۷۵۲۲۹
۴۶ نظر
۵۸۶۰
۴۶ نظر
۵۸۶۰
پ

انتقاد جدی به سریال جنجالی «شاهگوش»

قسمت دوم سریال کمدی داود میرباقری، چهارشنبه هفته گذشته به بازار آمد اما به رغم وعده های مختلف عوامل، باز هم موج ساز نشد و انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

انتقاد جدی به سریال جنجالی «شاهگوش»





روزنامه هفت صبح: قسمت دوم سریال کمدی داود میرباقری، چهارشنبه هفته گذشته به بازار آمد اما به رغم وعده های مختلف عوامل، باز هم موج ساز نشد و انتقادهای بسیاری را برانگیخت؛

بعد از اینکه قسمت اول «شاهگوش»، آنطور که باید انتظارها را از سریالی ساخته و پرداخته داوود میرباقری برآورده نکرد و با انتقادهای ریز و درشت زیادی روبرو شد، عوامل سریال، مدام تاکید می کردند که تازه از قسمت دوم به بعد رو می آید. از بازیگران گرفته تا نویسنده و روابط عمومی و سایر عوامل، متفق القول بودند که از زمان شروع فصل کلانتری، جذابترین بخش های آن آغاز می شود و روند صعودی پیش می گیرد.

چهارشنبه هفته گذشته، دومین قسمت سریال به بازار آمدت و اتفاقا بخش اعظمی از آن هم در کلانتری گذشت اما از آن اتفاق مورد نظر که همه حرفش را می زدند خبری نبود. در قسمت دوم هم انتظار مخاطبان از کمدی که امضای میرباقری روی آن است برآورده نشد و انتقادها به اوج خود رسید.

نکته قابل توجه اینجا بود که این انتقادها از سوی منتقدان صاحب نظر و متخصص سینما و تلویزیون نبود و عموما از سوی مخاطبان سریال مطرح می شد؛ آن هم مخاطبانی که از روز اول، طرفداران پر و پا قرص آن بودند و حتی صفحه «شاهگوش» در فیس بوک را هم به علایق شان اضافه کرده بودند.

در این گزارش، نظرات مثبت و منفی نسبت به چهار شخصیت اصلی، یعنی محسن تنابنده، حامد میرباقری، مرجانه گلچین و احمد مهران فر، انتقاد به کارگردانی میرباقری و موقعیت های کمدی بحث برانگیز آن را بر اساس نظرات منتشر شده از سوی مخاطبان، بررسی می کنیم.

1. داود میرباقری - این سریال تو نیست

در کنار تمام انتقادهایی که به شخصیت های مختلف سریال وارد شد، خود داود میرباقری، بیشتر از همه در تیررس انتقادها قرار دارد. از میان کامنت های منتشر شده در سایت های مختلف از جمله صفحه اصلی خود سریال در فیس بوک، کمتر نظری به چشم می خورد که «شاهگوش» را شاهکار یا حتی نزدیک به مطلوب قلمداد کرده باشد.

انتقاد جدی به سریال جنجالی «شاهگوش»

خیلی معتقدند که خود میرباقری هم آنطور که باید «شاهگوش» را جدی نگرفته و حتی یک اپسیلون هم از دقت و توانایی که سر «مختارنامه» صرف کرده برای آن نگذاشته. در یک کلام می شود گفت که به نظر اکثر کاربران «شاهگوش»، سریال میرباقری نیست: «ما از آقای میرباقری، انتظار بیشتری داشتیم؛ سریال قوی نیست.» «سریال «شاهگوش» بد نیست اما واقعا در اندازه میرباقری نبود که چنین چیزی بسازد.»، «انتقاد دارم به کارگردانی اثر که اصلا در شأن آقای میرباقری نبود که چنین چیزی بسازد.»، «انتقاد دارم به کارگردانی اثر که اصلا در شأ« آقای میرباقری نبود. فیلمنامه هم که شبیه اکثر فیلمفارسی هایی هست که ساخته شده.»، «میرباقری به ساخت سریال های کیفی مشهور بود! منتظر قسمت های بعدی هستم ولی فک نکنم چیز بهتری از آب دربیاید.»

البته برخی از مخاطبان، نظراتشان را یک مقدار جزئی تر مطرح کرده اند و مثلا نسبت به ریتم کندو انتخاب بازیگران آن گلایه دارند: «من انتقاد دارم به ریتم کند سریال، به قصه نداشتن، به بازی بد حامد میرباقری، به نقشی که به اکبر عبدی دادین و اصلا مناسبش نبود و ...»، «سکانس های سریال واقعا طولانی ان، آدم خسته می شه از دیدنشون.» البته در کنار این نظرات، تعدادی از مخاطبان هم نوشته اند که کلا میرباقری کارش را بلد است و این کارش هم مثل کارهای قبلش خوب از آب درآمده.

۲. مرجانه گلچین - تکرار مکررات

با اینکه مرجانه گلچین در دو قسمت اول، بار زیادی از وزن کمدی سریال را به دوش داشت و انتظار می رفت میرباقری، کاراکتر جدید و جذابی برایش خلق کند اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد و گلچین در نقش «گلاب»، یک بار دیگر کاراکتر کمدی همیشگی اش را تکرار کرد؛ کاراکتری که رضا عطاران سر «بزنگاه» آن را خلق کرد و از آن به بعد، به تیپ رایج گلچین در کمدی های بعدی تبدیل شد. این مسئله در همین دو قسمت اعتراض بسیاری از مخاطبان را هم برانگیخت.

برخی از مخاطبان در صفحه فیس بوک این سریال نوشته اند: «هنر کارگردان به اینه که بتونه از باتزیگش ارائه متفاوتی از نقش بگیره اگه قرار باشه تکرار نقش های قبلی باشه که چه فرقی بین کارگردانا هست؟» یا «مرجانه گلچین با اینکه عالی بازی می کنه اما تکرار مکرراته یعنی باید نویسنده ها نقشو متفاوت تر بنویسند یا مثلا کارگردان یه بازی متفاوت بگیرد.»

انتقاد جدی به سریال جنجالی «شاهگوش»

از این قبیل نظرات، در این صفحه زیاد به چشم می خورد. برخی مخاطبان هم نظر داده اند: «خیلی کلیشه ای هست شبیه نقش هایی هست که بازی کرده قبلا.» یا «متفاوت نبودند! مثل نقش های دیگشون بازی می کنن، تنوع در بازیشون ندیدم.» و همچنین «خانم گلچین دارن تکراری میشن. من خیلی دوستشون دارم ولی دوست ندارم ایوشن کلیشه ای بشن.» البته به نظر بعضی ها هم مرجانه گلچین به طور کلی بازیگر خوبی نیست اما اینجا آنطور که انتظار می رفت بازی خوبی ارائه نداده: «بازیش که کلا خوبه ولی اینجا اون طور نه.»

۳. محسن تنابنده - یک آن و دیگر هیچ

گریم جالب «شب نما» و تقلیدش از خواننده لس آنجلسی با بازی محسن تنابنده، یکی از اتفاق های مهم «شاهگوش» بود و نقش بسیار مهمی روی جذب مخاطبان داشت و تا مدت ها سریال روی موج او سوار بود. اصلا خیلی هات فقط به خاطر همین یک کاراکتر، سراغ خرید آن رفتند. برخلاف انتظار اما اوج جذابیت این نقش، همان سکانس اول بود و با وجود بازی خوب تنابنده، نتوانست جذابیتش را ادامه دهد. با اینحال اما نقش «شب نما»، تنها نقشی بود که با انتقاد زیادی از سوی مخاطبان روبرو نشد. بیشتر مخاطبان در نظراتشان گفته بودند که گریم تنابنده، عامل اصلی موفقیت اوست اما با اینحال، تقلید از کیک خواننده مشهور، چندان هم کم حاشیه نبود.

برخی مخاطبان از این تقلید، شدیدا گلایه داشتند: «محسن تنابنده از جمله بازیگرانی ست که در هر نقشی ظاهر شود به بهترین وجه ممکن آن را ایفا می کند ولی در نقش شب نما متاسفانه اینگونه نبود. تقلید از یک خواننده واقعا کار درستی نبود واقعا متاسفم.»

انتقاد جدی به سریال جنجالی «شاهگوش»

غیر از قضیه تقلید از خواننده معروف، سایر نظرات به نسبت مثبت بودند: «در مورد جایگاه این نقش تو داستان الان نمی توان قضاوت کرد ولی اگر بنا رو روی بازی آقای تنابنده بگذاریم ایشون خیلی خوب بازی کردند.»، «از اول هم می شد حدس زد که تنابنده عالی بازی می کنه فقط زیاد خوب نتوانسته موقع خوندن آهنگ ها صداشو شبیه آن خواننده بکنه. با اینحال به نظرم بهترینه»، «من که فقط به خاطر تنابنده نگاه می کنم سریال رو...»

۴. احمد مهران فر - کم حاشیه و کم انتقاد

احمد مهران فر، یکی از شخصیت های کم حاشیه سریال است. البته نه اینکه نقشش خیلی مورد توجه قرار گرفته باشد نه! اما به نسبت سایرین، انتقاد کمتری به بازی او وارد شده. البته خیلی ها هم نوشته بودند که مهران فر و تنابنده، وزنه اصلی سریال میرباقری هستند و اصلا به خاطر حضور آنها بوده که تصمیم به تماشای آن گرفته اند و اگر بازی آنها در سریال تمام شود، قید خریدش را می زنند.

از طرف دیگر در نظرسنجی صفحه اختصاصی این سریال در فیس بوک هم بیشتر مخاطبان، مهران فر را بهترین دانسته اند و به بازی با او اندکی اختلاف نسبت به محسن تنابنده، رأی مثبت داده اند. با این حال همه روی این نکته اتفاق نظر دارند که این کارکتر توسط میرباقری شکل نگرفته و مهران فر، کارکتر «ارسطو» را در این سریال تکرار کرده.

انتقاد جدی به سریال جنجالی «شاهگوش»

بیشتر مخاطبان معتقدند که میرباقری شخصیت ارسطو را عینان از داخل «پایتخت» دوربر کرده و گذاشته وسط «شاهگوش» حالا با یک مقدار بالا و پایین: «شخصیت صولت بیش از حد اغراق شده. ارسطو بهتر بود.»، «مهران فر و تنابنده نبودن عمرا سریال رو نمی خریدم». علاوه بر مهران فر، طناز طباطبایی هم از آن دست بازیگرانی است که انتقاد چندانی به شخصیتش در «شاهگوش» نشده غیر از اینکه بعضی ها نوشته اند آنطور که باید کار را جدی نگرفته و به نسبت سایر نقش ها، برایش وقت نگذاشته. نکته قابل توجه اینجاست که درباره نقش فرهاد اصلانی هم تا الان، انتقاد خاصی صورت نگرفته و بیشتر نظرها مثبت بود.

۵. حامد میرباقری - نقطه ضعف سریال

بازی ضعیف حامد میرباقری در همین دو قسمت اول باعث شد تا بخش عمدهای از انتقادها به سمت او برود و بعضا دیگر ضعف های سریال چندان به چشم نیاید. اگر به بخش نظرسنجی سایت ها یا صفحه اختصاصی این سریال در فیس بودک سر بزنید، با حجم وسیعی از انتقادات و نظرات روبرو می شویئد که بیشتر از دو سومشان، بازیگر نقش امیرعلی را نشانه گرفته اند. این انتقادها تا جایی پیش رفته که بخش قابل توجهی از مخاطبان، کارگردان سریال را به دلیل انتخاب پسرش برای بازی در نقش اصلی به شدت سرزنش کرده اند: «یکی نیست به آقای میرباقری بگه چرا با این کارا خودتو بدنام می کنید؟! آخه مگه می شه بازیگر و هنرو به پسرتون تزریق کنید؟ واقعا متاسفم براتون آقای میرباقری».

انتقاد جدی به سریال جنجالی «شاهگوش»

یکی دیگر از معترضان نوشته: «حامد میرباقری چرا این نقش رو بازی کرد؟ چون پسر داود میرباقری هست؟ توی بخش خصوصی هم آیا پارتی بازی رواج داترته؟ خب بابا جان این بچه هنرپیشه نمی شه مگه زوره؟»

برخی مخاطبان هم پیشنهاد داده اند که حامد میرباقری برود و به طور آکادمیک یاد بگیرد: «اصلا بلد نیست بازی بکنه، پیشنهاد می کنم بازیگری رو به طور آکادمیک یاد بگیره» یا «خیلی مصنوعی و خشک بازی می کرد و اصلا نمی شد روش اسم بازیگر گذاشت.» البته آنطور که پیداست از قسمت سوم به بعد و تمرکز قصه روی اتفاق های درون کلانتری، نقش حامد میرباقری کمرنگ تر می شود. البته قطعا این نظرات منفی فراوان هم در کمتر شدن نقش این بازیگر کم تاثیر نیست.

۶. شاهگوش - مخلوطی از کمدی های دیگران

جدای از انتقادهای مختلفی که به «شاهگوش» وارد شده، سریال کمدی میرباقری را می شود پازلی دانست متشکل از قطعات کارهای کمدی دیگران. بخش های کلانتری که به تعبیر خیلی ها قدرتمندترین بخش هاست و خود عوامل هم وزن بیشتری برای آنها قائلند را می توان نمونه ای کاملا اقتباسی از صحنه های «مومیایی ۳» محمدرضا هنرمند دانست. تمام موقعیت های کمدی که میرباقری در این بخش خلق کرده، نمونه جذابترشان در کار هنرمند دیده می شد. همانطور که ماشین اختراعی طناز طباطبایی در قسمت اول، به تعبی ریکی از مخاطبان سایت کافه سینما، آدم را یاد فیلم «دیگه چه خبر» تهمینه میلانی می اندازد؛ موقعیت های کمدی که شاید در آن ایام به دلیل مقتضیات زمان ساختشان، جذاب به نظر می رسید اما الان در دهه ۹۰، چندان جواب نمی دهد.

انتقاد جدی به سریال جنجالی «شاهگوش»

باز هم به نوشته یکی دیگر از کاربران، می شود گفت که «دوره اینجور فانتزی بازیا خیلی وقته که تموم شده.» اگر فارغ از تمام انتقادهای چند وقت اخیر، «شاهگوش» را فقط و فقط با خودش مقایسه کنیم و از تمام حواشی آن فاکتور بگیریم، می توانیم بگوییم که اگر میرباقری آن را در زمان «آدم برفی» و دهه هفتاد می ساخت، شاید نمونه قابل توجهی از آب درمی آمد.

با استناد به بسیاری از نظرات منتشر شده در سایت های مختلف می توان اینطور ارزیابی کرد که «شاهگوش» برای بیشتر مخاطبان، حکم یک علامت سوال بزرگ را دارد؛ علامت سوالی پشت این جمله معروف که: «آقای میرباقری چرا بعد از پروژه قدرتمند «مختارنامه»، سراغ کمدی «شاهگوش» رفتی؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی من شاهگوش رو دوست دارم ومی خرم خیلی بهتر از سریال قهوه تلخ و حتی قلب یخیه که آخر هیچکدومشم نفهمیدیم خدا کنه ایشون سریالو نصفه ول نکنن

      پاسخ ها

      • امید

        بعضی نقشا خوبه ولی بعضیاش واقعا آبکیه، مث نقش اکبر عبدی، تنابنده و گلچین که واقعا شل و ناپخته تعریف شدن.
        کاش روی فیلمنامه بیشتر کار می شد. فقط جلو دوربین جوک گفتن و ادا درآوردن نشد فیلم طنز که!!

    • نورپوری

      چرا یک سریال تاریخی رو با یک سریال طنز مقایسه میکنین.باید با آدم برفی مقایسه شود
      ازطرفی جای قیچی ممیزی رو ندیدد....

    • بدون نام

      خب خود بنده خدا میرباقری گفته که برای استراحت کاری این سریال رو دارم می سازم. تو مصاحبه های پیش تولیدش بود فکر کنم

    • ايران

      من اين سريالو ديدم. خيلي هم خوشم اومد. قسمت دومشو 3 بار ديدم از سريالاي كليشه اي مهران مديري بهتر بود. بيخودي جوسازي نكنيد...

    • نسيم

      با سلام
      من براي آقاي ميرباقري احترام زيادي قائلم و اكثر كارهاشون رو هم ديدم. اما براي آقاي مديري هم احترام زيادي قائلم .ايشون هم بسيار توانمند و باهوش هستند اگر دستشون اندازه خيلي هاي ديگر باز باشه. اما در كنار اين كارگردانهاي بزرگ از هجوهاي بي محتوايي كه اخيراً باب شده بسيار متنفرم و تعجب ميكنم كه بعضي ها چطوري وقتشون رو صرف اين اراجيف ميكنند. دوستان خواهش ميكنم هر فيلم و سريالي رو كه به خوردمون ميدن نبينيم . هر فيلمي ارزش وقت باارزش ما رو نداره.

    • سهند

      منم از میرباقری یه توقع دیگه داشتم اخه سریال امام علی رو ایشون ساخته پس انتظار یه ساختار محکم تر میره از ایشون

    • لیموترش

      قسمت اول سریالو دوبار دیدم خیلی قشنگه از سریال طنز انتظار چی دارید خلق صحنه های حماسی
      با امکانات و ممیزیهایی که دارند سریال خوبی ساحتند

    • بدون نام

      چرا صدای اکبر عبدی اینطوریه ؟
      اگه عادی بود نمیشد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مُرد که همون اول کار دیگه صداشو چیکار داری

    • کریم کورانی

      نه
      نمیشه
      هر کاری میکنم نمیشه
      یعنی دلم نمیاد
      اصلا نمیتونم
      واقعا حیفه که یه ساعت وقت بذاریم و قسمت دوم رو هم ببینیم.

    • Shirin

      به نظر من اين سريال واقعا قشنگه و اينكه نبايد با سريال مختار مقايسه بشه چون كاملا متفاوت هستن
      از قسمت دوم به بعد هم واقعا بهتر شد مخصوصا نقش صولت !
      اميدوارم مثل سريال هاي ديگه توي يه قسمت سر و ته سريال رو هم نيارن.

    • رجبزاده

      سید داوود میم و شرکاء!
      من خانواده آقای میرباقری را نمیشناسم اما غیر از خود داوود میرباقری بعنوان کارگردان نامهای الهه میرباقری (نویسنده)
      حامد میرباقری (بازیگر ـ دستیار اول کاگردان)
      ایمان میرباقری (دستیار تولید)
      الهام میرباقری (دستیار طراح صحنه)
      در تیتراژ سریال به چشم میخورد. در مورد خود آقای میرباقری نظر نمیدم (نه اینکه نظر ندارم) اما بعید میدونم سایر خانواده محترم ایشان همگی در هنر هفتم واجد استعداد و توانایی لازم برای کار در یک پروژه سینمایی باشند. آقای میرباقری پس از سالها قرق کردن سریالهای تلویزیون به نام خودشان تحت عنوان پر طمطراق مناسبتی حالا به همراه همه اعضای خانواده به بازار آزاد یورش آورده تا هنر ناب خود را در آنجا نیز عرضه کنند.
      البته ما که بخیل نیستیم همانطور که تا حالا نبودیم اما بیچاره مردم ایران که باید نسل اندر نسل بکشند.

    • آزاد

      1-این سریال نتوانسته تکلیف خودش را با مخاطبانش روشن کند.

      2- بیشتر نما ها با بی نظمی و شلختگی و بداهه گویی بازیگران جلوی دوربین گرفته شده و تماما دست بازیگران باز گذاشته شده است.

      3-ارائه تیپ های کلیشه ای از مرجانه گلچین و سیروس گرجستانی و تکرار شخصیت ( ارسطو) توسط توسط مهرانفر در سریال بی مزه پایتخت و ارائه همان تیپ عاشق پیشگی و با همان لحن و گفتار از وی

      4-عدم ارائه حتی یک شخصیتی که مخاطبان بتوانند با آن رابطه سمپاتیک برقرار کرده و آنرا درک کنند

      5-هیچ وقت از ابی خوشم نیامده ولی به استهزا گرفتن این خواننده و رواج و مثبت نشان دادن شخصیت های لمپنی همچون رضا سوسکی و دیگر بازداشتی های کلانتری که انگار قرار است تمام فیلم های کیمیایی و فریدون گُله را برایمان بازخوانی کنند! آن هم به صورت مشمئز کننده و با استفاده از اشعار و حرکات داش مشتی گری و لات بازی...

      6-آقای میر باقری شما انگار هیچ گونه شناختی از جامعه امروز ایران نداشته و حتی از اخبار نیز مطلع نیستید!؟ به اعتراف خود وزیر ارشاد بیش از 70 درصد خوانواده های ایرانی از برنامه های ماهواره ای استفاده کرده و بدان درسترسی دارند زیرا از این پند و اندرزهای آبکی و بسته بندی شده و لودگی هایی که به جای طنز به خوردشان می دهند بیزار هستند و به همین دلیل است که هنوز هم به آهنگ های ابی گوش می دهند و هم سریال حریم شیطان‌ ( سلطان) را تماشا کرده و نظاره گر خانم بازی های سلطان سلیمان می شوند. زیرا دست کم این افراد داعیه نجابت و دغدغه فرهنگ ندارند و شعار نمی دهند!

      7- و در آخر جناب میر باقری تولیدات سینمایی را تبدیل به شغل خانوادگی کرده و زمانی که به تیتراژ نگاه می کنیم شاهد اسامی داود میرباقری، حامد میرباقری، الهام میرباقری، ایمان میر باقری و دیگران که از منسوبان شما هستند می شویم که نشان از ناپختگی و حرفه ای عمل نکردن شما است و این دقیقا کاری است که سالها خانواده داودنژاد با سینمای این مملکت کرد.
      8- و در آخر بهتر بود مشاور هنری دیگری به جای رسول نجفیان که تنها کار و هنرش که تا به حال انجام داده شعر خوانی عرفانی و یا تکرار همان مویه ( میرن آدم ها ) است ، استفاده می کردید.

    • اميد

      بيبيبي

    • الهام

      به نظر من که سریال بسیار قشنگیه نقشا خیلی به بازیگرا میاد خیلی هم طنز قوی داره و جالبه یه کم نقدا غیرمنصفانه نیست؟

    • فروغ

      با احترام زیادی که به آقای میر باقری دارم. ولی خوداییش یه انتظار دیگه ای از سریال داشتم. خیلی از دیالوگ ها اظافی و خسته کننده هستن. کلآ ریتم فیلم خیلی خسته کننده است. بازی ها هم که به غیر از آقای طنابنده ظعیفه.

    • mafi3

      سلام با تشکر از عوامل سریال شاهگوش . به نظرم خیلی سریال قشنگیه .الان که این نظرو میذارم تا قسمت هشتم به بازار اومده واقعا سریال خوبیه اون هم تو زمانی که همه سریالا غم و غصه شده . بی انصاف نباشید دوستان

    • فریناز1989

      سلام
      اتفاقا به نظر من بازی بازیگران بد نیست من که به شخصه فیلمو جدا از موضوعش به خاطر بازی آقای حامد میرباقری می بینم اینکه ایشون پدرش کارگردان فیلمه دلیل نمیشه به بازیش ایراد بگیریم...
      به نظر منکه این سریال خیلی از این طنزای آبکی بهتره و از همین جا به همه عوامل فیلم خسته نباشید میگم

    • مهدی علی نیا

      واقعا عالیه مثل سریال پایتخت جذب کننده ست از کارگردان محترم وبازیگران ماهر این سریال واقعا ممنونم

    • هومن

      با خرید سی دی شما وارد یک بازی سود آور برای همراه اول و ایرانسل ممیشیم! این نفس کار شمار رو پایین میاره. من حساب کردم که با ارسال 200 پیامک 74 تومانی می تونم توی قره کشی شما شرکت کنم که به معنی 14800 تومان است که با این پول میتونم 4 نسخه سریالهای رسانه ای را مثل شاهگوش بخرم. این بازی شرکتهای تلفن همراه دیگه چیه که همه خودشون و کارشون رو خراب میکنن!!!!!!!!!!!!

    • صادق

      واقعافیلم قشنگی منم خیلی دوسش دارم د

      پاسخ ها

      • محمد

        دوست عزیز شاهگوش "سریال" است نه فیلم

      • فردین

        اقای نکته بین کجات میسوزه واقعا ب قول شما سریال خوبی

    • مصی دانلود

      چرا فیلم امام علی رو با این فیلم مقایسه می کنید.
      بابا ساختار و فضای اون فیلم کجا و این فیلم کجا؟
      سلیقه های مخاطبان اون سریال در اون زمان پخش کجا و این زمان کجا.
      اصلا منتقد باید نقاط قوت و ضعف یک مجموعه رو باهم بیان کنه
      اینکه پشت نظرات افرادی که در فیس بوک حالا یه نظری به عنوان عوام الناس دادند پنهان بشه و از اون نظرات استفاده کنه که نقد نمیشه گفت.
      بازیگری پسر میرباقری هم به نظرم خوبه
      چون این نقش باید خشک و بی روح بازی بشه
      مطمئن هستم استاد میرباقری از پسرشون به عمد این نقش رو داده تا بتونه به خوبی نقش از آب در بیاد

      پاسخ ها

      • ابراهیم

        داداش نظرات بالا رو بخون دیگه میگن شاهگوش سریال نه فیلم تو میگی امام علی هم فیلم بود:))

      • فردین

        داداش یه کم اطلاعادتو ببر بالا بعد انتقاد کن

    • abi

      بازی بازیگرا ضعیف و خیلی نزدیک به لودگی . فیلم نامه ضعیف و بدون برنامه ریزی شده . نقش های کلیشه ای و خسته کننده . کارگردانی دیمی و اتفاقی . پارتی بزی . سکانس های ناپخته مشمئز کننده . موضوع کلیشه ای . بازی ضعیف بازیگران . بازی های فی البداهه ی بازیگران . همه و همه این سریال رو به یک اثر بسیار ضعیف بدل کرده که ارزش دیدن نداره

    • الياس

      آقاي مير باقري كه سازنده سريال هاي ديني و مذهبي هستند خيلي خيلي بد است كه اين چنين سريال هاي بي محتوا و تبليغ بي ديني را بسازيد ، اين سريال واقعا بد محتواست و اميدوارم روزي اين گونه فيلم ها و سريال ها به پايان برسند.

    • بدون نام

      سلام. این سریال را بنده جهت مسخره بودنش تماشا می کنم، نه خلاقیت های ویژه.
      خلاقیت ها به تنهایی مهم نیستند، بلکه «ویژه بودن» آنها مهم است، و «مهم بودن» را مردم تعیین می کنند، اما که می گوید که «مردم» همگی که دانا هستند؟ «دانایی» تعریفی خاص ندارد اما اصولی برای چیزها تعریف شده است.

      جدا از ضعف های بسیار این فیلم، چیزی که تاکنون مرا به شدت آزرده است، بالا بودن صدای موسیقی متن فیلم نسبت به دیالوگ بازیگران فیلم است. تاکنون (تا قسمت ۶) که اینطور بوده است، اُمیدوارم در قسمت های بعدی رفع بشود.

      با تشکر از مطلب.

      پاسخ ها

      • محمد

        این همه نقد کردید اما نفهمیدید شاهگوش "سریال" است نه فیلم !

    • بدون نام

      اگر سرخی و خنجری نبودند یه قسمتم نمی دیدم

    • خوب

      پسر میباقری مثل الافها میچرخه تو فیلم و بی معنی هر دیالوگی دوست داره رو میگه به لطف پدرش

    • بدون نام

      دوستان دیگه انقد بی انصاف نباشین......
      یعنی میخواید بگید اگه پدر خودتون کارگردان یا...بود شما ازش انتظار حمایت نداشتین.....؟
      این سریال هم نقطه قوت داره هم نقطه ضعف....
      نقطه ضعفش"بازی خسته کننده ی افراد تو زندان و لات بازی مسخرشون"هست....
      و نقطه قوتش"وجود بازیگرای دوست داشتنی و بازی عالی اقای اصلانی و از همه مهم تر بازگو کردن مسایلی هست که متاسفانه توی جامعه داره اتفاق میفته"...
      به نظر من این سریال از لحاظ محتوایی سریال خیلی خوبیه....
      اگه ما مردم ایران به جای حسادت و انتقادای بی مورد و الکی از همدیگه حمایت میکردیم و هوای همو داشتیم قطعا توی هر زمینه ای بهترین جایگاه رو داشتیم.....

    • احمد ثنایی

      یه سوال دارم از آقای میرباقری که هدفشون از ساختن چنین فیلمی چه بوده؟ اصلا ژانر فیلم چیه ؟ کمدی اجتماعیه ...یعنی :میر باقری که احترام زیادی براشون قايلم میخواد فیلم متفاوتی از خودش به جا بذاره. میخواد بگه من در هر زمینه ای استادم ..میخواد به مهران مدیری چیو اثبات کنه که من از اون طنازترم...... درباره نقدفیلم ایشون چی بگم از نظر داستان که تعریفی نداره انگار کپی برداری از فیلم وسریال کمان( Arrow )به کارگردانیJohn Behring , Guy Norman Bee که الیور کویین یه دفترچه ای داره وهرکس داخل این دفترچه است گناهکاره وباید کشته بشه.
      .... وبهترین نکته که فیلم وزیبا کرده بازی خوب بهترین بازیگران سینما وتلویزیون مخصوصا هنرنمایی محسن تنابنده است که سریال رو زیبا کرده....... از کارگردانی با این همه وقار هنری که این همه کارهای شایسته ای رو ساخته مثل سریال امام علی (علیه السلام)( که دراین سریال شاهگوش فقط یک تابلو وحدیثی از مولا گذاشتند که تنها نکته مثبتی که در این سریال هست که ان شالله بدون غرضه ) وسریال مختارنامه که از نظرکیفیت در حد هالیوودیه و..... بعیده چنین سریال ضعیفی بسازن.....با اجازتون بیشتر بگم.......تو قسمت دهم یا یازدم که توهم رضا رویگری رو در قالب جلوه های ویژه کوسه ای که از پوتین بیرون میاد رو دیدید خیلی زیبا وکولاک بود که تو فیلمهای هالیوودی زیاد دیدیم تو سریال مختارنامه هم از این صحنه ها دیده بودیم تو سکانس خواب مختار..... سوال دارم که برای چنین سریال ضعیفی این سکانسها نیازه؟ گفتم ژانر فیلم مشخص نیست اجتماعی طنز تخیلی .. میخواد چیو اثبات کنه آقای میرباقری که میتونه ....آره میتونه تو سریال های قبلی نشون داده واینجا اصلا نیاز نبود.
      کته بعدی در هنرمندی محسن تنابنده شکی نیست تو سریالها وفیلمهای دیگشون اینرو به اثبات رسوندند وتو این سریال که هر نقشی رو بازی کردند واقعا خیلی زیبا واستادانه هنرمندی کردند واقعا درهمون نقش انگار که سالیان زیادی است زندگی کرده وخودش بوده... اما سوال دارم که چرا خواننده ای که دیگه رو زبونها نیست رو دوباره زنده میکنید هدفشون چیه میخوان بگن خیلی جسارت داره...و اینکه شخصی که در نقش ابی بوده رو گذاشته در نقش یک روحانی عالم ... اصلا این کار درست نبود بازهم میگم قصدشون وهدفشون چی بود..
      از نظر اخلاقی و حجاب نیز که دیگه سرآمد بود قصدشون چیه ...من که فیلم رو نگاه کردم یاد فیلمهای دهه هفتاد افتادم جالب تر از این بعضی از سکانسها هم با فیلم فارسی قبل از انقلاب هم میشه مقایسه کرد متاسفانه...هدفشون چی بود میخواد به همه گیر بده کسی از مسیولین هست که دیگه پژوی سبز لجنی داشته باشه ... من ازشون انتظار دارم به خاطر ساختن این سریال از مردم معذرت خواهی کنه .. حرفها ونقدهای زیادی هست که الان جای گفتن نیست که با دیدار ایشون براشون بازگو میکنم.......با تشکر ومعذرت خواهی این نقاد کوچیک رو پیشاپیش بپذیرید..اما آخر هم هدفشون متوجه نشدم؟

    • فردین

      سلام من این سریال دیدم خیلی هم عالی مدتها بود که همه ب همچین سریالی نیاز داشتیم و درمورد پسر میر باقری باور کنید با گویشی که ایشون داره بسیار هم برازنده این نقشه حالا چون پسر کارگردانه بده نه داداشم اتفاقا از خیلی سوپر استارا هم برتره دمتون گرم

    • ALIREZA AAA

      سلام نام اون خواننده ای که وسط قسمت 24 شاهگوش خونده رو می خوام.

    • بدون نام

      سلام و احترام....اقای ثنایی........به نظر من هدفشون سرگرمی مردم و نشون دادن اتفاقاتی هست که تو جامعه داره اتفاق میفته.........و فک کنم پروژه سبز لجنی بهونه ای بوده تازندگی بعضی از مسئولین زیر ذره بین برده بشه......و اینکه داستان فیلم کپی نشده و شاید از اون داستان الهام گرفتن....اگه کپی بود که دست شاهگوشم یه دفترچه میدادنو بقیه ماجرا......

    • ساناز

      واقعا مسخره بود ما پولی رو بابت این سریال دادیم راضی نیستیم خیلی مسخره تموم شد

    • بدون نام

      حیف پولی که به کیسه شما ریختیم .خداحافظی با خرید فیلها و سریالهای ایرانی پخش خانگی

    • سام

      سلام به همگی، آقا واقعا برای هر چه فیلم ایرانی متاسفم، من یکی دیگه هیچ توقعی از فیلم های ایرانی ندارم. هرکه دوست داره حرفمو بگه :لایک

    • احسان

      والا نمیدونم چی بگم از ایرانی و ایرانی بودم شرم دارم این سریال من رو تا بالای اسمون برد بعد در یک ثانیه با مخ کوبند زمین خدا رو شکر 100 هزار تومن پول ندادم همه رو دانلود کردم که کاش دستم میشکست دانلودش نمی کردم این سریال یه عالمه داستان کوتاه ناقص داشت هیچکدوم به اخر نرسید حتی کشته شدن اکبر عبدی!!!!!
      اما اگه با دید مثبت بهش نگاه کنی بدبختی ها ی زندگی رو حتی شده واسه نیم ساعت از یادمون برد و کمی خندیدیم چه میشه کرد!!! هیچی!

    • ادریس

      سریال عالی بود ولی معلوم نشد خنجعلی کجارفت دیگه پیداش نشد

    • نوید

      سریال واقعا عالی هست و بازی حامد میر باقری معقول و منطقی هست. شما باید سریال رو در حد یک سریال طنز ببینید. مگه قرار بره اسکار . اصلا این کار باید با کارهای طنز مقایسه بشه نه با مختار و امام علی. یعنی کارگردان استادی مانند میرباقری اندازه ماها نمیفهمه. کافیه قدری منصف باشیم. طرف سه هزار تومن داده انتظار داره شاهکار بازیگری در حد مارلون براندو ببینه

    • محمد

      سريال بسيار طنز و زيبايي بود .خندوندن ادما كار سادهاي نيست .

    • تهی

      مزخرف.اخرش چی شد.کی کیرو کشت نفهمیدیم.اینا اکی مثلا اینا فیلمای مبهم ذرس میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج