۷۵۳۱۷۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خط هافبک خطرناک لیورپول در فصل جدید

یورگن کلوپ با در اختیار داشتن مثلث جیمز میلنر، جردن هندرسون و جورجینیو وینالدوم لیورپول را تا آستانه قهرمانی در چمپیونزلیگ پیش برد.

متافوتبال: آدام باته نویسنده معروف ورزشی می نویسد لیورپول تاکنون با یورگن کلوپ عملکرد بسیار خوبی داشته و اضافه شدن نابی کیتا و فابینیو می تواند آن ها را قوی تر هم بکند.

یورگن کلوپ با در اختیار داشتن مثلث جیمز میلنر، جردن هندرسون و جورجینیو وینالدوم لیورپول را تا آستانه قهرمانی در چمپیونزلیگ پیش برد. در این میان به خصوص حضور میلنر الهام بخش لیگ برتر بوده است. در حالی که هر سه ی این بازیکنان شایسته تمجید هستند. تلاش قرمزهای آنفیلدی در لیگ قهرمانان قابل تقدیر است، اما باشگاه آنفیلدی از قبل تصمیم گرفته بود که در پنجره نقل و انتقالات به تقویت خودش بپردازد.

در این راستا یورگن کلوپ دست به تغییراتی در خط میانی تیمش زده است. البته بحث نقل مکان نابی کیتا به آنفیلد از مدت ها قبل مطرح بود در حالی که این مسئله به هیج وجه جذابیت این خرید را کم نمی کند. این در حالی است که امضای قرارداد با فابینیو از موناکو، توجه خاص کلوپ را به خط میانی تیمش نشان می دهد. کیتا و فابینیو به ترتیب ۲۳ و ۲۴ ساله هستند و بی شک بر قدرت خط میانی لیورپول خواهند افزود.

خط هافبک خطرناک لیورپول در فصل جدید

کیتا علاوه بر این که هافبک خوبی است، بازیکن خطرناکی در محوطه جریمه تیم های حریف به شمار می رود. کیتا در همه جای زمین حضور دارد و از این توانایی برخوردار است که توپ را در زمین و در نزدیکی محوطه جریمه حریف از بازیکنان مقابل بگیرد.

فابینو هم بازیکنی است که می تواند فشار تیم مقابل را به خوبی خنثی کند و چون ذاتا هافبک دفاعی است می تواند در جلوی خط دفاع چهار نفره تیمش بایستد، در حالی که توانایی حضور در پست های دیگر را هم دارد.

یورگن کلوپ از خریدهای جدید باشگاهش رضایت کامل دارد و با خوشبینی فکر می کند که کیتا و فابینیو به خوبی در ترکیب قرمزهای آنفیلدی جا بیفتند. یورگن کلوپ در یک مصاحبه جدید راجع به نابی کیتا چنین گفته:" نابی کیتا از باشگاه لاپیزیگ آلمان می آید و به خوبی با فسلفه فوتبال آشناست.

فلسفه ای که قاعدتا در باشگاه های مختلف یکسان است. او بازیکن سریعی است و برای اجرای ضد پرسینگ و خنثی کردن فشار حریف کارایی بسیار خوبی دارد. او باهوش است در حالی که به نظر می رسد حرکات و ضربات او به توپ از ذات کاملا فوتبالی او نشات گرفته است."

سرمربی لیورپول همچنین در مورد فابینیو چنین سخن گفته است:" سیستم فوتبال موناکو کاملا با لیورپول تفاوت دارد و به همین دلیل فابینیو برای تطابق با شرایط جدید به کمی زمان نیاز دارد. اما فابینیو هم یک بازیکن فوق العاده است. او یک پاسور حرفه ای است که در رویارویی های نفر به نفر عالی عمل می کند. یک هافبک دفاعی کارامد که می تواند یک شماره هشت توانا هم باشد. برای حضور در لیورپول باید کیفیت کار بازیکنان بالا باشد و کیتا و فابینیو بازیکنان بسیار خوبی هستند."

خط هافبک خطرناک لیورپول در فصل جدید

کیتا و فابینیو با دوندگی و سرعت خود می توانند ضمن ایجاد فضا برای مهاجمان تیمشان، فشار وارد بر آن ها را هم کم کنند. با حضور این دو، حرکات لیورپول در میانه میدان راحت تر و کارامدتر خواهد شد. آمار و کارنامه کیتا و فابینیو به خوبی نشان می دهد که این دو با وظایف یک بازیکن در خط میانی بسیار بیشتر از سایر بازیکنان لیورپول آشنا هساند.

مجموع تعداد دریبل های جیمز میلنر، هندرسون و وینالدوم در مسابقات فصل گذشته به اندازه کیتا نبود در حالی که هافبک گینه ای به اندازه مجموع موقعیت های ساخته شده به دست سه بازیکن ذکر شده، برای تیمش موقعیت گلزنی ایجاد کرد.

انگیزه بسیار بالای کیتا برای داشتن توپ می تواند در مواقع حساس به کمک قرمزهای آنفیلدی بیاید، آن زمان که تیم حریف رو به دفاع سنگین می آورد و فضاها را می بندد. در چنین شرایطی مسلما حضور بازیکنانی مثل ستاره گینه ای با آن تکنیک ناب برای باز کردن روزنه ای جهت هجوم به سمت دروازه حریف مسلما بسیار راهگشا خواهد بود. اما این که چه کسی راه را برای کیتا و فابینیو باز خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

ممکن است یورگن کلوپ از جیمز میلنر ۳۲ ساله بخواهد که نقش آچار فرانسه را برای قرمزهای آنفیلدی بازی کند و برای مثال می تواند از جیمز میلنر به عنوان پوشش دهنده سمت چپ خط دفاعی استفاده کند، در این صورت جردن هندرسون می تواند هافبکی باشد که از محوطه جریمه خودی آغاز کرده و زمین را به سمت دروازه حریف طی کند و فابینیو در قلب خط میانی ایفای وظیفه کند.

هنوز مشخص نیست که با حضور کیتا و فابینیو کدام بازیکن یا بازیکنان از ترکیب اصلی جدا خواهند شد، اما تیم قرمزهای آنفیلدی در هر صورت به گزینه های جدید نیاز داشت. یکی از خبرهای بد برای تیم آنفیلدی آن است که الکس اکسالد چمبرلین در مسابقات فصل آینده نمی تواند نقش چندانی در لیورپول داشته باشد. این در حالی است که امره جان هم قرمزهای آنفیلدی را ترک کرده است و لیورپول برای جبران جای خالی این دو هم نیاز به بازیکن دارد.

البته آدام لانانا هم به ترکیب تیم آنفیلدی بازگشته اما این بازیکن در خط حمله سه نفره لیورپول راحت است در حالی که انعطاف پذیری او برای ایفای نقش در پست های مختلف نشان می دهد که یورگن کلوپ می تواند از سیستم ۳-۳-۴ دست کشیده و به دنبال یک آرایش جایگزین باشد، همان کاری که در آخرین دیدار لیورپول در لیگ برتر فصل با برایتون انجام داد و تیمش را به پیروزی چهار بر صفر در مقابل حریف رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج