۷۵۲۹۰۸
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

فخیم‌زاده: تصادف هم زورش به من نرسید!

مهدی فخیم‌زاده می‌گوید: امروز برای شروع تدوین فیلم «مشت‌آخر» به دفتر می‌روم، فیلمبرداری دو سکانس از فیلمنامه باقی مانده که بزودی آن‌ها را مقابل دوربین خواهیم برد.

جام جم: «دقیقا یادم نیست چه اتفاقی افتاد که باعث تصادفی چنین بزرگ شد. یادم هست روی موتور نشسته بودم، موتوری که در حال حرکت نبود و راکب آن مدیر تولید فیلم مشت آخر بود که هنگام تصادف کنارم نبود. گویا موتورسواری با سرعت از یک فرعی می‌آید و محکم به موتور ما می‌کوبد و بقیه‌اش را دیگر یادم نیست، چون بیهوش شدم»

فخیم‌زاده: تصادف هم زورش به من نرسید!

اینها را مهدی فخیم‌زاده می‌گوید، وقتی به او تلفن می‌کنم و مثل همیشه با آن لحن و بیان مخصوص به خودش تلفن را جواب می‌دهد، قبل این‌که من احوالش را بپرسم او حال مرا می‌پرسد، در صدایش انرژی و ته‌خنده همیشگی هست و شادمانه می‌گوید که حالش خوب است و آماده است که تدوین فیلم مشت آخر را شروع کند.

می‌پرسم مراحل درمان را در منزل ادامه می‌دهید؛ درمان‌هایی مانند فیزیوتراپی و ... ؟ می‌گوید: «نه ! دکتر اصلا فیزیوتراپی تجویز نکرده! دو، سه تا قرص است که باید بخورم! حالم کاملا خوب است. چند روز بی‌هوش بودم و گمان می‌کردند که باید چند جایی از بدنم شکسته و مغز و ریه‌هایم دچار مشکل شده باشد که خدا را شکر هیچ‌کدام از اینها نبود».

گوهر خیراندیش، یکی از بازیگران فیلم مشت آخر بعد از به‌هوش آمدن فخیم‌زاده گفته بود که این اتفاق چیزی شبیه معجزه است‌!

به فخیم‌زاده می‌گویم: وقتی بی‌هوش بودید، خیلی‌ها برای سلامتی شما دعا می‌کردند و همکارانتان خیلی نگران شما بودند، علیرضا زرین‌دست، فیلمبردار مشت آخر یکی از آنها بود که وقتی با او درباره شما گفت‌وگو کردم، گریه کرد و از صمیم قلب برایتان آرزوی سلامتی کرد. رامین راستاد، همایون اسعدیان، ابوالحسن داودی و... هم برخی از اهالی سینما بودند که پیگیر احوال شما بودند و از مردم می‌‌خواستند که برای سلامتی شما دعا کنند.

بعد از فخیم‌زاده می‌پرسم که روحیه بالا، ذهن سرشار از انرژی و آمادگی جسمی و ورزشکاری خودتان یا دعای مردم، کدامیک باعث شد بر خلاف پیش‌بینی‌ها چنین زود خوب شوید و به سرکار برگردید؟ می‌گوید: «مردم همیشه به من لطف داشته و دارند؛ از جزئیات تصادف چیز زیادی نمی‌دانم اما انگار خیلی جدی بوده، الان شکر خدا حالم خوب است، شاید بتوان گفت چیزی شبیه معجزه رخ داده»

مهدی فخیم‌زاده رزمی کار است و در رشته کاراته، صاحب دان 5 است. در دفتر کارش انواع وسایل ورزشی را دارد از وزنه‌های مختلف تا کیسه بوکس و ... چند سال قبل در گفت‌وگویی که برای سریال ولایت عشق با او انجام دادم، گفت به تاریخی که در شناسنامه‌اش نوشته شده اعتقادی ندارد و از نظر روحی بسیار جوان‌تر از آن است.

فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر فیلم‌های اجتماعی و رزمی بود تا این‌که تصمیم گرفت سریال تنهاترین سردار را براساس زندگی امام حسن (ع) بسازد. سریالی که هر چند زحمت زیادی برای آن کشید اما آن‌چیزی نشد که خودش و مخاطبانش را راضی کند. بعد از چند سال ساخت سریال ولایت عشق با محور زندگی امام رضا (ع) به او پیشنهاد شد و فخیم‌زاده چند سال از عمر خود را صرف ساخت آن کرد.

کار خلاقانه‌ای که او در این سریال انجام داد این بود که دور صورت بازیگر نقش امام رضا(ع) را هاله‌ای سفید قرار داد تا چهره‌اش دیده‌ نشود اما صدای او را به فرخ نعمتی سپرد؛ بازیگری که صدای خاصی دارد، اتفاقی که با استقبال مردم روبه رو شد و البته اما و اگری به وجود نیاورد و سریال به خیر و خوشی و بدون هیچ حاشیه‌ای پخش شد.

فخیم‌زاده درباره ساخت این سریال بارها گفته بود که هر روز از امام رضا (ع) می‌خواسته کمکش کند تا این کار به سرانجام خوبی برسد و یکبار هم در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که به امام رضا(ع) گفتم که اگر این کار بخیر و خوبی ساخته و پخش شود دیگر جسارت نمی‌کنم که‌درباره خاندان پیامبر اثری نمایشی بسازم !

ولایت عشق ساخته و پخش شد و در ردیف آثار ممتاز تلویزیون قرار گرفت. فخیم‌زاده در کتاب زندگی‌نامه‌اش از اتفاقاتی یاد کرده که در زمان سریال ولایت عشق رخ داده که در نوع خود بی‌نظیر بوده‌اند. اکنون حال مهدی فخیم‌زاده خوب شده و او به سرعت به دنیای حرفه‌ای سینما و تلویزیون برگشته؛ شاید چیزی شبیه معجزه رخ داده و صاحب اصلی ولایت عشق نظری به او کرده و تمام!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابولفضل

      خدارو شکر میکنم که حالشان خوب است

    • بدون نام

      اصغر کپک : تو هفتا جون داری

    • بدون نام

      حرف زدن این بابارو ... خدا نخواست بمیری ... وگرنه با پشه‌ای گنده‌تر از تو رو به زمین میزنه !

    • مسعود

      خدا را شکر که این عزیز دوست داشتنی سالم و سرحال هستند خداوند به همه این بزرگواران سلامتی و عزت و سربلندی عنایت کند مهدی عزیز دوستت دارم

    • بدون نام

      عمو بایدپراید سوار بودی تابفهمی

    • بدون نام

      اجلت نبود عمو وگرنه مردن که به اشاره ای از عزرائیل پیش میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج