جاباما
۷۵۳۱۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

داستان تقابل‌های استقلال و ذوب‌آهن

استقلالی‌ها بعد از تساوی خانگی در هفته‌ی اول مقابل پیکان، این هفته میهمان ذوب‌آهن اصفهان هستند.

وبسایت نود: هفته‌ی دوم لیگ هجدهم روز پنجشنبه با برگزاری ۴ بازی در شهرهای مختلف آغاز می‌شود. در حساس‌ترین بازی این روز، ذوب‌آهن اصفهان که "امید نمازی" مربی اسبق تیم ملی را روی نیمکت خود می‌بیند و در هفته‌ی اول یک برد خارج از خانه‌ی خوب را مقابل تیم تازه لیگ برتری شده‌ی نساجی بدست آورده‌، پذیرای استقلال تهران است.

بازی‌های این دو تیم همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر، هیچ تیمی به اندازه‌ی ذوب‌آهن موفق نشده استقلال را شکست دهد. به بهانه‌ی بازی دو تیم در اصفهان، چند برش از تقابل‌های ذوب‌آهن و استقلال را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

ناکام در آسیا

کمتر از ۴ ماه از آخرین تقابل ذوب‌آهن و استقلال می‌گذرد. دو تیم در مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۱۸ به مصاف هم رفتند. بازی رفت را ذوب‌آهنی‌ها با پنالتی دقایق پایانی‌ای که زدند با یک گل در خانه به سود خود به پایان رساندند.

در بازی برگشت اما این استقلالی‌ها بودند که موفق شدند در روز درخشش "تیام"ستاره‌ی آن روزهای خود با هت‌تریک او با نتیجه‌ی ۳ بر ۱ از سد شاگردان "امیرقلعه‌نویی" کاپیتان و مربی اسبق خود در تیم ذوب‌آهن، بگذرند تا به مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. استقلالی‌ها یکبار دیگر هم در سال ۲۰۱۲ در مرحله‌ پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بودند با ۲ گل ذوب‌آهنی‌ها را شکست دهند و از صعود این تیم به لیگ قهرمانان آسیا جلوگیری کنند تا ذوب‌آهنی‌ها درتقابل مقابل استقلال در آسیا ناکام باشند.

پنالتی‌های خاطره‌‌انگیز

دو تیم ذوب‌آهن و استثقلال دو بازی خاطره انگیز هم در جام حذفی با هم داشته‌اند. بازی اول به مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی سال ۹۴-۹۳ بر می‌گردد. در آن بازی که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شد ابتدا استقلالی‌ها با ۲ گل از حریف خود پیش افتادند و بعد از آن بود که ذوبی‌ها موفق شدند بازی را به تساوی ۲ بر ۲ بکشانند. در نهایت برنده‌‎ی آن بازی در روز بد استقلالی‌ها در ضربات پنالتی تعیین شد.

شاگردان امیر قلعه نویی در تیم استقلال هر ۳ ضربه‌ی خود را از دست دادند و ذوبی‌ها با گل کردن ۳ پنالتی خود موفق شدند پیروز از میدان خارج شوند. ذوب‌آهنی‌ها بعد از بردن استقلال، رقیب سنتی آن‌ها پرسپولیس را هم در مرحله‌ی نیمه نهایی جام حذفی بردند و در نهایت با پیروزی مقابل نفت تهران قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شدند.

تقابل حساس دیگر استقلال و ذوب‌آهن در جام حذفی به فصل بعدی این رقابت‌ها بر می‌گردد. در آن فصل این دو تیم به فینال جام حذفی رسیدند و تکلیف قهرمان این رقابت‌ها با تک بازی در خرمشهر مشخص می‌شد. استقلالی‌ها که به دنبال این بودند تا انتقام بازی فصل قبل را از ذوبی‌ها بگیرند، این بار هم موفق نشدند. تلاش دو تیم در وقت معمول بازی به تساوی یک بر یک انجامید و باز هم ذوبی‌ها در ضربات پنالتی موفق شدند استقلال را شکست دهند و برای دومین سال پیاپی قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شدند.

خطایی که قهرمان لیگ را عوض کرد!

در لیگ هشتم دو تیم رقابت نزدیکی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند. در هفته‌ی سیزدهم آن دوره از رقابت‌ها که با حضور هجده تیم برگزار می‌شد، دو تیم استقلال و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. بازی تا دقیقه ۷۶ بدون گل دنبال می‌شد که "عیسی اندوی" دروازه‌بان ذوب‌آهن توپ را چند ثانیه در دستانش نگه داشت. "محسن قهرمانی" داور آن بازی به نشانه خطا و ضربه آزاد به نفع استقلال سوت زد. خطایی که "قهرمانی" به نفع استقلالی‌ها گرفت موجب زدن گل اول آن‌ها در دقیقه ۷۷ توسط "حسین کاظمی" شد.

استقلالی‌ها بعد از آن گل، یکبار دیگر هم توسط هافبک خوش‌فکر خود "مجتبی جباری" به ذوب‌آهن گل زدند تا نهایت در آن بازی با نتیجه‌ی ۲ بر صفر به پیروزی برسند. بعد از پایان بازی بازی "منصور ابراهیم زاده" سرمربی آن روزهای ذوب‌آهن، داور را یک مخترع نامید که دوست دارد متفاوت از دیگران جلوه کند. در پایان فصل استقلالی‌ها در نهایت با تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن قهرمان لیگ برتر شدند تا آن خطای جنجالی، قهرمان لیگ را عوض کرده باشد.

برابر در برد و باخت

دو تیم استقلال و ذوب‌آهن در لیگ برتر ۳۴ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند. تعداد بردهای دو تیم در این ۳۴ تقابل با هم برابر است. استقلالی‌ها ۱۱ بار به پیروزی رسیده‌اند و ذوبی‌ها هم ۱۱ برد مقابل حریف تهرانی خود داشته‌اند. ۱۲ بازی دو تیم هم در لیگ برتر برنده‌ای نداشته و به تساوی کشیده شده است. در مجموع این ۳۴ بازی استقلال ۳۷ گل به ذوب‌آهن زده که به طور میانگین ۱،۰۸ گل زده در هر بازی می‌شود و ذوب‌آهن هم ۳۵ گل به حریف تهرانی خود زده که به طور میانگین ۱،۰۲ گل زده در هر بازی می‌شود.

تیم استقلال با هدایت "شفر" ۳ بار تا به حال مقابل ذوب‌آهن قرار گرفته است. این مربی آلمانی آمار خوبی در تقابل با ذوب‌آهن ندارد و ۲ بار مقابل این تیم شکست خورده و فقط یک برد مقابل این تیم بدست آورده است.

در لیگ برتر هم "سید مهدی رحمتی" دروازه‌بان استقلال ۲۶ بار مقابل ذوب‌آهن قرار گرفته که در این ۲۶ بازی، ۷ برد، ۹ تساوی و ۱۰ شکست داشته است. "رحمتی" در این بازی‌ها ۲۶ گل از ذوبی‌ها خورده است و ۹ بار هم توانسته در مقابل آن‌ها کلین شیت کند. در طرف مقابل "رشید مظاهری" دروازه‌بان ملی‌پوش ذوب‌آهن، هفت بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته است. "مظاهری" در بازی مقابل استقلال، ۳ برد، ۳ تساوی و یک باخت داشته است. او ۶ گل از استقلال در این هفت بازی خورده است و ۲ کلین شیت هم برابر این تیم تهرانی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج