جاباما
۷۵۲۳۶۸
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

تابش: تیغ دولت برای ترمیم کابینه کُند شده

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تغییر تشکیلات و تفکیک وزارتخانه‌ها در شرایط فعلی می‌توانست فشار را بر دولت کمتر کند»، در عین حال گفت که اگر دولت نسبت به ترمیم کابینه اقدامی نکند، مجلس وارد عمل خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تغییر تشکیلات و تفکیک وزارتخانه‌ها در شرایط فعلی می‌توانست فشار را بر دولت کمتر کند»، در عین حال گفت که اگر دولت نسبت به ترمیم کابینه اقدامی نکند، مجلس وارد عمل خواهد شد.

محمدرضا تابش با اشاره به مخالفت مجدد مجلس با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها، اظهار کرد: من در این شرایط روش تغییر در تشکیلات را می‌پسندیدم،‌ این کار چند فایده داشت؛ اول اینکه متناسب با حجم تحریم‌ها، فشار بر دولت و وزرا کم می‌شد.

همچنین در این تفکیک وظایف و مسئولیت‌ها مشخص‌تر می‌شد و تنازع بین مجلس و دولت و بحث استیضاح هم از بین می‌رفت چرا که وقتی تشکیلات تغییر کند بالاجبار دولت باید نفرات جدیدی را روی کار بیاورد.

وی اضافه کرد: تغییر تشکیلات و اصلاح ساختار دولت خون جدیدی را به کابینه تزریق می‌کرد و افراد جدیدی که مسئولیت می‌گرفتند، می‌توانستند خیلی از مشکلات را حل کنند که متاسفانه نمایندگان به این لایحه رای ندادند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر قاعدتا مجلس از اختیاراتش استفاده می‌کند البته در سمت دولت هم لابی‌های سنگینی برای ماندن وزار هست.

تابش یادآور شد: ظاهرا تیغ دولت برای ترمیم کابینه کند شده است، دولت قرار بود در مورد سه چهار پست اقداماتی را انجام دهد که حداقل تیم اقتصادی با هم هماهنگ شوند اما این کار متوقف شد.

البته تلاش‌هایی می‌شود ولی افرادی که در این موقعیت مسئولیت بپذیرند هم کم هستند و در مورد اینکه اختیارات‌شان چه باشد حرف و حدیث‌هایی است اما نهایتا اگر دولت خودش در این زمینه اقدام نکند، مجلس وارد عمل خواهد شد اگرچه لابی‌های قدرتمند دولت هم موثر است که آیا مجلس از این معرکه پیروز بیرون می‌آید یا نه؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولان از نماینده و وزیر و وکیل و..... همه کندیم کند کند کند و بیحال

    • بینام

      وقتی برای ایجاد کابینه دولت نظر مردم اهمیت ندارد ولی توصیه یک روحانی از حوزه یا از نهادهای مملکتی کابینه چیده میشود انتظار چنین فاجعه ای دور ار انتظار نبود

    • بدون نام

      دولت خودش این وضع را عامدانه بوجود آورده تا ملت را مجاب به تسلیم در برابر امریکا کند. مدارکش هم موجود است.

    • قلی

      داداش حلالت تیغ شما و گوش و جیب ملت ...

    • شهین سیفی

      بابا این انها بدتر پیرند دارنند خودشون میرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج