۷۵۲۲۶۲
۴ نظر
۵۰۲۸
۴ نظر
۵۰۲۸
پ

درخواست دیه از بیت المال در پرونده قتل مرموز

مادر و دو فرزند یک زن جوان که ۳ سال قبل به‌طرز مرموزی به قتل رسیده بود، باتوجه به شناسایی نشدن قاتل از بیت‌المال درخواست دیه کردند.

روزنامه ایران: مادر و دو فرزند یک زن جوان که ۳ سال قبل به‌طرز مرموزی به قتل رسیده بود، باتوجه به شناسایی نشدن قاتل از بیت‌المال درخواست دیه کردند.

ساعت ۶ صبح ۱۸ آذر سال ۹۴ کارگران شهرداری درحال جمع‌آوری زباله از داخل‌ جویی در حوالی پارک مولانا بودند که ناگهان با جسد زن جوانی مواجه شدند. با کشف جسد، موضوع بلافاصله به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق اعلام شد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد جسد متعلق به زنی حدوداً ۳۵ ساله است که در محلی دیگر با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

باتوجه به اینکه هویت جسد مشخص نبود به دستور بازپرس محسن مدیرروستا، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به جست‌و‌جو در میان پرونده‌های افراد گمشده پرداختند.در ادامه تحقیقات کارآگاهان جنایی با پرونده‌ای رو‌به‌رو شدند که خانواده زن جوانی به‌ نام نسترن، ناپدید شدنش را اعلام کرده بودند. بدین ترتیب از خانواده نسترن خواسته شد تا برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی بروند. بدین ترتیب مشخص شد جسد متعلق به نسترن است.

دستگیری دو مظنون

با شناسایی هویت مقتول، تحقیقات از خانواده او آغاز شد و یکی از فرزندان نسترن در تحقیقات گفت: مادرم ۱۵ سال قبل از پدرم جدا شد او یک تصادف شدید داشت که بعد از آن معتاد شد در این سال‌ها چند نفر برایش مواد می‌آوردند. نمی‌دانم چه کسی این کار را انجام داده ولی دایی‌ام در صحبت‌هایی که با ما داشت، گفته بود که پدر و پسری قتل را مرتکب شده‌اند. با اظهارت خانواده نسترن، برادر او به‌ نام شایان بازداشت شد.

شایان گفت: من نمی‌دانم چه کسی قاتل خواهرم است. حرف‌هایی هم که زده‌اند دروغ است و بچه‌های خواهرم این حرف‌ها را زده‌اند تا مرا اذیت کنند. من مدت‌ها بود که با خواهرم رابطه نداشتم، چند وقت قبل خواهر دیگرم با من تماس گرفت و از من خواست به دیدن نسترن بروم. آن روز به خانه نسترن رفتم و بعد از چند ساعتی مرد مواد فروشی برای خواهرم مواد آورد. چند ساعتی ماندم و آنجا را ترک کردم و دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که وسایلی از خانه نسترن سرقت شده است. بدین ترتیب مرد مواد فروش را دستگیر کردند او به سرقت از خانه اعتراف کرد اما منکر جنایت شد وگفت: قرار بود با او ازدواج کنم. آن روز برایش مواد آوردم و بعد از مدتی از خانه‌اش رفتم.

برادر نسترن و مرد مواد فروش بازداشت شدند، اما پس از تحقیق و از آنجایی که مدرکی از آنها در رابطه با جنایت به‌دست نیامد، هر دوی آنها بعد از مدتی آزاد شدند.با گذشت سه سال از جنایت دو دختر و مادر نسترن با حضور در دادسرای جنایی تهران باتوجه به اینکه قاتل زن جوان شناسایی نشده بود خواستار دیه از بیت المال شدند. بدین ترتیب بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع کرد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه انگل از جامعه کم شده دیگه..
      دیه نداره
      بیت المال رو هم بیخودی حیف و میل نکنید

    • ندا

      کم اختلاس هست؟اونم که مونده بدین دیه اینجور ادما

    • رز

      حتما یکی از این گرگ نر وحشی این خانمو.کشته دیه باید چند برابر پرداخت شه

    • بدون نام

      بیخودی هزینه نکنید بین شایان وپسر مرد مواد فروش یکی قاتل هستند چون هردو انگیزه داشتند .اون دیده مادرش هوو نمیخواد و اینم خواهرشو کشته که خلاص بشه، سرقت الکی و رد گم کنی هست.بدید رز رسیدگی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج