکن را با شرایطی که داشت می خواستید؟ این که می گویند رفیعی یک میلیارد و سیصد میلیون تومان می خواسته درست است؟

قطعا اگر سروش رفیعی را نمی خواستم هیچگاه برای مذاکره با او پا پیش نمی گذاشتیم.اما تیم ما از نظر بودجه محدودیت هایی دارد و به همین خاطر نتوانستیم سروش را به خدمت بگیریم اما مبلغی که می گویید درست نیست و رفیعی چنین مبلغی را از ما نمی خواست.

*در هفته دوم باید به مصاف سایپا بروید. این بازی را چطور می بینید؟

به هرحال سایپا در هفته اول نشان داد که تیم خوبی است. این تیم فصل گذشته هم تیم خوبی بود اما مطمئن باشید ما در بخش دوم کارمان و در بازی دوممان عملکرد بهتری خواهیم داشت.

*امسال تغییراتی در کادرفنی پیکان ایجاد کردیدو سبک تغییراتی که ایجاد کردید و عکس های تمرینات نشان می دهد انگار بیشتر تلاش دارید که خودتان جزئیات تمرینات را هم زیرنظر داشته باشید. درست است؟

بله درست است. به هرحال من اینجا یک گروه مربیگری جوان، با آینده و خیلی مستعد کنارم دارم مثل آقایان حمید مطهری، رضا مرتضى زاده ، محمد پالیزوان ، على قربانعلى پور بدنساز، هاروت آبراهامیان مربی دروازه‌بان‌ها و محمدرضا طهماسبی که هرکدام مسئولیت های ویژه ای دارند و من هم تصمیم گرفته ام که خودم کمی فعال تر باشم.

*فصل گذشته و در بازی با استقلال با وینفرد شفر کنار زمین به مشکل خوردید و از رفتارهای او گلایه داشتید. امسال برخوردتان چگونه بود؟

نه امسال مشکلی نبود.

*وینفرد شفر رفتارش فرق داشت یا شما انعطاف بیشتری به خرج دادید؟

ما همانی بودیم که پارسال بودیم(می خندد) ببینید من حدود شانزده هفده روز پیش نامه ای به سازمان لیگ نوشتم و صراحتا گفتم که باوری بین مربیان به وجود آمده -باور خوبی هم نیست- که برای فوتبال خطرناک است و آن باور این است که اگر مربی کنار زمین شلوغ کند داور حتما به سودش سوت خواهد زد. این موضوع حتی به لیگ های پایین تر و لیگ های رده پایه هم سرایت کرده است.

به نظر من فدراسیون خیلی زود باید جلوی این اتفاق را بگیرد و حتما باید از لیگ برتر شروع کند. اگر سازمان لیگ قاطع عمل کند فضای بازی ها آرام تر و منصفانه تر می شود و هم فضای فرهنگی فوتبال بهتر می شود. به نظر من باید با این باور که اگر مربیان ساکت باشند ضرر می کنند مقابله شده و آن را از بین ببرند.

*پاسخی هم از فدراسیون گرفتید؟

به هرحال من نقطه نظراتم را منعکس می کنم اما نمی دانم مسئولان تا چه حد این موضوع را جدی بگیرند.

*این هفته با سایپا بازی دارید و علی دایی هم از آن مربیانی است که کنار زمین خیلی هیجان دارد و اصلا مربی ساکتی نیست. نظرتان در این باره چیست؟

من از علی دایی در دوران مربیگری ام همیشه خاطرات خیلی خوبی دارم. من با علی دایی چه در نیروهای مسلح و چه صباباتری روزهای خوبی داشتم و همیشه نسبت به علی دایی هم ذهن و هم حس بسیار خوبی دارم و به خاطر سوابق کاری که با او دارم خوشحال هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج