۷۵۲۲۷۰
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

امیری: طرح سؤال از روحانی پشت پرده داشت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مطرح‌کردن بحث تهدید و تطمیع، اهانت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ضمن آنکه من به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور چه اختیار و ابزاری دارم که بتوانم نمایندگان مجلس را تهدید و تطمیع کنم.

خبرآنلاین: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مطرح‌کردن بحث تهدید و تطمیع، اهانت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ضمن آنکه من به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور چه اختیار و ابزاری دارم که بتوانم نمایندگان مجلس را تهدید و تطمیع کنم.

حسینعلی امیری درباره ادعای مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس که گفته امضاکنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور بر اثر تطمیع و تهدید معاون پارلمانی رئیس جمهور امضای خود را پس گرفتند، اظهار کرد: براساس ماده ۲۱۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، طرح سئوال از رئیس جمهور با بیش از ۷۳ امضا به کمیسیون مربوط ارجاع می شود و نمایندگان رئیس جمهور به کمیسیون می روند و توضیح می دهند.

در صورتی که تا یک هفته نمایندگان سئوال کننده بر امضای خود باقی باشند، طرح سئوال در صحن علنی مجلس اعلام وصول می شود و رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد تا با حضور در مجلس به سئوال نمایندگان پاسخ دهد.

وی دولت دوازدهم را قانونمند و قانون‌مدار خواند و اظهار کرد: دولت به تمام ساختارهای قانونی کشور احترام می گذارد بنابراین سئوال، تحقیق و استیضاح حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه طرح‌های سئوال از رئیس جمهور پشت پرده داشت، افزود: چه توجیهی دارد که سه طرح سئوال از رئیس جمهور در کمتر یک ماه با عناوین مشخص و مشابه کلید بخورد، در حالیکه موضوع سئوالات در حوزه صلاحیت وزارتخانه ها بود.

با این وجود نمایندگان رئیس جمهور در جلسه کمیسیون حاضر شدند و پاسخ دادند که موجب شد تعداد قابل توجهی از نمایندگان امضای خود را پس بگیرند بنابراین تعداد امضاها از حدنصاب افتاد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: مطرح کردن بحث تهدید و تطمیع، اهانت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ضمن آنکه من به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور چه اختیار و ابزاری دارم که بتوانم نمایندگان مجلس را تهدید و تطمیع کنم.

مثلا به نماینده ای قول دهم «طرح عمرانی حوزه انتخابیه او را افتتاح می کنم یا جلوی تخصیص اعتبار آن را می گیرم». تخصیص اعتبار و بودجه در اختیار دستگاه دیگری است. هیچ ابزار تهدید و تطمیعی را در اختیار ندارم.

عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: من فیلم اظهارات آقای ذوالنوری را که در فضای مجازی منتشر شده، دیدم. این کاری خلاف اخلاق بود. من به آقای ذوالنوری گفتم «این حرفی که مطرح کردید خلاف واقع بود».

پاسخ داد «خانم سعیدی نماینده مبارکه چنین حرفی را به من زد». به خانم سعیدی گفتم «شما چنین حرفی به آقای ذوالنوری زدید؟»، خانم سعیدی هم به صورت شفاهی در حضور تعدادی از نمایندگان و هم به شکل مصاحبه این مسئله را تکذیب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی جاده

      نمایندگان دارن برای مردم فیلم بازی میکنند آقایان نماینده شما وکیل مردم هستین یک صدا وبا فریاد دادخواهی مردم از دولت باشید چرا خاله بازی میکنید.

      پاسخ ها

      • محمدرضا بختیار

        جناب یک مثال برای شما بزنم اگر شما کارفرمای یک ساختمان باشید و در امور اجرایی ساخت و ساز کسری هایی بوجود آید مثلا در ساختمان شما جاگذاری و نصب لوله های مسی و اتصالات در جهت اسپید کوتاهی شده و نصب نکردند شما پیمانکار را مقصر میدانید یا معمار ساختمان یا مهندس مکانیک و تاسیسات را یا ناظر ساختمان را؟!!دوست من دولت مجری است و اجرا کننده!!!تصویب کننده و تعیین تکلیف وظایف دولت به عنوان مجری به عوامل بالاسری دولت بستگی دارد نه خود دولت!!!!

    • بدون نام

      حسینعلی امیری سما آدم با ایمانی بودی حیفه بخاطر پست....؟!؟!

    • بدون نام

      ذوالنور از سروپاش نور می بارد درصورتی که دروغ و تهمت و عشق به دنیا را رها کند !!! از ادعا تا عمل ...

    • بدون نام

      خخخ.اگه روحانی تا دوماه دیگه باشه تو ازش سوال بپرس

    • علیرضا خندابی

      امیری عزیز
      پشت پرده تو هم بزودی در میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج