جاباما
۷۵۲۰۹۳
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

صعود بورس در روز رکوردشکنی دلار و سکه

شاخص بورس در روزی که نرخ دلار در بازار آزاد از مرز ۱۰ هزار تومان نیز عبور کرد، برخلاف روند جاری اقتصاد همچنان با رشد مواجه شد و با ۱۹۷۴ واحد افزایش به ۱۱۳ هزار و ۸۵۲ واحد رسید.

خبرگزاری ایلنا: شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۴ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۳۴۵ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۲۱۷۴ واحدی به ۱۲۳ هزار و ۷۱ واحد، شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۹۰۲ واحدی به رقم ۸۳ هزار و ۹۸ واحد، شاخص بازار دوم با ۱۷۹۶ واحدی به ۲۳۰ هزار و ۴۵۹ واحد رسید.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه مپنا با ۶۴ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۳۷ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۲ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با ۳۵۵ واحد، فولاد مبارکه با ۳۲۹ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۱۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۹۴ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۲ هزار و ۹۵۲ نوبت داد و ستد بود.

تحرک نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بیمه ملت، کارخانجات تولیدی شهیدقندی، سایپا آذین، بانک ملت، بسته‌بندی ایران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، پخش البرز، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، ایران ارقام، پگاه آذربایجان غربی و حق تقدم خرید سهام آن.

شیر پاستوریزه پگاه گلستان، کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، پخش البرز، شیر پاستوریزه آذربایجان غربی، سیمان باقران، پتروشیمی گلستان، بیمه دی، قند هکمتان، توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، صنایع پتروشیمی زنجان، حق تقدم استفاده نشده بیمه میهن، صنایع پتروشیمی زنجان بازگشایی شدند.

جزییات معاملات

این گزارش می افزاید: در معاملات درون‌گروهی روز جاری بیش از ۱۵ درصد سهم همراه اول به ارزش کمتر از ۲۲ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین ۱۵ میلیون سهم فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش کمتر از ۴.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

همچنین در گروه کارخانجات صنعتی تبرک اما کمتر از ۸ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت و در بیمه ملت نیز ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان توانست معاملات انتقالی را تجربه کند.

از سویی دیگر، بازار سهام در حالی معاملاتی پر حجم را در گروه فلزات اساسی، ‌ معدنی‌ها، گروه پالایشی و پتروشیمی‌ها به نظاره نشست که همزمان با تداوم نرخ ارز در بازار غیررسمی و گران شدن قیمت هر سکه طلا، انتظار برای افزایش سودآوری‌ها از محل تسعیر نرخ ارز در شرکت‌های صادرات محور و ارزمحور را افزایش داده است.

هر چند که تداوم وضعیت فعلی می‌تواند به قیمت افزایش هزینه‌ این شرکت‌ها و کاهش سودآوری آنها در چرخه‌های زمانی پیش‌رو شود، اما بازار سهام ترجیح می‌دهد تا با سهم‌های کوچک همچنان به دنبال سهم‌های دلاری باشد.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز بورس، در ۱۲۲ هزار و ۹۵۲ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۹۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۴۳۵ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      رئیس جمهوربی کفایت باید استیضاح وخلع بشه.هرچندبا این نماینده های .. این کار بعیده.

    • بدون نام

      اوهه بابامجان پدرمون دراومد

    • بدون نام

      پس حقوق کارگر و کارمند چرا بالا نمیره .
      من نظرم اینه همه دست از کارمندی بردارند .
      خوب ما حلقه بگوش نمی خواهیم ‌.
      برابری و عدالت و زندگی پاک حق کارمند و کارگر است ‌.
      نه اینکه پس از عمری زحمت بعد یری گدایی بکنی .

    • 1989

      این اتفاق دقیقآ تو بورس ونزوئلا اتفاق افتاد ، هیچ کس درس نگرفت!
      روزهای بدی هست برای سود کردن

      سود خوب تو روزهای کثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج