جاباما
۷۵۲۲۷۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مهم‌ترین مشکل نوسازی بافت فرسوده در تهران

مسئولان سازمان نوسازی شهر تهران مهم‌ترین مانع در نوسازی را موضوع تجمیع می‌دانند که مخالفت مالکان، وجود چند ورثه برای یک ملک یا در اجاره بودن ملک از دلایل اصلی این ممانعت است

کیوان خلیجی مدیر اداره امور مناطق و راهبری دفاتر نوسازی سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌و‌گو با «ایران» در خصوص حمایت‌ها و مشوق‌های در نظر گرفته شده برای مالکان متقاضی نوسازی می‌گوید: بخشی از مشوق‌ها را دولت برعهده گرفته است، مشوق‌هایی مانند کاهش نرخ سود بانکی سازندگان به نصف نرخ سود متداول که در حال حاضر این نرخ برای امسال ۹ درصد است. همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات خریداران واحدهای نوسازی شده به ۶ درصد نیز یکی دیگر از مشوق‌های دولت است.

جانشین معاونت نوسازی و توسعه محلی سازمان نوسازی شهر تهران نیز با اشاره به این مشکل می‌گوید شهرداری تعهد دارد هزینه تخفیفاتی را که دستگاه‌های متولی برای اتصال انشعابات در نظر می‌گیرند بپردازد و این پرداخت در بیشتر موارد در قالب تهاتر پرداخت شده است. بر اساس مشوق‌های در نظر گرفته شده واحدهای تجمیع شده که متراژ آن از ۱۰۰تا ۳۰۰ متر باشد بیشترین مشوق‌ها در تخفیف مجوزها، انشعابات، تراکم بیشتر را دارند.

البته مالکانی که اصلاً تمایلی به تجمیع ندارند نیز می‌توانند ملک خود را نوسازی کنند اما حمایت‌ها و مشوق‌ها در قطعات کوچک کمتر است. ابراهیمی می‌گوید ما توانسته‌ایم رضایت مالکان را در ۷۰ درصد نوسازی‌ها برای تجمیع جلب کنیم.او می‌گوید بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران، متراژ مناسب برای نوسازی در حال حاضر ۲۰۰ متر است.

مهم‌ترین مشکلات نوسازی

مسئولان سازمان نوسازی شهر تهران مهم‌ترین مانع در نوسازی را موضوع تجمیع می‌دانند که مخالفت مالکان، وجود چند ورثه برای یک ملک یا در اجاره بودن ملک از دلایل اصلی این ممانعت است. به گفته این مسئولان چنانچه ملک به‌صورت مشارکتی با سازنده ساخته شود بسته به محله و منطقه در محله بالا سهم به صورت ۶۰درصد برای مالک ۴۰ درصد برای سازنده،

در محله متوسط شهری سهم به‌صورت ۵۰ به ۵۰ و در محله‌های جنوبی سهم ۶۰ درصدی برای سازنده و ۴۰ درصدی برای مالک در نظر گرفته می‌شود. تعداد واحدها هم بستگی به متراژ و عرض معبر دارد که در کمترین متراژها ۳ واحد و با افزایش متراژ یک یا دو واحد تراکم تشویقی دارد. برای هر واحد نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت پرداخت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج