۷۵۳۲۰۱
۷ نظر
۶۰۴۴
۷ نظر
۶۰۴۴
پ

۲۲ جمله ماندگار از کریستوفر نولان، به مناسبت زادروزش

کریستوفر نولان اعجوبه دنیای سینماست که شاهکار‌های بزرگی مانند فیلم‌های مِمنتو، تلقین، شوالیه تاریکی، میان‌ستاره‌ای و دانکرک را به عنوان آثاری درخشان از این هنرمند بزرگ دیده‌ایم و لذت برده‌ایم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: کریستوفر نولان اعجوبه دنیای سینماست که شاهکارهای بزرگی مانند فیلم‌های مِمنتو، تلقین، شوالیه تاریکی، میان‌ستاره‌ای و دانکرک را به عنوان آثاری درخشان از این هنرمند بزرگ دیده‌ایم و لذت برده‌ایم.

نولان ۴۸ ساله که این روزها پولش از پارو بالا می‌رود، فیلم‌های اولیه خود را با کمترین بودجه به پیش‌برد تا راه خود را به پروژه‌های چندین میلیونی باز کند. نولان که زاده هشتم مردادماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی است اولین تجربه فیلمسازی خود را در سن ۷ سالگی آغاز کرد و به فیلمسازی ادامه داد تا شاهد درخشش فیلم تعقیب و ممنتو بودیم.

۲۲ جمله ماندگار از کریستوفر نولان، به مناسبت زادروزش

این چهره‌سرشناس دنیای سینما پس از موفقیت، سراغ فیلم بی‌خوابی رفت و با ساخت سه‌گانه فیلم‌های شوالیه تاریکی ثابت کرد که شخصیت‌های دنیای کتاب‌های کمیک را می‌توان به گونه‌ای دیگر به بر روی پرده نقره‌ای به تصویر کشید. این امر باعث شد فیلم شوالیه تاریکی به فروشی حدود یک میلیارد دلار دست پیدا کند.

نولان در ادامه به سراغ ساخت فیلم میان‌ستاره‌ای رفت که چیزی حدود ۸۲۸ میلیون دلار سودآوری داشت و مدتی پیش نیز فیلم دانکرک را در سال ۲۰۱۷ با کارگردانی نولان شاهد بودیم.

نولان رویکرد منحصر به فردی به داستان‌گویی در سینما دارد و توجه بیش از حد وی به جزيیات در فیلم‌های این کارگردان پرآوازه واقعاً مثال‌زدنی است. این موارد باعث شد تا هنرپیشه‌های بزرگی مانند لئوناردو دی کاپریو، متیو مک کانهی، کریستین بیل و تام‌ هاردی حضور در فیلم‌های نولان را به عنوان افتخاری برای خود قلمداد کنند.

از آنجایی که نولان به تازگی ۴۸ ساله شده و تولدش را جشن می‌گیرد فرصت را مغتنم شمردیم تا در ادامه به سخنان پرمعنای نولان اشاره کنیم که از وسعت ذهن این هنرمند بزرگ حکایت دارند.

۱. قهرمان هرکسی می‌تواند باشد، حتی مردی که کار ساده‌ای مانند پوشیدن لباس پسر جوانی را انجام می‌دهد، با محبت خود به این پسر جوان نشان داده است که کار دنیا هنوز تمام نشده و همچنان می‌توان به آینده امید داشت.

۲. قانون‌شکنی جذابیتی ندارد مگر اینکه باعث ایجاد قانون‌های جدیدی شود و جذابیت انجام کارها را بیشتر کند.

۳. عزیزان، از رویاپردازی و خیال‌های کوچک و بزرگ نترسید.

۴. از دوران کودکی مجذوب رؤیا‌ها بوده‌ام و رابطه میان رؤیا و سینما همیشه مرا جذب خود کرده است.

۵. کنجکاوی محض، بیشترین آموزش‌پذیری را به دنبال دارد.

۶. همیشه بر این باور بوده‌ام اگر می‌خواهید فیلم باکیفیتی بسازید که ارزش بیشتری نسبت به فیلم‌های معمولی داشته باشد باید ریسک‌های زیادی را به جان بخرید.

۷. ایده‌هایتان را سرجمع‌کنید و اجازه دهید مدتی بگذرد، سپس مشغول به کارهای دیگری شوید و مدتی بعد دوباره سروقت ایده‌هایتان بروید تا مشخص شود که درست بوده‌اند.

۸. چرا انسان‌ها می‌افتند؟ برای اینکه یادبگیرند دوباره روی پایشان بایستند.

۹. احساس غریبی وجود دارد که روز‌به‌روز از غیرطبیعی‌بودن فیلم‌ها حکایت دارد، این احساس را درک کرده‌ام.

۱۰. یکی از چیزهایی که در مقام نویسنده یا کارگردان نیاز دارید استفاده از نشانه‌ها و سمبل‌های مهم است، بدون آنکه این نشانه‌ها را کاملاً درک کرده باشید.

۲۲ جمله ماندگار از کریستوفر نولان، به مناسبت زادروزش

۱۱. همیشه به دنبال انجام کارهای بزرگ باشید.

۱۲. مردم به دنبال چیزی هستند که به آن‌ها نشان دهد شما از عهده حرفی که زده‌اید بر خواهید آمد، نکته همین جاست.

۱۳. از کودکی به رؤیا علاقه داشته‌ام، همیشه مجذوب این باور بوده‌ام که ذهن شما، وقتی که خواب هستید می‌تواند دنیایی واقعی را در عالم رؤیا جلوی چشمان شما بیاورد.

۱۴. حقیقت این است که انسان‌ها دوست دارند در راس همه‌ چیز قرار بگیرند اما موفقیت بدون تکیه کردن و کمک گرفتن از اطرافیان ممکن نیست.

۱۵. هر روز صبح از خواب برمی‌خیزیم و می‌خواهیم زندگی را طوری که می‌خواهیم به پیش ببریم، اما غالباً این کار را نمی‌کنیم، اینجاست که شخصیت کاراکتری مانند بتمن جذاب می‌شود، چرا که بتمن مشکلات بزرگ و کوچک را از سر راه خود بر می‌دارد و در راه زندگی به پیش می‌رود.

۱۶. از ۱۰ یا ۱۱ سالگی می‌خواستم فیلم‌ساز شوم.

۱۷. گاهی اوقات فکر می‌کنم چقدر عجیب است که باید دقیقاً همان‌ کاری را که می‌خواهم انجام دهم، کنار آمدن با این کار دشوار است چرا که باید هر از گاهی به خودم یادآور شوم که در حال ساخت فیلم هستیم و این دقیقاً همان چیزی است که دنبالش بوده‌ام. این یادآوری مرا خوشحال و راضی می‌کند.

۱۸. هرگز خودم را شخصی خوش‌شانسی قلمداد نکرده‌ام، من بیشتر از حد معمول بدبین هستم.

۱۹. شما هرگز نخواهید فهمید چگونه کاری را به سر منزل مقصود رسانده‌اید. هرگز نخواهید فهمید علاقه شما به انجام یک کار از کجا آمده است یا اینکه چرا علاقه دارید کاری جدید و نو را شروع کنید. پس از پایان هر فیلم که به خودم نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم که تغییر کرده‌ام.

۲۲ جمله ماندگار از کریستوفر نولان، به مناسبت زادروزش

۲۰. سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد در انجام کارها آدم کارآمدی باشم و به گمانم این نگرش به انجام کارهای من کمک کرده است. من به کار کردن منظم و قرار گرفتن زیر فشارهای مالی و زمان‌بندی‌های دقیق علاقه دارم و سعی می‌کنم به شاخص‌های تعیین‌ شده در هر کار پایبند بمانم.

۲۱. وقتی که به توانایی ذهن بشری و امکان خلق یک دنیای کامل در عالم خواب و رؤیا فکر می‌کنم ، احساس می‌کنم ذهن انسان‌ توسط دانش امروزی درک نشده است.

۲۲. بهترین هنرپیشه‌ها به صورت غریزی نیازهای سایر هنرپیشه‌ها را درک کرده و بازخوردی مناسب نسبت به این نیازها فراهم می‌کنند.

در این قسمت به پایان سخنان پرمعنای کریستوفر نولان رسیدیم که باید با طلا قاب گرفت، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به این کارگردان خوش‌آوازه صنعت سینما علاقه دارید و گفته‌های نابی از این مرد بزرگ را می‌شناسید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این گفته‌ها قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      نولان یه اعجوبه اس ... فیلماش بی نظیره

    • بدون نام

      بهترین کارگردان دنیا
      من که با فیلماش خیلی حال کردم خصوصن سه گانه بتمن

    • بدون نام

      ولی فیلمای نولان همشون یه حال و هوای خاص دارن
      اگه نشناسی کارگردان فیلمو بادیدنش میفهمی کار نولانه

    • علیرضا

      من که از فیلم دانکرک اصلا خوشم نیومد

    • جو الکی ندین

      اه اه فیلم های بتمن کجاش قشنگ بود. کسل کننده مسخره مزخرف پرهزینه.

    • بدون نام

      ببخشید، میشه بگین اسم فیلمای کاراکتر بتمن چیه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        Batman Begins
        The Dark Knight
        The Dark Knight Rises

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج