۷۵۳۳۵۱
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

تِیک‌آف چراغ خاموش نرخ بلیت هواپیما

با وجود آن‌که سیاست جدیدی در رابطه با افزایش نرخ بلیت پروازهای بین‌المللی ارائه نشده، اما با بالا رفتن نرخ ارز عملا قیمت بلیت این پروازها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: با وجود آن‌که سیاست جدیدی در رابطه با افزایش نرخ بلیت پروازهای بین‌المللی ارائه نشده، اما با بالا رفتن نرخ ارز عملا قیمت بلیت این پروازها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

از ابتدای سال جاری رصد بازار بلیت هواپیما نشان می‌داد که سفر به بسیاری از کشورهای منطقه که با حضور فعال ایرلاین‌های ایرانی و ایرلاین‌های کشورهای مقصد انجام می‌شد، قابلیت آن را داشت که با نرخی کمتر از یک میلیون تومان در پروازهای یکطرفه انجام شود.

با توجه به آزادسازی صورت گرفته در نرخ پروازها و شرایط رقابتی که میان ایرلاین‌های مختلف وجود داشت، بعضا در روزهایی که تقاضای سفر کاهش پیدا می‌کرد، حتی برخی از شرکت‌ها قیمت بلیت پروازهای منطقه‌ای‌شان را تا کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیز کاهش می‌دادند.

در چنین شرایطی حتی هزینه سفر به کشورهای پرمسافر منطقه در قالب تور نیز نرخ‌هایی بین یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشت.

در طول هفته‌های گذشته و با توجه به بالا رفتن نرخ ارزهای خارجی و بر هم خوردن نظم بازار، قیمت بلیت هواپیما نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

بررسی‌های ایسنا نشان می‌دهد که در حال حاضر نرخ بلیت سفر یک طرفه از تهران به مقصد شهرهایی مانند تفلیس، استانبول، مسکو و تعدادی از دیگر شهرهایی که مسافران ایرانی با آنها سفر می‌کردند، افزایش جدی پیدا کرده و جز مواردی معدود هزینه بلیت یک طرفه بالاتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود.

در سفرهای دو طرفه نیز نرخ ها تفاوت چندانی پیدا نمی‌کند و مسافران باید برای خرید آنها رقمی بین دو میلیون و ۵۰۰ تا سه میلیون تومان هزینه کنند.

البته در این بازار برخی از نرخ‌ها نیز به شکل استثنایی پایین تعریف شده‌اند برای مثال پرواز یکی از ایرلاین‌های داخلی به مقصد دوبی در مرز ۵۰۰ هزار تومان نیز تعریف شده است. اما به طور کلی نرخ‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند.

این اتفاق در حوزه پروازهای داخلی تاثیر چندان قابل توجهی نداشته و در مسیرهای پرتردد که تعداد پرواز ایرلاین‌ها بسیار بالاست. هنوز قیمت‌ها مانند گذشته تعریف می‌شود.

در طول سال‌های گذشته هر بار که قیمت بلیت پروازها افزایش یافته بود، سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری ایرلاین‌های داخلی نسبت به کاهش نرخ‌ها و کنترل آنها اقدام می‌کرد اما با توجه به اینکه این بار افزایش قیمت بلیت حاصل از بالا رفتن نرخ ارز است، احتمالا چاره کوتاه مدتی برای آن وجود نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      اینم یه حرف برای خرابکاری جیب مردم که خارج هستن وقصد امدن به ایران دارن وبرعکس چه داره میاد برمملکت اخه چرا هیچ نظارتی نمیشه واقعا چرا به بلیت وچی بگم مواد غدایی وهمه چی رحم نمیکنن لعنت کنه

    • پیری

      اینم یه حرف برای خرابکاری جیب مردم که خارج هستن وقصد امدن به ایران دارن وبرعکس چه داره میاد برمملکت اخه چرا هیچ نظارتی نمیشه واقعا چرا به بلیت وچی بگم مواد غدایی وهمه چی رحم نمیکنن لعنت کنه

    • بدون نام

      واقعا

    • بدون نام

      نمیرین یه بار هرروز خدا خبر مرگ افزایش قیمتها میدین شماها چه طوری خوابتون میبره

    • بدون نام

      برای پولدار ها که با هواپیما سفر می کنند .
      این افزایش قیمت چیزی نیست .
      حتی برای آنها کیفیت خدمات مهم هست . نه قیمت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج