۷۵۳۱۸۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کدام پروژه سینمایی ریخت و پاش دارد؟!

از چندی پیش و براساس برخی خبرها، شورای عالی بر آن شد تا با اخلال کنندگان روابط حرفه ای و به خصوص کسانی که با پرداخت دستمزدهای غیر متعارف به اقتصاد سینما و در نتیجه بقای آن لطمه وارد می سازند، برخورد جدی صنفی کند.

بانی فیلم: با تذکر شورای عالی تهیه کنندگان به پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف به بازیگران در پروژه های سینمایی دوباره این ماجرا در رسانه ها به سوژه ای داغ تبدیل شده است.

کدام پروژه سینمایی ریخت و پاش دارد؟!

همین چند ماه پیش بود که زمزمه هایی در میان اهالی سینما به گوش رسید که پروژه ای سینمایی که بودجه اش را یک سرمایه دار متقبل شده، ارقام نجومی به بازیگرانش پرداخت کرده به طوری که این اتفاق باعث شده تا بسیاری از سینماگران در پرداخت دستمزد بازیگران در پروژه های دیگر با مشکل مواجه شوند.

اگرچه اشاره غیر مستقیم تمام این افراد به یک فیلم سینمایی پربازیگر بود، اما گروه تولید پروژه مذکور در خبری قویاً این شایعه را تکذیب کردند. یکی از کارگردانان مطرح سینما که اخیراً پیش تولید فیلم جدیدش را آغاز کرده در تماس با بانی فیلم اعلام کرد که با یکی از بازیگران پروژه مذکور مذاکراتی داشته و این بازیگر در پاسخ به وی همان ابتدا رقمی را درخواست کرده که به هیچ وجه با منطق اقتصادی سینمای ایران همخوانی نداشته است.

این بازیگر گفته پروژه مذکور مبلغی را به بازیگران داده که بازی در فیلم های دیگر صرف آنچنانی ندارد! روز گذشته غلامرضا موسوی عضو هیات رییسه شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران درباره شایعات پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف به بازیگران در پروژه های سینمایی گفت: شرایط اقتصادی سینما به گونه ای است که باید تعادل و کیان سینما مورد توجه همه همکاران سینمایی، به خصوص تهیه کنندگان قرار بگیرد.

از چندی پیش و براساس برخی خبرها، شورای عالی بر آن شد تا با اخلال کنندگان روابط حرفه ای و به خصوص کسانی که با پرداخت دستمزدهای غیر متعارف به اقتصاد سینما و در نتیجه بقای آن لطمه وارد می سازند، برخورد جدی صنفی کند. بر همین اساس کمیته انضباطی شورای عالی در زمینه تولید تشکیل شد و مقرر شد تا به همکاران تهیه کننده اطلاع داده شود که مسائل اقتصادی را مورد نظر قرار داده و رفتاری نکنند که به خاطر تولید یک فیلم، اقتصاد سینمای ایران مورد هجمه قرار گرفته و بی نظمی اقتصادی بر تولید فیلم سینمایی حاکم شود ».

با وجود آنکه تشکیل چنین کمیته ای می تواند تا حدود زیادی نسبت به مدیریت شدن دستمزد برخی هنرپیشه ها موثر واقع شود، اما احتمال اینکه دستمزدها و قراردادهای منعقد شده در قالب دو قرارداد - یکی صوری، دیگری واقعی- به امضاء برسد. موضوعی که پیش از این نیز در سابقه قراردادهای سینمایی وجود داشته.

براساس شنیده های خبرنگار ما، تاکنون در پروژه پربازیگر مذکور بیش از ۱۷ میلیارد فاکتور شده که با توجه به شرایط نامساعد این روزهای اکران، این فیلم باید در گیشه نزدیک ۵۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد تا بتواند تنها به هزینه تولید خود دست یابد. با توجه به ورود شورای عالی تهیه کنندگان باید دید که با بالا گرفتن اعتراض ها آیا وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در روزهای پیش رو به این ماجرا ورود خواهند کرد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معلومه ....پروزه هایی که واس شستشوی مغزی مردم وبا اسراف بیت المال ساخته میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج