۷۵۲۳۱
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش کاخ سفید به تظاهرات روز ۱۳ آبان

آمریکا به بی‌اعتمادی عمیق بین تهران و واشنگتن اذعان داشت، ولی تعهد آمریکا به مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی ایران را تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: آمریکا به بی‌اعتمادی عمیق بین تهران و واشنگتن اذعان داشت، ولی تعهد آمریکا به مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی ایران را تاکید کرد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری هفتگی گفت: تاریخچه بی‌اعتمادی بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران عمیق است و یک شبه پاک نخواهد شد.

وی گفت: اما آن‌چه ما اکنون در حال انجام آن هستیم ربطی به اعتماد ندارد. ما درگیر مذاکرات جدی و اساسی شده‌ایم که با این احتمال همراه است که بتوانیم جلوی پیشرفت برنامه هسته‌یی ایران را بگیریم، شفافیت بیشتری در زمینه فعالیت‌های هسته‌یی آن‌ها به دست آوریم و درباره یک راه‌حل دراز مدت و جامع که نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌یی ایران را رفع کند، مذاکره کنیم.

ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اکتبر در ژنو با یکدیگر گفت‌وگو کردند و توافق کردند که در تاریخ ۷ و ۸ نوامبر مجددا تشکیل جلسه دهند.

به گزارش روزنامه هیل، دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا علاوه بر آن روز دوشنبه سوزانده شدن پرچم‌های آمریکا در ایران و فریاد‌های «مرگ بر آمریکا» در سالگرد اشغال سفارت پیشین آمریکا در تهران را کم اهمیت جلوه داد و مدعی شد که «اکثریت» مردم ایران خواستار روابط بهتر با آمریکا هستند.

این در حالی است که در روز سیزدهم آبان امسال حضور پرشور مردمی که در سراسر ایران شعار مرگ بر آمریکا سر دادند، نمایان بود.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: ما معتقدیم که اکثریت مردم ایران یک رابطه بهتر با غرب را ترجیح می‌دهند و خواستار مزایای آن رابطه بهتر با غرب از جمله مزایای اقتصادی بازگشت مجدد به جامعه بین‌المللی هستند.

کارنی افزود: من فکر می‌کنم این چیزی است که انتخابات به ما گفت که تا حدودی به این تحولات و احتمال تحقق این دستاورد منجر شد. ما به تمرکز روی مذاکرات اساسی برای تحقق اهداف سیاسی که به دنبال آن هستیم ادامه خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این در حالی است که در روز سیزدهم آبان امسال حضور پرشور مردمی که در سراسر ایران شعار مرگ بر آمریکا سر دادند، نمایان بود.( آخ احمق 75 ميليون آدم تو خيابون بود )

    • بدون نام

      درود بر صلح. سلام بر امریکا.
      با این شعارها و سوزاندنها به جایی نمیرسیم. همانطور که بعد 32 سال نرسیده ایم.

      پاسخ ها

      • يه دوست

        بخدا كه راست گفتي ولي كو گوش شنوا واقعا نميدونم از اين مرگ گفتنها بعضيها چه سودي عايدشون ميشه!

      • بدون نام

        اگر کمی با دقت به دور و برت نگاه کنی می بینی بعضی ها چی بودن و الان چی شدن می فهمی که چه سودی عایدشون شده به قیمت بدبخت کردن ملت

    • خودم

      تمام مطالب کاملا درست بود

    • سید

      ادمای واقع گرا

    • babak

      دیشب هم یکی ازمقامات کاخ سفید در شبکه بی بی سی حرف میزد و دیپلماسی ایران رو به دوبخش تقسیم کرد اول دیپلماسی عمومی که شامل مردم و گروهها شده و راهپیمایی دیروز نشان از همین بخش داره و دوم دیپلماسی دولتی و حکومتی ، و اینو اذعان داشت که دیپلماسی عمومی ایران برای ما اهمیت نداره و برای ما حرف مسئولان و تیم مذاکره کننده و دولت مهمه ، حالا که اونا اینو میگن چرا الکی مردم خودشونو خسته می کنن کلی پول پای تابلوها و پارچه ها و بنرها میدن و هزینه می کنن، سی وچهارساله شاهد این راهپیمایی ها بودیم مگه فرقی هم کرده؟

    • بدون نام

      دقیقا ما خواستار مزایای رابطه بهتر با غرب از جمله مزایای اقتصادی بازگشت مجدد به جامعه بین‌المللی هستیم

      پاسخ ها

      • محمد

        برات متاسفم ... ما می تونیم روابط سازنده و بدون گرگ با امریکا داشته باشیم ولی هیچ وقت نیاز به تایید اقتصادی از سوی امریکا نداریم ...

    • بدون نام

      کم اهمیت جلوه داد و مدعی شد که «اکثریت» مردم ایران خواستار روابط بهتر با آمریکا هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج