جاباما
۷۵۲۰۶۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

پلیس‌های قلابی دستگیر شدند

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۴ عضو گروه سارقان مسلحی خبر داد که در پوشش مأموران پلیس آگاهی و به بهانه توقیف محموله‌ کالای قاچاق، اقدام به سرقت می‌کردند.

خبرگزاری فارس: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۴ عضو گروه سارقان مسلحی خبر داد که در پوشش مأموران پلیس آگاهی و به بهانه توقیف محموله‌ کالای قاچاق، اقدام به سرقت می‌کردند.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محموله به شیوه مسلحانه در مبادی ورودی شهر تهران پرونده ای مقدماتی در این خصوص در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

وی گفت: در این سرقتها چهار مرد مسلح به تجهیزات نظامی از جمله اسلحه کمری ، بی سیم ، دستبند و ... ، در پوشش مأموران پلیس آگاهی و به بهانه توقیف محموله های کالای قاچاق اقدام به آدم ربایی راننده خودروهای باربری و نهایتا سرقت محموله بویژه محموله لوازم خانگی می‌کردند؛ بنابراین رسیدگی ویژه به پرونده جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده از رانندگان خودروهای باربری که سارقان پس از سرقت خودروهایشان ، آنها را به مناطق بیابانی حاشیه شهر تهران منتقل و رها کرده بودند ، همگی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که چهار مرد حدودا ۳۵ الی ۴۰ ساله به شیوه ای مشابه از آنها سرقت کرده‌اند.

وی گفت: رانندگان عنوان کردند که سارقان با استفاده از انواع خودروهای سواری زانتیا ، پژو پارس ، پژو ۴۰۵ و سمند ، ابتدا آنها را در مبادی ورودی شهر تهران بویژه در اتوبان قم - تهران متوقف کرده و در ادامه با استفاده از تجهیزات نظامی و ضمن معرفی خودشان به عنوان مأموران پلیس آگاهی ، به بهانه داشتن محموله قاچاق آنها را ربوده و نهایتا در بیابان های حاشیه تهران رها کردند .

پلیس‌های قلابی دستگیر شدند

یکی از رانندگان در اظهارات خود به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : ساعت 21:30 مورخه 17 خرداد 1397 با خودرو وانت حاوی لوازم خانگی به ارزش تقریبی 120میلیون تومان ، از شهرستان قم به مقصد تهران - سه راه امین حضور در حرکت بودم.

وی گفت: یک دستگاه زانتیا به شماره انتظامی ایران 88/*** ل 87 با چهار سرنشین مسلح به سلاح کمری ، دستبند ، بی سیم و ... خودروی مرا متوقف کرده و ضمن معرفی خود به عنوان مأمورین پلیس مدعی شدند که محموله ماشین قاچاق است و باید توقیف شود .

این راننده ادامه داد: ابتدا اقدام به گشتن خودرو نموده وسپس یکی از آنها سوار خودروی من شد و از محل دور شد ؛ سه نفر دیگر که مسلح به سلاح کمری ، بی سیم ، شوکر و دستبند بودند ابتدا دست های مرا بسته و مرا سوار خودرو خودشان کردند و در خلاف مسیر حرکت خودرو محموله به سمت شورآباد حرکت کردند . در بیابان های منطقه کهریزک بود که مرا از ماشین پیاده کرده و خودشان با ماشین از محل دور شدند .

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ، با اعلام خبر دستگیری هر چهر عضو گروه سارقین مسلح مأمورنما و همچنین کشف خودروهای مسروقه به صورت رها شده در بیابان های اطراف شهر تهران ، افزود : کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با بررسی اظهارات چهار راننده محموله که همگی به شیوه ای مشابه مورد سرقت وآدم ربایی قرار گرفته بودند و با بهره گیری از اقدامات ویژه پلیسی ، ابتدا اقدام به شناسایی مالک خودرو سواری زانتیای مورد استفاده در یکی از سرقت ها کرده و در تحقیقات بعدی خود اطلاع پیدا کردند که خودروی مذکور در اختیار فرزند صاحب خودرو بوده است .

وی گفت: این شخص به نام "علی .م" ( 32 ساله ) در منطقه مشیریه - خیابان سازمان آب شناسایی شد و تصویر وی به رؤیت رانندگان رسید و به صورت دقیق مورد شناسایی قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با شناسایی علی .م به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان مسلح مأمورنما ، وی تحت مراقبت نامحسوس پلیسی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و نهایتا سه عضو دیگر این گروه نیز شناسایی و در تحقیقات میدانی از محل های تردد و مخفیگاه های آنها دیگر خودروهای سواری مورد استفاده در سرقت ها نیز شناسایی شد.

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: سرانجام در مورخه 27 تیر 1397 و با اطمینان از حضور متهمین در مخفیگاه هایشان در مناطق مشیریه ، خیابان نبرد شمالی و خیابان پیروزی ، هر چهار نفر آنها طی چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

وی گفت: متهمان در همان تحقیقات مقدماتی صراحتا به سرقت محموله در پوشش مأمورین پلیس در مبادی ورودی شهر تهران و همچنین محدوده نواب و خیابان فدائیان اسلام اعتراف کردند ؛ محل نگهداری اموال مسروقه نیز در محدوده خیابان فدائیان اسلام شناسایی و در بازرسی از این محل همه اموال مسروقه کشف و توقیف شد .

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر گفت : هر چهار متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات تکمیلی از متهمین در دستور کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر قرار بود صورت شان شطرنجی بشود دیگه چرا عکسشان را گذاشتی ؟ !!!خخخخخخخ

    • دخترک روانی

      اینا از زندان که آزاد بشن کلی راه و روش جدید یاد گرفته و باندشون رو بیشتر گسترش خواهند داد

    • ali

      الان این عکس ها رو گذاشتین که مردم شناسایی کنن اینا رو؟

    • استوار بازنشسته

      هرچهارنفر سلاح کمری و شوکر و دستبند .فقط حکم ماموریت و کارت شناسایی ( جعلی) ازقلم افتاده .بعضی ها اینارو چون گفتند یک ماشین را جهیزیه عروس بود و رهاش کردیم ..روی مرام اینا گزارش تهیه کردند! حالا اگه پلیسی هم تخلف بکنه بخدا اعتماد مردم به پلیس ازبین نمیره و فقط بفکر تطهیر نباشید و یاتیتر بزنید پلیس اخراجی باماشین گشت بنز یکی را به ..مثلا کمپ ترک اعتیاد برد!انسان خطا میکنه و تطهیر سازی ولاپوشانی، با شفافیت و صداقت بیشتر چهره حکومت در هر لباسی را محبوب میکند.اینارو کار ندارم اما مبارزه باقاچاق کالا داره اسیب شدید داخلی میزنه ....اخه دو کارتن پارچ ولیوان داخل صندوق عقب سواری قاچاقچی نمیشه گفت وهم اسم کسی که مواد مخدر حمل میکند نگاهش میکنید...گردن گلفت ها رو بگیرید و اینکه یه صندوق عقب هم شامل قانون شود بخدا ضرر داره و خود افراد پیشنهاد رشوه میدهند و ماموران شرافت خود را زیر پا نمیگذارند اما بهش میگن فساد آور چون مورد بوده سرباز لباس درجه دار پوشیده و سواستفاده کرده....!

    • بدون نام

      از آشناها بودن؟؟
      که شطرنجی شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج