۷۵۳۴۱۹
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

کمالوندی: دستور رهبری درباره UF۶ در حال اجراست

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: می‌توانیم مدت زمان افزایش ظرفیت غنی سازی برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را از ۱۰ سال به ۵ سال کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در رابطه با تغییر ماهیت رآکتور اراک گفت: در واقع تغییر ماهیت به نوعی به معنای بازسازی است از این جهت که بتوان سوخت غنی شده را استفاده کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره اجرای پروژه آب سنگین اراک بیان کرد: چنین توافق شد که طراحی اولیه در داخل کشور انجام شود و آنها فقط تایید کنند که در این زمینه طرف مقابل ایران، کشور چین بوده و است.

کمالوندی با اشاره به اخذ تایید چین درباره کار مفهومی و طراحی اولیه ادامه داد: طراحی تفصیلی هم در طول یک سال و نیم انجام شده که پس از تایید چین، طراحی نهایی نیز صورت خواهد گرفت که این امر مستلزم زمان بیشتری است؛ البته ایران منتظر تایید جزئیات است وگرنه تایید کلی قبلا از سوی کشور چین دریافت شده است.

وی در خصوص دستور اکید رهبر انقلاب مبنی بر تحقق ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام بیان کرد: دستور رهبر انقلاب درباره UF۶ و UF۴ و سالن مونتاژ در حال اجراست.

دو مورد اول نیازمند اطلاع رسانی به آژانس بود و بلافاصله انجام شد و درخصوص سالن، گرچه نیازی به اطلاع رسانی نبود، اما ما این کار انجام دادیم تا به ملت ایران و جامعه بین‌الملل نشان دهیم که ایران این پروژه را با جدیت پیگیری می‌کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به این نکته که کار چند ساله روی مونتاژ سالن، خلاف برجام نبود؛ گفت: گرچه این کار خلاف قوانین برجام نبود، اما به دلیل اینکه ظرفیت تولید ما را درخصوص سانتریوفیوژها افزایش می‌داد، نهایی نشد.

وی ادامه داد: سه سال کار روی این پروژه، در مرحله پایانی، یعنی در دو ماه آخر متوقف شد و ایران این زمان را به انجام مرحله دیگری از برجام که قرار بود در سال هشتم اجرای آن انجام شود، اختصاص داد و این نشان دهنده جدیت ما برای افزایش ظرفیت غنی سازی است.

کمالوندی با اشاره به اینکه ۱۹۰ هزار سو حداقل نیاز کشور است، اظهار کرد: برنامه افزایش ظرفیت غنی سازی تا ۲۵۰ هزار سو برای ظرف ۱۵ سال به آژانس ارائه شده بود، اما با توجه به روند فعلی، می توان امیدوار بود که در بدترین حالت ممکن ما این ظرفیت را به ۳۶ هزار سو در طول دو سال برسانیم، و با توجه به این سرعت افزایش، می‌توان گفت چیزی حدود ۳ سال بعد از آن، این میزان یه ۱۹۰ هزار سو می‌رسد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه این ظرفیت به تنهایی کافی نیست، تاکید کرد: مسائل قابل توجه دیگری از جمله تولید اورانیوم کافی، اکتشاف و استخراج و همچنین مسئله تکنولوژی سوخت نیز وجود دارد؛ چرا که ظرفیت تولید شده باید بتواند تبدیل به سوخت شود.

وی در پایان با تاکید بر روند برنامه سازمان گفت: سال ها زمان می‌برد تا بتوانیم این تکنولوژی را تکمیل کرده و با اطمینان در نیروگاه‌ها قرار دهیم. ما برنامه بلندمدتی در دستور کار داریم، اما می‌توانیم با فشرده سازی، مدت زمان افزایش ظرفیت غنی سازی برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را از ۱۰ سال به ۵ سال کاهش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      ما که نفهمیدیم شما مشغول چه کاری هستی آقای کمالوندی .هی میاری میبری میفروشی میخری آخرسر هم فقط شرش دامن ما روگرفته . هیچ عایدی هم از این ژانگولر بازیهای شما به ملت نرسیده.جمش کن بابا کاسه کوزه تو.

    • بدون نام

      مملکتی که که درتولیدِکارت ملی مانده است غلط میکند دم از این چیزها میزند.خودشون اونقدر خرندکه ملت راهم خرحساب میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا بمب اتم نان شب نمیشود شوروی سابق بیشتر از امریکا بمب اتم داشت ولی اقتصاد نداشت سقوط کرد

    • مسعود

      ایران 4 راه بیشتر نداد.

      1. تسلیم کامل در برابر تمام خواسته های آمریکا و این برای مردم که این همه سال تحت فشار بودند و هزینه فراوان برای اتمی و موشکی شده قابل قبول نیست.

      2. ایستادگی در برابر آمریکا تا شاید فرجی بشه که این هم با توجه به اقدامات خیره کننده اقتصادی آمریکا و رای دوباره ترامپ در دوره بعد ممکن نیست. کاسبان تحریم که منفعت عالی میبرند ولی پابرجا نیست و مردم به علت مشکلات فراوان اقتصادی و سیاسی شورش میکنند.

      3. ایران شروع به مقابله مثل در برابر آمریکا در زمینه هسته‌ای و بستن تنگه هرمز انجام بده که شخصا امکانش رو کم میدونم چون با این کار سریع به ایران حمله میشه و کار رو تمام میکنند و این یک بلوف بزرگ از ایرانه و امکان نداره.

      4 .ولی بهترین کار برای مردم ایران اینه که یک رفراندوم برای تمام مسایل و خواسته های ایران بزارند و مردم هرچه قبول کردن رو اجرا بکنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسعود : حتما به یک روانپزشک مراجعه کن !!!

    • بدون نام

      فکر نان کن که خربزه اب است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج