۷۵۲۹۹۹
۲۶ نظر
۵۰۰۰
۲۶ نظر
۵۰۰۰
پ

البرادعی به ترامپ: نمی‌توانی ایران را تهدید کنی

مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اظهارات رئیس جمهور آمریکا که گفته آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اظهارات رئیس جمهور آمریکا که گفته آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، واکنش نشان داد.

محمد البرادعی مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به اظهارات دوشنبه شب دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که برای مذاکره و دیدار با مقامات ایران بدون هیچ پیش شرطی اعلام آمادگی کرده بود واکنش نشان داد.

وی در پیام خود نوشت: تو نمی‌توانی توافقی که همه آن را یک دستاورد می‌دانند کنار بگذاری ، این کشور ( ایران) را تهدید کنی، به رهبرانش توهین کنی و سپس به طور ناگهانی خواستار مذاکره شوی.

توافقات بر اساس اعتماد ، سازش دوطرفه و احترام بنا شده‌اند نه بر اساس ارعاب و تهدیدات. رویکرد در قبال کره شمالی یک مدل برای ایران نیست .

رییس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفت که تمایل دارد با مقام‌های ایرانی ملاقات داشته باشد.

وی گفت: من به ملاقات کردن اعتقاد دارم. اگر آن‌ها بخواهند، من قطعاً با [مقام‌های] ایران ملاقات خواهم کرد. نمی‌دانم که آیا آن‌ها آماده این کار هستند. آن‌ها اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوره سختی هستند.

ترامپ اظهار داشت: من به توافق با ایران پایان دادم. این توافق مسخره‌ای بود.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: معتقدم آن‌ها احتمالاً در پایان به این نقطه خواهند رسید که خواستار ملاقات شوند و من آماده‌ام تا هر زمان که بخواهند، با آن‌ها ملاقات کنم. من این کار را از روی قوت یا ضعف انجام نخواهم داد. فکر می‌کنم این کار اقدام مناسبی است. اگر بتوانیم به نتیجه‌ی معنادار دست یابیم -نه اتلاف کاغذی که در توافق قبلی اتفاق افتاد-، قطعاًّ مایل به انجام ملاقات خواهم بود.

در ادامه خبرنگاری پرسید که آیا ترامپ پیش‌شرطی برای چنین ملاقاتی دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد: هیچ پیش‌شرطی، نه. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم ملاقات خواهم کرد. هر زمان که آن‌ها بخواهند. هر زمان که آن‌ها بخواهند. این کار برای این کشور خوب است، برای آنها خوب است، برای ما خوب است و برای جهان خوب است.

رییس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان این که «من به ملاقات کردن اعتقاد دارم»، اضافه کرد: درباره گفت‌وگو با دیگران به خصوص وقتی صحبت از احتمال جنگ، مرگ، قحطی و بسیاری از چیزهای دیگر مطرح است، باید مذاکره کرد. هیچ مشکلی با مذاکره وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      البرادعی بی شرف چند سال مملکت ایران رادوشیدی بست نیست. الان هم میخوای ایران روتو مسیر نابودی قرار بدی.این مذاکره تنها راه نجات ایران است.

      پاسخ ها

      • الف

        دقیقا.بیشرف البرادعی که همیشه دوپهلو حرف میزد

      • امیری چهارمحال

        ای ترسو ..بدون توبه ی گرگ مرگ
        آمریکا به هیچ صراطی مستقیم نیست
        به تاریخ یه نگاه بینداز

      • بدون نام

        مرگ برمنافق

      • بدون نام

        ملت ایران صلاحش را فقط وفقط خودش تشخیص میدهد نه هیچ خارجی عوضی ونه هیچ داخلی ساندیس خور رانت خوار.... ملت ایران مذاکره با امریکا را عقلانی ودر جهت صلح وارامش جهانی میداند .

    • بدون نام

      ... از آب گل آلود ماهی نگیر.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود

    • رفیعی نسب

      خدا کنه که مذاکره بشه تحریم برداشته میشه این ندانم کاری شما جبران میشه من هنگ کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • ملت مظلوم ایران

      جناب الفلانی شما یکی از سر کچل این ملت دست بردار باور کن مویی به کله ما نمونده که تو بکنی همین جا .خودیی ها کندن ....ودر آخر جمله معروف ما .این قبری که داری روش فاتحه میخونی توش مرده نیست !!!!

    • بدون نام

      پست تراز تو وجود ندارد بنابراین نیازی نیست حتی اظهار نظر کنی مسئولان ما اگر شجاعت ندارند بگویند امثال تو خفه شو ودخالت نکن! ...

    • بدون نام

      اولا که تا الان کجا بودی اونموقع که باید اظهارنظر کنی لال بودی پس لطفا الان نمیخواد حرف بزنی الان هم که ترامپ تهدید نکرده میخوای حرف تودهنش بزاری . نمیخواد تو از مردم ایران دفاع کنی

    • esmaili

      یقین بدانیم ترامپ و هیچ کشوری در جهان از جمله روسیه و چین که به ظاهر متحد نزدیک مایند بدون طلب منافع خود دلسوز ایرانند....این را برای دوستان عزیزی که خیال میکنند با مذاکره با آمریکا همه چیز عالی میشه میگم که این راه نیست...ترامپ زیاده خواه مثل گاو در صدد دوشیدن کشورها و از جمله ایرانه....بر فرض مذاکره با ترامپ و تن دادن به خواسته های بحق و ناحقش ؛ چه تضمینی وجود داره که دولت بعدی آمریکا توافق جدید را مضحک ندونه و خواستار دوشیدن بیشتر نباشه؟؟
      مناسبات و ارتباطات جهان همه بر اساس تحمیل و منفعت اقتصادی بنا نهاده شده و هر کشوری دنبال برتری اقتصادی است و چه کشوری بهتر از ایران برای دوشیدن؟؟؟
      من اعتقاد دارم باید بر اصولی منطقی که منافع دراز مدت کشور را تضمین کند باید پافشاری کنیم...و البته در سیاستگزاری و امور داخلی تکانه ای شدید و اصلاح حاکم بشه و بی ملاحضه شخص و جناحها ؛ متجاوزان به حقوق مردم از دم تیغ عدالت بگذرند....ثبات و رونق و آزادی هدیه به مردم نجیب و صبورمون بشه که لایق و تشنه و سزاوار آرامشند ...

    • بدون نام

      البرادعی دارد ایران را به جنگ و درگیری ترغیب می کند...هیچ کشوری دوست همیشگی و دشمن دائم ندارد...نفع ایران چیست؟ به همان باید عمل کرد...‌

    • بدون نام

      چقدر قشنگ گفته ترامپ بوگندو ظالم بعد از اینهمه یاوه گویی و توهین در مورد ایران و تحریم حالا دم از مذاکره میزنه

    • بدون نام

      خب دیگه چی

    • بدون نام

      واقعا فکر میکنید مذاکره با آمریکا فایده ای داره؟؟؟ یعنی از مذاکرات قبلی درس عبرت نگرفتید . آمریکا فقط به دنبال خلع سلاح و گرفتن قدرت موشکی و قدرت منطقه ای ایران است و اگر موفق شود اون موقع تازه جنگ رو آعاز میکنه.

    • حمید

      تنها راه نجات ایران امید و استقامت و بریدن دست دزدان و مسئولین بی کفایت از کشورمان هست. با تعظیم و التماس چیزی درست نمیشه

    • بهلول

      البرادعی هم رفته تو دار دسته دلواپسا میگه مذاکره نکنین چون بنفع عربا نیس در جریان باشین والا تا حالا این همه تهدید میشدیم جیکش در نیومد خدای همه از کارت ایران نون میخورن جز خودمون

    • علیرضا

      البرادعی یک خائن به ملت ایران است ، روی حرفهای او حساب نکنید دلش برای مردم ایران نسوخته است ...

    • برادر

      ای بابا تو زمونه رفسنجانی حسابی خيسيد اگه الان نگه منم بله ،آنوقت شاید بگن لاله

    • بدون نام

      اهای مردک .بعدعمری یه کسی پیدا شده که چهار کلام باملت ما میگه. حالاباید کلاه تو بندازی بالا. نه اینکه

    • علی باقری

      خوب پس دل درد داشتی از توافق بیرون رفتی..تو که میگی بدون پیش شرط..اول هم همین بود دیوانه

    • میلاد

      دروغه البرادعی با این ادبیات صحبت نمیکنه

    • بدون نام

      این که تهدیدنیست این پیشنهاد دوستی است

    • بدون نام

      اگر مسئولین بفهمند واز داخل مدیریت صحیحی رو اجراکنند...اما اونها برای مردم به خواب ابدی رفتند انگار انشأالله...اما واسه خودشون همیشه بیدارند وفعال..همیشه از جیب مردم..اعتماد مردم ..دلسوزی مردم خرج میکنند..به این مردم که میرسند میگن پول وبودجه نداریم..مردم مجبورند که به ترامپ امیدوار باشند..چون دیگه به مسئولین خودمون بی اعتمادند..فقر و گرونی روی حلقوم مردم فشار میاره..چاره نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج