۷۵۲۴۷۱
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

تعیین شرایط سنی کاندیدا‌های ریاست جمهوری

تعیین شرایط سنی و مدرک تحصیلی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در کمیسیون شوراهای مجلس تعیین شد.

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اخبار از وضعیت لایحه قانون جامع انتخابات، به تعریف دقیقی از اهداف این طرح پرداخت وگفت: طرح جامع انتخابات یعنی اینکه کتاب قانون داشته باشیم که چهار انتخابات ریاست‌جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا را شامل شود.

وی افزود: لایحه قانون جامع انتخابات دارای دو بخش عمومی و تخصصی است که جنبه عمومی آن برای تمامی انتخابات‌‌ها یکسان است و بخش تخصصی نیز مربوط به همان انتخابات است، لذا وقتی این قانون جامع تصویب شود، همه اینها انتخابات‌ها را شامل خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه قانون جامع انتخابات نباید با اسناد بالادستی تناقض نداشته باشد، اظهار داشت: یکی از اسناد بالادستی، ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری است، در این این سیاست‌‌ها شرایط مدیر، مدبر و رجل سیاسی و مذهبی به عهده شورای نگهبان قرار داده شده است.

کولیوند اضافه کرد: شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم شده که این شورا، شرایط اختصاصی را تعیین کرده و بخش عمومی را هم به مجلس واگذار کرده است که این شرایط شامل سن رئیس‌جمهور، مدرک تحصیلی سلامت جسمانی و دیگر موارد است.

وی از تعیین شرایط عمومی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی این کمیسیون خبر داد و گفت: در این شرایط عمومی، سن را برای کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، حداکثر ۷۵ و حداقل ۴۰ سال و مدرک تحصیلی را نیز دکتری و کارشناسی‌ارشد تعیین کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این شرایط عمومی که تعیین شده، می‌بایست در قالب لایحه قانون جامع انتخابات بررسی و در صحن پارلمان با رأی اکثریت نمایندگان تصویب و تعیین شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسن قانون اشتباهی است مگر نمیبینید در بسیاری از کشورها رییس جمهور یا نخست وزیر اون کشورها افرادی با ۳۰ تا ۳۵ سال سن هستند مگر نمیبینید که اکثر روسای جمهور و نخست وزیران دنیا مدرک دکترا ندارند که هیچ بعضا مدرکشون از لیسانس کمتره. حالا وضع اونها راببینید وضع ما را هم تماشا کنید. بخدا تو این مملکت دکترهایی داریم که سوادشون از یک لیسانسه کمتر است.این قانون فقط برای حذف بخشهای زیادی از جامعه از رسیدن به دایره قدرت نوشته شده و صرفا موجب مدرک گرایی میشود

    • بدون نام

      من رای نمیدم

      پاسخ ها

      • مهدی احمدی

        عامو ازحالا میخوان با انتخابات...سرمون گرم کنن

    • بدون نام

      مدرک دکترا را که یشبه تو ایران میگیرن باید ازشون امتحان بگیرن پیش از انتخابات الان کلاس پنجمیا هم با پول میتونن در شیش ماه چند دکترای تخصصی بگیرن هم از دانشگاهای ایران وخارج

    • بدون نام

      مهمترین شرط پذیرش افراد برای ورود عرصه های مسولیتی ومدیریتی سیاسی کشورپس از شرایط متعارف اعتقاد عملی به‌خدا ودین واعتقادعملی به اصل ولایت فقیه وکفر ستیز. استکبار ستیز باشد.

    • قلی

      ...یکی می مرد زدرد بینوایی ..یکی گفتا داداش زردک میخواهی ...الان وقت این حرفها و لوایح صد من دو زارست است؟؟؟؟&&&؟؟؟%**@

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج