۷۵۲۲۷۷
۵۲ نظر
۵۰۱۳
۵۲ نظر
۵۰۱۳
پ

«ج.ا»: دشمن ما «سلطان سکه» است نه آمریکا!

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: اگر در مجلس قانون‌گذاری یک کشور پرچم کشور دیگر آتش‌زده شود این یک سبک‌سری است، دشمن ما در جائی است که اقتصاد آنگونه بی‌سر و سامان باشد که یک نفر بتواند دو تن سکه طلا انباشته کند و بازار سکه کشور را در اختیار بگیرد و ما مشغول شعار دادن باشیم.

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: متاسفانه ما در مجامع کوچک و بزرگ و در مساجد و محافل به این و آن مرگ نثار کردیم و پرچم زیر پا گذاشته و سوزاندیم. پرچم نماد هویت یک ملت است. اگر یک گروهی در جائی پرچم بسوزاند قابل ندیده گرفتن است.

اما اگر دولتی و یا زیر نظر یک دولتی و به وسیله نمایندگان در مجلس قانون‌گذاری یک کشور پرچم کشور دیگر آتش‌زده شود این یک سبک‌سری است و اهانت به یک ملت که قابل اغماض نیست، یک ملت وزین و دارای اعتماد به نفس دست به چنین کارهائی نمی‌زند و زبان به ناسزاگوئی نمی‌گشایند.

منظور این نیست که ما صلح کل باشیم، ما دشمنان خود را می‌شناسیم و علت دشمنی آنها را می‌دانیم ما از سابقه و دشمنی گذشته و حال آمریکا به خوبی آگاهیم، ما از استقلال و هویت ملی و دینی خود مردانه و به قیمت جان دفاع می‌کنیم، اما لازمه این کار پرخاشگری و ناسزاگوئی نیست.

بدخلقی و زشت‌گوئی نیست، استقلال طلبی تنها با بیراه‌گویی و شعار و گفتار نیست، استقلال به علم است و خوداتکائی اقتصادی و تعالی فرهنگی و اخلاقی. ما بعد از چهل سال نباید محتاج دانشگاه‌های اروپا و آمریکا می‌بودیم، باید اکنون دانشگاه‌های ما در سطح بزرگترین دانشگاه‌های جهان ارتقا پیدا می‌کردند تا آنها به سراغ مراکز علمی ما بیایند نه ما به سراغ آنها.

ما بعد از چهل سال باید به استقلال و خوداتکائی اقتصادی دست می‌یافتیم نه اینکه همچنان وابسته به فروش نفت خام و دلار آمریکائی باقی بمانیم و اسیر تحریم‌های آمریکا بشویم، ما زیاد دشمن دشمن می‌گوئیم و آن را در بیرون مرزهای خود سراغ می‌گیریم درحالیکه دشمن در درون ما است یعنی همان نفس اماره که در درون ما لانه کرده است و فساد را تا حلقوم ما بالا برده است.

همان دشمنی که آمار طلاق‌ها را بالا برده، ازدواج‌ها را به تاخیر انداخته، اعتیاد و بیکاری و بیماری را افزایش داده، سالن‌های دادگاه‌ها را شلوغ کرده، زندانها را پر کرده، پانزده میلیون پرونده را روی دست دادگاهها گذاشته، بدعهدی و بی‌اعتمادی مردمی را افزایش داده، اختلاسهای بزرگ و بی‌سابقه را رواج داده .

دشمن ما در جائی است که وقتی مردمی معتبر و دارای کارت بازرگانی دلار دولتی و ارزان می‌گیرند، می‌روند دلار را در بازار آزاد به قیمت دو برابر می‌فروشند و یا کالاهای دلخواه خود را وارد می‌کنند و به قیمت آزاد و گران می‌فروشند و یا احتکار می‌کنند بدون اینکه به فکر ملت و شرایط کشور باشند، دشمن ما در جائی است که اقتصاد آنگونه بی‌سر و سامان باشد که یک نفر بتواند دو تن سکه طلا انباشته کند و بازار سکه کشور را در اختیار بگیرد و ما مشغول شعار دادن باشیم.

ما از بس شعار داده‌ایم و مرگ گفته‌ایم به ملتی پرخاشگر تبدیل شده‌ایم که نه تنها در برابر دشمنان که در برابر خودمان به اتهام‌زنی و تقابل و دشمنی مشغولیم و به سمتی پیش می‌رویم که برای نابودی خود احتیاج به دشمن نداریم. ما به تغییر استراتژی و تاکتیک‌ها نیاز داریم، ما به جای پرچم‌سوزی باید به راه علم و کار و تلاش صادقانه و خوش‌خلقی و درست‌کرداری حرکت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چه عجب یکی جرات کرد حرف حق بزنه افسوس که نمیخوان یا واقعا نمیتونن بفهمن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        واقعا

      • سراج

        سلام - این آمریکا اینقدر جنایت کرده در این 40 سال اخیر و با دست صدام عزیزان ما را به خاک خون کشیده جای دلسوزی داره و شما با لباس و زبان روشنفکر نماها از این جنایتکار دارید حمایت می کنید. آخر زمان شده! اون سطان سکه فکر می کنید کیه !؟

    • بدون نام

      آفرین. الحق که حرف دل بسیاری از مردم بود حرفاتون. متاسفانه ما فط اهل شعار دادن هستیم:(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف دل مردم در راهپیمایی زده میشه.
        خود ملت آمریکا و ملتهای دیگر هم پرچم آمریکا را آتش می زنند.

    • ایرانی

      به نظر من دشمن ملت ایران نه سلطان سکه است و نه آمریکا بلکه دشمن ملت ایران مسئولین لجباز و. خودخواه است

      پاسخ ها

      • ترسو

        بيسواد و دزد و رياكار رو از قلم انداختي ، ايراني گرامي !

      • بدون نام

        احسنت به تو..اینا کاسب تحریم هستن

      • بدون نام

        و مسوولینی که از امریکا و انگلیس مأمویت دارند.

    • امير

      سلطان سكه
      جمشيد بسم الله
      خاوري
      دكل نفت
      شهران جزايري
      واقعا اين افراد از كجا ميان اينا كار دشمنه؟؟؟مقابله با اين افراد اينقد سخته؟؟؟چرا با چند تا اسم صورت مساله رو پاك ميكنيد؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلطان سکه دولت نه کس دیگه هر وقت سکه گران میشود دولت از اب گل الود ماهی میگیرد مثلا اگر سکه بشه شش ملیون دولت زود یه کمی پایین تر سکه میفروشه تا جا افته ؟ تا جیب مردم را خالی کنه ؟ اصلا سکه را باید تحریم کرد که چاپ نشه این یه جور بازیه دولته که راه انداخته قمار دولتیه مگه مسقال طلا چند ؟سکه چند مثقال یا چند گرمه طلای ۲۴ گرمی چند اگر اگه بصورت امانی باشه یا صورت دیگر ارزش پیدا میکنه؟

    • بدون نام

      دشمن مردم سلطان سکه نیست دشمن مردم کس یاکسانی است که برای سلطان سکه موقعیت ایجادمیکنندوملت هم پرچم ملت دیگری رااتش نمی زند. پرچم هویت مردم وسرزمین است فلانی چندصباحی حکومت میکند وبایدکارنامه خودش نقدشود. دشمن مامردم کسانی هستندکه ازجنس مابوده ولی درطی دودهه بانک خصوصی دارندهمان دولتیهایی که بانک هاشون باپول ملت وباسم اطرافیان است دزدی ازبیت المال فراگیرشده ومقصرهم نه سلطان سکه سلطان ارز سلطان مرغ وتخم مرغ وگوجه وهندوانه که مقصرناتوانی مسولین وتهدیدترامپه. سبوحی بشکندماستی بریزد.

    • بدون نام

      احسن برشما کاملا برحق گفتی حرف 95درصد ملت ایران به قلم اوردی...

    • بدون نام

      مردم توی عدالت در سخت شرایطی ممکن دارن زندگی میکنن متاسفانه مسولین هم گوش شنوایی ندارن و مردم فقیر را رها کردن یعنی همین الان اگر یک انسان فقیر مریض در خانه داشته باشد و پولی هم نداشته باشد نمیداند چه کار بکند واگر مجبور به دزدی شود دستگیر و زندانی میشود به قول یکی از دوستان وقتی به یک کارگر یک میلیون حقوق میدهن الان بهش میگن یا بمیر یا برو دزدی کن کی میخواهید به داد مردم برسید اگر مردم رها کنید مردم به خاطر مشکلات شدید اقتصادی به خیابان خواهند ریخت وان موقع معلوم نیست چه کسانی خود را فرشته نجات مردم معرفی خواهند کرد سکه ده هزار تومانی یعنی خیانت یا کشتن مردمه الان هر کس از این دولت حمایت کند جایگاهی در بین مر م نخواهد داشت

      پاسخ ها

      • رضا

        دوست خوبم اول به شما بگم من با حقوق یک ملیون صد و هفتاد هزار تومان دارم زندگی میکنم که یک قسط م مسکن مهر نزدیک به چهار صد تومان است اما اقتصاد یک کلاف سر در کمی ه که یک جاشو درست کنی از جای دبکه بیرون میزنه این که دولت برنامه نداره درست نیست برنامه دولت درست همین ه که ارز تا حدامکان بالا بره و وقتی دیگه جای برای بالا رفتن نداشت اون وقت اقایون دخالت میکنن و وقتی به اثبات رسید هر چند صفر که مقبول بود از پول ملی کم میکنن و شاید اینکار هم کار درستی باشه تا دلار را به زور پایین نگه بدارن

    • بدون نام

      سلطان های سکه.... آنهایی که با رانت دولتی به پول و قدرت دست پیدا کردند.... آنهایی که قالیباف پارسال بعنوان ۴درصدی نام برد. اما روزنامه شما چه کار کرد؟ مسخره کرد. توهین کرد. اتهام ناروا وارد کرد.
      ایکاش ملت فریب هجمه های وحشتناک به جریان دلسوز را نمی خورد....

    • بدون نام

      ضعف شدید دستگاه نظارتی و بازرسی علت اصلی شکل گیری فسادهای فعلی است

    • بدون نام

      همه دارند رنگ عوض می کنند....قبلا هر کی اینا رو می گفت می گرفتید می انداختیشون اوین....حالا تازه از خواب بیدار شدید دیگه دیره....

    • جعفر

      حقا که دشمن های داهلی از بیرونی خطر ناکترند. چرا که در لباس دوست هستند و قابل تشخیص نیستند و روش های انان متفاوت است بگونه ای که به جای شلیک گلوله، اقتصاد و سفره های مردم مظلوم را نشانه رفته اند. براستی حکم اینان اعدام است یا کسی که چند کلمه انتقاد میکند؟

    • بدون نام

      دشمن ما مسئولان بی غیرتن نه اون

    • بدون نام

      همش میگید دشمن دشمن دشمن ...باعث همه این مشکلات است . پس شما چیکاره اید ؟؟؟؟

    • بدون نام

      ديروز هم گفتن 2 تا صرافي از خانواده هاي قدرتمند به پتروشيمي ها رشوه دادن دلارهاشون و تو دوبي تحويل ميگيرند و قيمت بردن بالا تا بفروشند ..!!!!!

      يعني اينقدر ... كه 2 تا صراف تعيين كننده قيمت شده اند

    • علی

      واقعا و واقعا و واقعا درد کشور ما همینه.ما مردمان طمعکار و دزد و رانتخوار و هزار صفت ناپسند و وقیح دیگه که با دست خود کمر به نابودی ایران بسته ایم.ما احتیاجی به دشمن نداریم.ما خود پست ترین انسانهای دنیا هستیم که به غیر از سود شخصی فکری نداشته و بویی از انسانیت از جامعه کنونی ایران به مشام نمیرسد.چرا مرگ بر آمریکا چرا مرگ بر اسرائیل چرا مرگ بر ... باید همه فریاد بزنیم مرگ بر ما

    • بدون نام

      بسیار عالی.

    • بدون نام

      دستمریزاد ..ولی کو گوش شنوا
      برادر عزیز مسولین هم اینا را میدانن اتفاقا بهتر از همه ما ولی خوب با قصد نابودی ماانجام میدن ما فکر میکنم از روی بی تدبیریه

    • بدون نام

      به قول جناب زائری امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه چون ما خودمون همه غلطها رو کردیم و می کنیم

    • بدون نام

      این سردبیر حالش خوب نیست که هنوز دشمنی آمریکای جنایتکارو باملت ایران باورنداره متأسفم برات ...‌سرتوکردی زیربرف!!!

    • مستضعف

      حالا که چی یک عمره مردم کوچه بازار تاکید میکنم مردم کوچه و بازار نه آدمهای وصل به حاکمیت دارن گلوشون پاره میکنن که داریم به بیراه میریم, مشکلات اقتصادی داره خانواده هارو از هم میپاشونه, ولی کو گوش شنوا, همین روزنامه جمهوری اسلامی طی این همه سال چند بار سعی کرده همین موضوع بی فرهنگی اقتصادی, و منم منم گفتنهای عده ای ناسزا گو کلاش, اقتصاد و زندگی مردمو دارن به فنا میدن, تا حالا شده کیهان و روزنامه های وصل به ارگانها و حاکمیت به خودشون یک نگاه انتقادی داشته باشن و به اصلاح خودشون بپردازن, البته از کاسبان تحریم ما انتظاری نداریم

    • بدون نام

      متاسفانه دير به اين نتيجه رسيدين.با حلوا حلوا گفتن و شعار دادن كاري پيش نميره.كار بايد به عمل باشه
      نه اينكه نماينده مجلس رو صندلي نشسته داره چرت ميزنه بهد پرچم اتيش ميزنه

    • بدون نام

      کاملا با شما موافقم
      متاسفانه ایران روزبروز غرق در بی اخلاقی و فساد میشه و یه جورایی این بی اخلاقی در وجودمون نهادینه شده و هر کسی به نوعی تیشه به ریشه اسلام و کشور میزنه

    • بدون نام

      مشکلتون همین بود؟!

    • بدون نام

      یعنی اولین بار که توجمهوری اسلامی حرف حساب شنیدم. برترینها یاد بگیر

    • بدون نام

      خیلیا هستن پای بساط نشستن فکر میکنن
      از ملت بیشتر میفهمن......

    • بدون نام

      بر فرض درست گفتی الان چی مگر سلطان سکه رو نگرفتید پس امروز چرا سکه شده.۴/۵۰۰ پس الن کیه
      یعنی سلطان سکه چند تا داریم حتما معاونشه
      سلطان ارز کیه
      عزیز من اونموقع که پول چاپ میزدید و نقدینگی زیاد شد و ریختید توی بانکها باید دنبالش بودید الان همه پول دارند و موندن چکار کنند که ارزش پولشون کم نشه
      فقط همینه
      اونکسی که نرخ سپردهای بانکی رو کاهش داد نتیجش رو باید پیش بینی میکرد تا هیچکس نتونه وارد دلالی بشه و این همه مسایل درست نمیشد

    • لیلی

      الحق و الانصاف که عین واقعیت رو گفتی دقیقا همیطوره الهی شیر مادرت حلالت باشه. اما مگه اینا به خودشون میان فقط خدا حق مردم رو ازشون بگیره. چهل ساله فقط بلدن بگن مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا. واقعا چی تو این شعار بود جز بدبختی

    • بدون نام

      چرا باید شعار مرگ بر آمریکا سر بدیم در حالیکه آمریکا حدود ۲۵۰ میلیون جمعیت دارد که همه را خدا خلق کرده اگر سیاسیون دولتها باهم مشکل دارن واگر دولت آمریکا جرمی بر علیه ما مرتکب شده نیای مردم امریکا را با سیاسیون یکی کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جرم مردم آمریکا انتخاب همیچین رهبرایی که پدر دیگر ملتها
        رو در آوردن.

    • بدون نام

      دم نویسنده ایم متن گرم

    • بدون نام

      دشمن ما شمایید

    • بدون نام

      شما ها وامثال شما شعار میدید ماهمه شعارمیدهیم اگرایرانیان مثل ژاپن آلمان یک جوغیرت داشتیم ایرانی آباد.متاسفانه ایرانی کم بودنشستن روی صندلی داریم بگویند فلانی رئیس است وچنان میچسبد به صندلی حتی دستشوئی رفتن هم تقلیداز اروپا، میکنند توالت فرهنگی چونکه تا ایرانی به صندلی تکیه دهد ازیاد ببرد.کی بودبرای چی انتخاب شده .

    • امیر

      این حرفا درسته.همه این حرفا رو میزنن.اما کو گوش شنوا.با حرف راست زدن مشکل حل نمیشه.باید به فکر چاره باشیم

    • بدون نام

      ج ا

      ول
      ت خ
      ک ب
      م ف

      خیلی با نمکین همتون

    • بدون نام

      اون کارگر بدبختی که به خاطر مشکلات میاد تو خیابون میشه آشوبگر و اخلالگر و دشمن خارجی نهایتا میگیرنشون و صداشون را خفه میکنند حالا به هر طریقی.

    • بدون نام

      خاک برسراین ملت!!!!!

    • کجا

      خدا پدرت بیامرزه که حق گفتی

    • بدون نام

      تحلیل شجاعانه ، هوشمندانه، دلسوزانه و بدون حب و بغض است
      کاش تا ازین دیرتر نشده گوش شنوا باشد.

    • بدون نام

      عجب بابا اینو کی نوشته ... باریکلا نمردیم و دیدیم یکی حرف حق بزنه ... والا سالهاست که اینو میگیم دمت گرم ...

    • بدون نام

      مشکل دهن بی چاکان بی خردی است که به رای مردم در هیچ انتخاباتی تمکین نکرده اند ولی از جانب مردم حرف میزنند آقایون از توهم خارج بشین حرف مردم حرف شما نیست لطفا از جانب ۴ درصدی حرف بزنین که مثل شما فکر میکنن

    • بدون نام

      هر که از همه بیشتر دزدی میکنه از همه هم بیشتر دزد دزد میکنه

    • رضا

      کاملاً درسته یک ملت با تمدن ایران نباید به پرچم هیچ کشوری توهین کنه مگر در دین ما حدیثی نیست که می‌فرماید آن‌چه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند

    • رضا

      نباید فراموش کنیم که همه ما باید در چنین مواقعی کم مصرف کنیم و کمتر خرید کنیم ( اونها ی که میتونن خرید کنن من با حقوق زیر یک میلیون و دویست هزار که هیچ) و درست مصرف کنیم هر کدام از ما باید به حد توان خود از خانواده خود شروع کنیم به شایعات دامن نزنیم قیمت واقعی دلار به گفته تمام اقتصاد دانان زیر ده هزار تومان هر کسی به وظیفه اش در قبال ایران و ایرانی عمل کنه دیگر با وجدان اسوده بخوابه

    • بدون نام

      اقتصاد هر مملکتی که بی ثبات شود. از آدمها توش تولید میشه. اقتصاد ایران داره میره زیر صفر.با اینو اون را گرفتن درست نمی شود. اقتصاد ثبات پیدا کند. نرخ ارز تک نرخی شود. دولتی و آزاد .یک نرخ .تمام این رانتها .دزدی ها.اختلاسها. اتوماتیک حدف میشود.باعث بی ثباتی اقتصاد فقط دولت است.ربطی به امریکا هم ندارد تمام مردم کاملأ میدانند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج