۷۵۲۸۹۸
۱ نظر
۵۰۴۳
۱ نظر
۵۰۴۳
پ

بازگشت تام کروز با جدید‌ترین «ماموریت غیرممکن»

ششمین فیلم از سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن با فروش بیش از ۶۱ میلیون دلار در افتتاحیه خود در آمریکا، توانست صدر باکس آفیس را در اختیار بگیرد. تام کروز با قسمت جدید «ماموریت غیرممکن» یکی از بهترین دستاورد‌های این مجموعه را تجربه کرد.

روزنامه هنرمند: ششمین فیلم از سری فیلم های ماموریت غیرممکن با فروش بیش از ۶۱ میلیون دلار در افتتاحیه خود در آمریکا، توانست صدر باکس آفیس را در اختیار بگیرد. تام کروز با قسمت جدید «ماموریت غیرممکن» یکی از بهترین دستاوردهای این مجموعه را تجربه کرد. این فیلم بازگشتی دوباره برای کروز است که با فیلم های اخیرش از جمله «مومیایی» و «جک ریچر: هرگز برنگرد» موفقیت چندانی کسب نکرده بود.

بازگشت تام کروز با جدید‌ترین «ماموریت غیرممکن»

کمپانی پارامونت با اکران «ماموریت غیرممکن - فال آوت» فروشی 61.5 میلیون دلاری را در سه روز نخست نمایش این فیلم در آمریکا ثبت کرد. این فیلم با نمایش در 4386 سالن سینما موفق شد بهترین افتتاحیه این مجموعه را به دست آورد. فیلم «فال آوت» در بازار بین المللی نیز 92 میلیون دلار فروخت. این مبلغ از افتتاحیه فیلم در 36 بازار بین المللی به دست آمده است.

این در حالی است که چین از 31 آگوست به تماشای این فیلم می نشیند. پیش از این فیلم، قسمت دوم این مجموعه با فروش 57.8 میلیون دلار رکورددار بود زیرا «ماموریت غیرممکن: ملت سرکش» در افتتاحیه 55.5 میلیون دلار فروخته بود. با این حال بالاترین فروش در افتتاحیه فیلمی از تام کروز هنوز متعلق به «جنگ دنیاها» است که فروش 64.8 میلیون دلاری را کسب کرده است.

در عین حال پرفروش ترین قسمت این مجموعه «ماموریت غیرممکن: پروتکل روح» بود که 694.7 میلیون دلار در مجموع در دنیا فروش کرد. این مجموعه تاکنون 2 میلیارد و 700 میلیون دلار در جهان فروخته است. این مجموعه از سودآورترین محصولات پارامونت پیکچرز بوده است.

این در حالی است که قسمت ششم این مجموعه که این روزها روی پرده است با نظرات خوب از سوی منتقدها روبرو شده و بهترین نقدها را از میان همه فیلم های مجموعه نصیب خود کرده و تاکنون امتیاز 97 درصدی در سایت راتن تومیتوز دارد.

سری فیلم های «ماموریت غیرممکن» ممکن را می توان از معدود آثار دنباله دار تاریخ سینما در نظر گرفت که کیفیت ساخت آن هر بار بالاتر از قسمت قبل بوده است. البته در میان این سری می توان برای قسمت دوم این مجموعه استثنا قائل شد و آن را ضعیف ترین در میان این سری عنوان کرد اما با انتشار قسمت سوم و سپس دنباله های بعدی، «ماموریت غیرممکن» هر بار اثری جذاب تر برای مخاطبان سینما بوده و از همین رو در سال های اخیر تبدیل به مورد انتظارترین فیلم اکشن سال شده که طرفداران بسیاری در سراسر جهان منتشر نمایش آن هستند.

در این میان البته نباید نقش بسیار پر اهمیت تام کروز را چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان تهیه کننده فراموش کرد. فردی که می توان گفت بیش از نیمی از موفقیت های کنونی «ماموریت غیرممکن» به لطف حضور او در پروژه محقق شده است.

بازگشت تام کروز با جدید‌ترین «ماموریت غیرممکن»

این بار داستان فیلم در برلین آغاز مخی شود. جایی که اتان (تام کروز) به همراه گروهش در حال انجام عملیاتی هستند اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و باعث بروز دردسر می شود. این اتفاق سبب می شود تا رئیس او (آنجلا بَست) واکنش تندی نشان دهد و تصمیم بگیرد تا مامور دیگری به نام آگوست والکر (هنری کویل) را به عنوان همکارِ اتان در ماموریت قرار دهد تا بتوانند با همکاری هم پلوتونیمی که به دست افراد خطرناک افتاده را بازپس بگیرند اما ... ساخت یک اثر اکشن همانند دیگر ژانرهای سینمایی، پیش نیازهای مهمی دارد تا بتواند رضایت مخاطب را جلب نماید. این پیش نیازها معمولا برای ساخت دنباله یک اثر اکشن به مراتب بیشتر است و زحمت سازندگان نیز چند برابر می گردد. سری فیلم های «ماموریت غیرممکن» در سال های اخیر چنان انتظارات را از مخاطب خود بالا برده اند که حالا پذیرش یک اکشن ساده برای طرفداران این فیلم، غیرعادی محسوب می شود و به عبارتی، یک ضعف قلمداد می شود. کریستوفر مک کوری و تام کروز نیز به این موضوع واقف بوده اند، از این جهت برای بازگرداندن اتان هانت می بایست دلایل محکمی را ارائه می دادند که با اکران شدن «فال آوت» به نظر می رسد این دلایل کاملا قانع کننده باشند!

اصلی ترین بخش فیلم که هدایت صحنه های اکشن می باشد، با کیفیت بسیار بالایی در «فال آوت» به تصویر کشیده شده اند. کریستوفر مک کوری که کارگردان قسمت قبلی این عنوان به نام «ملت سرکش» نیز بود، علی رغم مدت زمان طولانی ۱۴۷ دقیقه ای فیلم که برای یک اثر اکشن مدت زمان بسیار بالایی است، توانسته از تمام دقایق فیلم استفاده مفید نماید و کمتر می توان نشانی از دقایق بیهوده در طول فیلم شاهد بود.

«فال آوت» در بخش اکشن یکی از بهترین های چند سال اخیر سینما محسوب می شود و تنوع صحنه های اکشن در آن به حدی بالاست که تماشاگر به هیچ عنوان نمی تواند گذر زمان را حس نماید. تام کروز و تیم سازندگان مطابق سیاست سال های اخیر، مناطق مختلفی از دنیا از پاریس گرفته تا لندن را برای لوکیشن های فیلم در نظر گرفته اند و به بهترین نحو ممکن نیز توانسته اند از این لوکیشن ها استفاده نمایند. تعقیب و گریزهای زمینی و هوایی از بخش های جذاب «فال آوت» محسوب می شوند که کارگردانی عالی دارند. در این میان باید به مبارزات تن به تن اشاره کرد که در اینجا مهیب تر و هیجان انگیزتر از هر زمان دیگری است. در یکی از بهترین این سکانس ها، باید به جنگ و جدل هنری کویل در دستشویی اشاره کرد که می تواند یک کلاس ارزشمند فیلمسازی برای خلق و هدایت صحنه درگیری در یک فیلم سینمایی باشد.

بازگشت تام کروز با جدید‌ترین «ماموریت غیرممکن»

در بخش فیلمنامه کلیشه های رایج اکشن های بلاک باستری که در سال های اخیر با دزدیدن پلوتونیم و ساخت بمب اتم و نابودی دنیا گره خورده نیز در «ماموریت غیرممکن: فال آوت» به چشم می خورد. کلیشه هایی که تا به امروز جایگزین مناسبی برای آن یافت نشده و به نظر می رسد کماکان محبوب ترین مسئله بمب اتم است!

با تمام این اوصاف اما، «فال آوت» شخصیت هایی را در دل خود جای داده که رفتارشان کمتر قابل پیش بینی است و همین خاکستری بودن بر جذابیت آنان افزوده است. حضور یک دوجین مامور عجیب و غریب که هر لحظه امکان دور زدن یکدیگر را دارند، باعث افزایش بارِ تعلیق داستان شده و تا دقایق آخر این جذابیت را حفظ می نماید.

در میان بازیگران فیلم بدون شک تام کروز ستاره بی رقیب فیلم است. بازیگری که خبر مصدومیت های متوالی اش به جهت انجام بدلکاری های نقش خود، بار دیگ راین پیام را به تماشاگران سینما مخابره کرده که او خیال پیر شدن ندارد و واقعا هم همین طور است! وی در «فال آوت» پر انرژی است و تقریبا هیچ وقت آرام و قرار ندارد. تام کروز را به واقع می توان تعریف زنده و آشکار از کلمه «آرتیست» عنوان نمود. در کنار او بازیگران دیگری نیز حضور یافته اند که در قسمت های قبل نیز خوش درخشیده اند. ربکا فرگوسن و سایمون پگ این بار نیز قابل قبول هستند و در کنار آنها، این بار هنری کویل نیز یکی از بهترین نقش آفرینی های دوران بازیگری اش را تجربه کرده. بازیگری که این بار مانند زمانی که در لباس سوپرمن قرار دارد چندان آرام نیست و می تواند هر لحظه صورت فرد را از ظاهر عادی اش خارج نماید.

«ماموریت غیرممکن: فال آوت» را می توان یک اثر اکشن عالی و بی نقص در سینمای اکشن نامید. هر آنچه که طرفداران سینمای اکشن به دنبال آن هستند را می توان در بهترین حالت ممکن در «فال آوت» جستجو نمود. فیلمبرداری فوق العاده و تدوین بی نقص به انضمام موسیقی جذاب و صحنه های اکشن نفسگیر، از «فال آوت» اثری ساخته که می توان چندین بار به تماشای آن نشست و هیجان را تجربه نمود. شاید بتوان گفت با مطرح شدن بحث اکران فیلم های سینمایی خارجی در سینماهای ایران، «ماموریت غیرممکن: فال آوت» بتواند بهترین گزینه برای اکران در بهترین سینماهای کشور باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من بیشتر بخاطر هنری کویل میبینمش چون بنظرم خیلی جذابه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج