۷۵۲۵۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پیگیری جاسوسی از سفر مقام معظم رهبری

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان از پیگیری وزارت امور خارجه در موضوع جاسوسی آمریکا از سفر مقام معظم رهبری به کردستان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان از پیگیری وزارت امور خارجه در موضوع جاسوسی آمریکا از سفر مقام معظم رهبری به کردستان خبر داد.

مرضیه افخم در نشست هفتگی صبح روز سه‌شنبه با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره انتشار گزارش اسنودن مبنی بر شنود از سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال ۸۸ از سوی مقامات آمریکایی، ادامه داد: از نظر ما بحث جاسوسی و جاسوسی سایبری کاملا محکوم و مردود است. اکنون شاهدیم که جاسوسی‌های آمریکا ابعاد خبری پیدا کرده است حتی متحدان آمریکا از این مساله مصون نمانده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران درباره این مساله خاص پیگیری‌های جدی را انجام می‌دهد. ما به سازوکارها و تلاش‌هایی که در سطح بین‌المللی برای مواجهه و مقابله با چنین رویکردهای غیرقانونی شروع شده است امیدوار و همگام با آن‌ها هستیم و امیدواریم که این قطعنامه‌ها کمک کند که فضای سایبری و اینترنتی و الکترونیکی از جاسوسی‌هایی که هم حریم افراد معمولی جهان و هم حریم رهبران جهان مورد هدف قرار داده است، مصون بمانند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک نگرانی در سطح بین‌المللی درباره این جاسوسی‌ها وجود دارد، امیدواریم که این نگرانی‌ها باعث ایجاد نظام عملی شود و جامعه بین‌المللی برای پیشگیری و متوقف کردن این‌گونه اقدامات گامی بردارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوالی درباره آخرین پیگیری‌ها نسبت به حادثه سراوان نیز گفت: حادثه سراوان حادثه‌ بسیار تلخی بود و ملت ایران و همه ملت‌های مخالف تروریسم آزرده خاطر شدند. وزارت امور خارجه بعد از ارائه یادداشت اعتراضی به سفارت پاکستان در تهران مذاکراتی را با مقامات پاکستانی در سطح دو سفارت شروع کردند.

وی ادامه داد: پیگیری‌ها در این‌باره ادامه دارد. دستورالعملی را برای سفارت کشورمان در پاکستان ارسال کردیم که بر اساس آن پیگیری‌های اولیه را انجام دهند. جمهوری اسلامی ایران خواستار اجرای موافقتنامه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور و استرداد تروریست‌ها به ایران است. در این زمینه انجام سفرهایی در دستور کار است که امیدواریم به زودی انجام گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به دو فرد ایرانی محکوم به اعدام در مالزی، اظهار کرد: از نظر قانونی با مالزی مشکل این بود که موافقتنامه‌ای در راستای استرداد مجرمین با این کشور نداشتیم. پیش‌نویس‌هایی در این زمینه تهیه شده که لازم است مراحل قانونی خود را طی کند. تا زمانی که این موافقتنامه نهایی شود پیگیری‌ها از سوی سفارت کشورمان در مالزی انجام می‌گیرد تا حقوق ایرانیان کاملا محترم شمرده شود.

افخم گفت: امیدواریم در این چارچوب اقدامات به نتایج خوبی برسد. دست‌کم محکومین بتوانند دوره محکومیت خود را در ایران بگذارند و تا زمان تصویب نهایی و اعمال موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و استرداد مجرمان به سازوکارهایی بر اساس همکاری و حسن نظر بتواند مشکلات موجود را حل کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به پاریس برای شرکت در اجلاس یونسکو، گفت: وی مهمان ویژه اجلاس سران است و در بخش خاص اجلاس سخنرانی خواهد کرد. در طی این جلسه پنج تن از سران و یک نخست‌وزیر حضور دارند. حضور در چنین سطحی در اجلاس یونسکو بسیار ارزشمند است و حضور وزیر امور خارجه ایران و سخنرانی وی و بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و مهم فرهنگی اهمیت بالایی در عملکرد زندگی جوامع در کنار یکدیگر دارد.

وی با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با همتای فرانسوی‌اش در حاشیه این اجلاس، اظهار کرد: در این دیدار گفت‌وگوها و موضوعات دوجانبه، مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و برخی از موضوعات مورد علاقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد و مسائلی مانند هسته‌یی و سوریه از برجسته‌ترین موضوعاتی است که در این مذاکره گفت‌وگو می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      این موضوع جاسوسی را نمی دانستم ،
      پس وزارت اطلاعات آن روز چکار می کرد که امریکایها جاسوسی می کردند. مطمعن باشید نه امریکا ونه هیچ کشور دیگری در این موضوع موفق نمی شوند وحتما بازی خوردند.

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج