۷۵۲۳۲۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

ستاره‌های نامرئی پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها این فصل نیاز به بازیکنانی در لیست‌شان نیاز پیدا کرده‌اند، که با مشکل بزرگ عدم هماهنگی و عدم اعتماد به نفس روبرو هستند.

وبسایت نود: در لیگ برتر ایران که جوانگرایی مشتریان زیادی ندارد و بیشتر مربیان لیگ بازیکنان با تجربه را میلیاردی معامله می‌کنند استفاده از بازیکنان جوان یک راه جانشین است. زمانی که بازیکنی کم باشد یا مصدوم باشد یا نباشد، مربیان نگاهی به لیست جوانانشان انداخته و اندک فرصتی به آن‌ها می‌دهند.

مثل اتفاقی که برای استقلال این فصل افتاد. وقتی جپاروف سی و اندی‌ساله و تیام چند میلیاردی نیامدند و چند بازیکن هم جدا شدند فرصت به امثال سجاد آقایی و اللهیار صیادمنش رسید تا پیراهن استقلال را برتن کنند.

در این میان اما تیمی مانند پرسپولیس شاید حتی از این راه جانشین هم محروم باشد. برانکو در سال‌های حضور در پرسپولیس هیچ علاقه‌ای به استفاده از بازیکنان جوان و ناشناخته تیمش نداشته است. اگرچه هر سال سه یا چهار بازیکن از تیم پایه قرمزها یا تیم های پایه دیگر به تیم او اضافه می‌شدند اما یا بی‌سروصدا و بدون این که حتی نام آنها شنیده شود جدا می‌شدند و یا برای فصل بعدی به نیمکت منتقل می‌شدند. همین مساله باعث شده تا پرسپولیس حتی نتواند مانند استقلال جای خالی‌هایش را با جوانانش پر کند.

پرسپولیس در حال حاضر فقط ۱۴ بازیکن شناخته شده دارد. یازده بازیکن درون زمین و یک دروازه‌بان ذخیره و دو بازیکن روی نیمکت. یعنی یک بازیکن کمتر از چهارده بازیکن مورد نیاز در یک بازی. البته این شرایط مربوط به روزهایی است که نه کسی مصدوم شود و نه محروم که اگر این اتفاق بیفتد مشکل به چیدن ترکیب اصلی هم خواهد رسید.

اما عصای دست پرسپولیس در این روزهای سخت و عجیب چه کسانی قرار است باشند؟ بازیکنانی که خیلی‌ها از آنها حتی نامشان شنیده نشده و یا اگر مانند علوان‌زاده و آدام همتی اسم‌شان به گوش هواداران آشناست، جو زمین و ورزشگاه و هوادار برای خودشان کاملا ناآشناست.

ستاره‌های نامرئی پرسپولیس

شاهین عباسیان: آلترناتیوی برای ماهینی در دفاع راست است. ۲۱ ساله که از تیم‌های پایه فولاد آمده و سابقه بازی در تیم ملی نوجوانان و جوانان را در کارنامه‌اش دارد و با تیم ملی جوانان به مرحله نهایی قهرمانی جوانان آسیا هم صعود کرد.

آدام همتی: شناخته‌شده‌ترین بازیکن جوان پرسپولیس که البته این شناخت ارتباطی به بازی و کارنامه‌اش ندارد و بیشتر به دلیل نسبت خانوادگی‌اش با سعید راد و حاشیه‌های پیوستنش به پرسپولیس است. پست او هافبک است اما شاید کمتر کسی بداند که هافبک هجومی، راست یا چپ.

محمدامین اسدی: او هم بیشتر به واسطه مدل موهایش معروف است. فلینی پرسپولیسی‌ها مهاجم است و از پیکان به پرسپولیس آمده. بازیکنی که البته اگر می‌دانست قرا راست مشتری دائم نیمکت و سکوهای پرسپولیس باشد شاید برای گرفتن رضایت‌نامه‌اش از پیکان تهدید به خودسوزی نمی‌‌کرد! او در پرسپولیس ب ۶۵ بازی کرده و ۲۲ گل به ثمررسانده و سابقه بازی در جوانان مقاومت تهران و پیکان هم دارد.

احسان علوان زاده: باتجربه‌ترین جوان پرسپولیس با حدود ۲۰۰ دقیقه بازی در لیگ برتر! او ۳۳ بازی رسمی برای نفت مسجدسلیمان انجام داد و ۵ گل به ثمررساند و همچنین در لیگ آزادگان به عنوان پدیده انتخاب شد.

سعید حسین پور: از تیم امید پیکان به پرسپولیس آمد. حسین پور بعد از درخشش در تیم ملی نوجوانان بود که مورد توجه مجید جلالی قرار گرفت. پست تخصصی او هافبک نفوذی است که البته عقب‌تر از آن و در نقش تدافعی هم ظاهر می‌شود.

سعید کریمی: کریمی فوتبال خود را از تیم آتاک گچساران آغاز کرد و عضو تیم نوجوانان ذوب‌آهن بود. او در تیم ملی نوجوانان در مسابقات جام جهانی هند، سه بازی انجام داد و دو گل زد و یک پاس گل داد. پست تخصصی او مهاجم است.

حمیدرضا طاهرخانی: او هم مانند علوان‌زاده بازیکنی است که فرصت اندکی برای حضور در ترکیب پرسپولیس را داشته است. طاهرخانی در بازی پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان در بازی رفت لیگ شانزدهم جانشین احمد نورالهی شد که آخرین بازی‌اش را برای پرسپولیس قبل از حضور در تراکتور انجام می‌داد.

طاهرخانی در آن بازی با ۱۷ سال و ۸ ماه و ۲۸ روز سن عنوان جوان‌ترین بازیکن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را نصیب خود کرد. او هم حدود۶۰ دقیقه برای پرسپولیس در مجموع بازی کرده است.

احسان حسینی: دفاع آخر و هافبک تدافعی است که فوتبال را از رده نوباوگان شروع کرد.

احمد بهاروند: احمد بهاروند دوسال گذشته همزمان برای تیم امید و جوانان پرسپولیس بازی می‌کرد و سابقه گلزنی به بیرانوند را در بازی‌های دوستانه هم دارد.

این لیست از بازیکنان ناشناس که دو بازیکنش در مجموع حدود ۲۵۰ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده‌اند و بقیه با صفر دقیقه بازی رکورددار هستند، قرار است این نیم‌فصل به تیم کمک کنند تا شرایط بحرانی را پشت سر بگذارد. کار سختی که برانکو به خاطر اعتماد نکردن حتی چند‌دقیقه‌ای به بازیکنانش در طول این چند فصل آن را سخت‌تر هم کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه یکی از ایرادهایی که به اقای برانکوی عزیز وارده همین موضوع هست که امیدوارم در ادامه برای تیم مشکل ساز نشه

    • بدون نام

      به وقتش اینها هم مانند محرمی و علیپور توسط پرفسور تبدیل به ستاره های لیگ برتر خواهند شد

    • بدون نام

      در تیمی که بیرانوند و منشا و مصلح با صلاحدید مربی بدون هیچ ناراحتی و اعتراضی از روی نیمکت بازی را شروع میکنند جوانان هم باید دو چندان تلاش کنند تا فرصت بازی در تیم قهرمان را پیدا کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج