جاباما
۷۵۳۲۱۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

غرضی: سیاست پشت در‌های بسته جواب نمی‌دهد

محمد غرضی؛ فعال سیاسی اصولگرا؛ معتقد است سیاست پشت در‌های بسته دیگر جوابگو نیست و اگر در‌ها را باز کنیم، عاملان فساد‌های سیاسی در کشور احراز می‌شوند.

روزنامه اعتماد: محمد غرضی؛ فعال سیاسی اصولگرا؛ معتقد است سیاست پشت در‌های بسته دیگر جوابگو نیست و اگر در‌ها را باز کنیم، عاملان فساد‌های سیاسی در کشور احراز می‌شوند.

غرضی: سیاست پشت در‌های بسته جواب نمی‌دهد

نارضایتی‌های انباشته اجتماعی از مشکلات زیست‌محیطی تا مشکلات معیشتی و شوک بازار ارز ناشی از چیست؟ وضعیت کنونی کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

کشور در بحران نیست؛ بلکه دولت و مدیریت در بحران است. همین امر نیز باعث شده که رضایت عمومی کاهش یابد. دولت نباید بیش از درآمد، هزینه کند و این از اصول اداره کشور است. وقتی آن را نقض کنیم، دچار دردسر می‌شویم. در گذشته حرف‌ها را به عمق جامعه بردن سخت بود، اما امروز به راحتی می‌توان از طریق رسانه‌ها با مردم سخن گفت.

نوسانات بازار ارز برای کشور بحران آفریده، اما مهم‌ترین علت آن مدیریت نادرست است. وقتی که دلار ارزان قیمت در اختیار دولت هست و به راحتی و بدون برنامه در اختیار برخی قرار می‌دهد، خواهان برای آن به وجود می‌آید.

همین افراد دلار ارزان را از دولت می‌گیرند و در بازار آزاد می‌فروشند و تنها از طریق رابطه و بدون هیچ زحمتی سود کلان می‌کنند. در یکی از نشست‌های شورای عالی اقتصاد در دوران ریاست‌جمهوری آقای روحانی بود که ششصد میلیون دلار با نرخ دولت قبلی به عده‌ای بابت واردات موادغذایی دادند. همان زمانی بود که مجلس سروصدا کرد که در این کار رانت وجود دارد. بابت این دست اتفاقات چه کسی جز دولت مقصر است؟

راهکار‌های عملی شما برای متوقف کردن سیاست‌های غلط دولتی چیست؟

مساله اینجا است که مدیریت کشور از اصول اساسی‌اش عدول کرده و دچار بحران مدیریت در کشور هستیم. مساله این است که اشتباهات دولت آقای روحانی به خودش بازگشته و حالا نتیجه همان اعمال و سیاست‌های غلط را می‌بیند. من می‌گویم امروز دچار بحران دولتداری و سیاست‌ورزی احزاب و گروه‌ها هستیم، نه بحران ملت.

وقتی که مردم با دولت هماهنگی نکنند، دولت نیز نمی‌تواند سیاست‌هایش را عملی کند. دشمن وقتی می‌بیند که همسایه ضعیف شده و دچار تنش داخلی است، جرات پیدا می‌کند تا جنگ اقتصادی را آغاز کند. امریکایی‌ها و اروپایی‌ها به اشکال مختلف سعی می‌کنند تا از ایران باج بگیرند. علت اصلی اینکه نمی‌توانیم در مقابل مشکلات سیاست خارجی تصمیم بگیریم، این است که فاصله بین دولت و مردم زیاد شده است.

در روز‌های پایانی جنگ به مراتب وضعیت کشور از امروز بدتر بود. ولی به این دلیل که فاصله بین دولت و مردم به این اندازه نبود، مردم به حل مشکلات کشور کمک کردند و ما توانستیم بحران‌ها را پشت سر بگذاریم. راه‌حل امروز ما یک جمله بیشتر نیست. باید مجموعه مسوولان به مردم نزدیک‌تر شوند و اعتماد جامعه را جلب کنند. چون پشتوانه مردمی کمتر شده، امریکایی‌ها سعی می‌کنند از ما باج بگیرند و به کشور فشار آورند.

همچنین سیاست پشت در‌های بسته دیگر جوابگو نیست. اگر در‌ها را باز کنیم، عاملان فساد‌های سیاسی در کشور احراز می‌شوند. معلوم می‌شود که چه کسی از رانت استفاده می‌کند؛ چه کسی نفوذی دشمنان در کشور ما است و چه فساد‌هایی در حال انجام است. مردم وقتی می‌بینند که مسوولان نسبت به فساد سکوت می‌کنند، به رسانه‌های خارجی اعتماد می‌کنند و از مسوولان حمایت نمی‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج